Reklama Google Shopping, czyli krótko, jasno i na temat

Reklama Google Shopping to dla reklamodawcy dobra okazja, aby pokazać swoje produkty w wyszukiwarce Google w formie graficznej. Dowiedz się więcej o tej formie reklamy, a także sprawdź, co wpływa na jej efektywność. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

skuteczność Google Shopping
Co przemawia do Ciebie bardziej – to, gdy ktoś przekonuje, że posiada produkt, który może Ci się przydać czy to gdy faktycznie Ci go pokazuje? A może prościej: która reklama wydaje Ci się bardziej atrakcyjna – tekstowa czy graficzna? Zakładam, że przy każdym z tych pytań wybierzesz drugą opcję. Dlaczego? Ponieważ zdecydowanie bardziej niż słowa oddziałują na nas obrazy. Zamiast wyobrażać, wolimy po prostu zobaczyć. Czy nie tę właśnie zależność wykorzystuje reklama Google Shopping? #wiemyjak

Google Shopping, czyli efektywna reklama graficzna

Google Shopping, Google Zakupy, kampania PLA, Product Listing Ads… A może po prostu reklama z listą produktów. Oto stosunkowo nowa forma reklamy Google’a, pozwalająca na wyświetlanie listy wybranych produktów wraz z ich zdjęciami, nazwami i cenami. Google Shopping dość widocznie wyróżnia się w wyszukiwarce – możemy zobaczyć ją nad wynikami organicznymi bądź po jej prawej stronie, a kliknięcie pozwala nam przenieść się bezpośrednio na podstronę z konkretnym produktem. Dzięki usłudze Google Zakupy klient otrzyma interesujące go propozycje w zakresie danego produktu, różne pod względem marek, cen czy modeli. Dostanie produkt, którego potrzebuje, może w niego kliknąć, sprawdzić ofertę i kupić. Krótko, jasno i na temat. Ten rodzaj kampanii często cechuje się wysoką skutecznością – w naszym case study pokazujemy, jak zwiększyła się widoczność w internecie jednego z naszych klientów, dla którego poprowadziliśmy kampanię Google Shopping. Przeczytaj: Jak zwiększyliśmy przychody klienta dzięki Google Shopping?

Jak działa reklama z listą produktów?

No dobrze, a jak to wszystko działa? Google Shopping w dużej mierze opiera się na przygotowaniu bazy danych oraz wyborze produktów, które mają być reklamowane przez Google. Zanim jednak przygotujesz tak zwany feed (wspomnianą wcześniej bazę danych), będziesz musiał połączyć konto Google AdWords z kontem Google Merchant Center. Musisz wiedzieć też, że z reklamy Google Shopping skorzystasz tylko wtedy, kiedy posiadasz sklep internetowy.

Od czego zacząć prowadzenie kampanii Google Shopping?

1. ODPOWIEDNIA STRATEGIA.

Zacznij od opracowania strategii dla Google Shopping. Każda z Twoich kampanii będzie miała inne ustawienia, budżet czy opcje śledzenia skuteczności. Będziesz mógł zatem skierować swoje reklamy na różne lokalizacje oraz odpowiednio dostosować stawki za kliknięcia poszczególnych reklamy. Pamiętaj, że stawki będą wpływać na to, które produkty będą wyświetlane w wyszukiwarce. Docelowo najlepiej ustalać je na podstawie skuteczność reklam, a zatem stosować wyższe stawki dla produktów, które są dla Ciebie najbardziej opłacalne.

2. WYSOKA JAKOŚĆ BAZY DANYCH.

Kolejnym krokiem będzie optymalizacja Twojego feedu, czyli pliku z bazą danych. Przede wszystkim powinieneś zadbać o wysoką jakość informacji, unikać wystąpienia w nim błędów, a także tworzyć dobre treści promocyjne oraz dodawać wysokiej jakości zdjęcia. Znaczenie mogą mieć szczególnie te ostatnie – to one jako pierwsze ,,rzucają się w oczy” użytkownikowi. Grafika powinna mieć określony rozmiar (800×800 pikseli) i przedstawiać produkt (nie możesz zastosować zdjęcia zastępczego), nie może być na niej znaku wodnego oraz żadnej informacji promocyjnej. Oprócz zdjęcia Twój potencjalny klient zobaczy także tytuł produktu, cenę oraz nazwę Twojego sklepu. Będziesz mógł dodać również informacje o darmowej dostawie lub promocji.

3. ATRYBUTY WYMAGANE I ZALECANE.

W tak zwanym feedzie istnieją dwa rodzaje atrybutów – te wymagane i te zalecane. To, co powinieneś zrobić, to zatroszczyć się o obie kategorie, gdyż zarówno atrybuty wymagane, jak i zalecane, mogą wpływać na wyższy Wynik Jakości. W przypadku kampanii PLA, będzie on wyliczany tylko na podstawie przygotowanego feedu.

4. AKTUALIZACJA BAZY DANYCH.

Ważna jest również aktualizacja pliku z bazą danych, o którą akurat zadba sam system. Dzięki połączeniu konta AdWords z Merchant Center, samodzielnie zaktualizuje on zmiany cen, opisów czy zdjęć. To spora wygoda dla sprzedawcy, który nie będzie musiał nieustannie czuwać nad prawidłowym opisem swojej reklamy.

5. SEGMENTACJA PRODUKTÓW.

Dla kampanii PLA istotna jest także segmentacja feedu, czyli podział produktów na kategorie, które są dla sklepu najbardziej dochodowe. Równie ważne są także wykluczenia słów kluczowych – dzięki ich wprowadzeniu, reklama z listą produktów nie będzie wyświetlać się w odpowiedzi na słowa kluczowe niezwiązane z naszą ofertą, co byłoby przecież zupełnie niepotrzebne.

Ten nagłówek mógłby zawierać słowa ,,Czy warto prowadzić kampanię Google Shopping”, lecz…

Możliwość graficznej prezentacji reklamy już sama w sobie jest obiecującą formą promocji. Google Shopping – lista produktów wzbogacona o ich fotografie, to bardzo atrakcyjny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Taka reklama niewątpliwie wyróżnia się na tle pozostałych, tekstowych wyników wyszukiwania. Wystarczy, że użytkownik kliknie, a już przeniesiony zostanie na stronę Twojego sklepu, a nawet konkretnego produktu. Nawet jeśli nie dokona zakupu, istnieje szansa, że zdecyduje się do Ciebie wrócić.

Jakie przede wszystkim korzyści daje Ci kampania PLA? Google Zakupy to krótki czas dotarcia do potencjalnego klienta, jasny system opłat – płacisz tylko za kliknięcia reklamy, i – co równie istotne – reklamy na temat, które odpowiadają za wyższą jakość ruchu na stronie. Przypomnijmy, że jeśli użytkownik kliknie w reklamę, zostanie przekierowany na podstronę, na której znajduje się dokładnie ten produkt, który go zainteresował. Właśnie tak działa kampania Product Listing Ads!

Zwiększymy widoczność Twojej firmy oraz Twoich produktów w internecie przy użyciu sprawdzonych metod.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja 21/07/2016aktualizacja 25/07/2017

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Marek pisze:

      faktycznie Google Shopping wydają się być dobrym rozwiązaniem. Szukając czegoś w google te reklamy zawsze rzucają mi się w oczy, co oznacza, że rzeczywiście się wyróżniają. Może je wypróbuję przy promocji mojego e-sklepu ;)