Monitorowanie stron www

Monitorowanie strony i jej pozycji

Monitorowanie skutków wdrażanych rozwiązań jest niezbędne do budowania strategii na następne okresy. Dzięki stałej kontroli możliwe jest tworzenie na bieżąco raportów z działań, postępów, zmian.

Należy monitorować pozycję strony w wyszukiwarce, dzięki czemu widzimy czy wprowadzane zmiany  mają odzwierciedlenie w wynikach wyszukiwania.

Oprócz pozycji powinniśmy monitorować czy założone na samym początku cele są realizowane. Wyznaczone konwersje np. przesłanie zapytania można śledzić przez różne narzędzia i programy.

 

Narzędzia do analizy i monitorowania stron internetowych:

Google Analytics, jako najpopularniejsze darmowe narzędzie powinno być podpięte pod każdą pozycjonowaną stronę.

google-analytics-logo

Google Webmaster Tools, następne narzędzie za darmo udostępniane przez Google, które posiada wiele przydatnych funkcji.

 

Google-Webmaster-Tools-Logo

 

Analizowanie skuteczności

Aby proces pozycjonowania przebiegał sprawnie należy analizować skuteczność działań, m.in.:

– ruch na stronie,

– zachowania użytkowników na stronie www,

– skuteczność witryny.

Ważnym elementem jest analiza wskaźnikowa, w której bierzmy pod uwagę:

– liczbę konwersji,

– współczynnik konwersji,

– wygenerowany ruch,

– zwrot z inwestycji,

– wzrost dochodu,

– pozycje.

Analizowanie i monitorowanie strony, działań i wprowadzanych zmian powinno być wykonywane systematycznie. Bez tych czynności nie będziemy w stanie ocenić czy nasze czynności przynoszą skutki.

Korzyści z systematycznej analizy i monitorowania:

1. Utrzymanie stałej kontroli,

2. Możliwość szybkiej reakcji w razie niespodziewanych sytuacji,

3. Dostęp do unikalnej wiedzy (co dla użytkownika jest najlepsze, co go najbardziej interesuje itp. ),

4. Możliwość doskonalenia strony, wdrażania coraz to lepszych rozwiązań,

5. Szybsze zrealizowanie celów konwersji, a zarazem wyższy zwrot z inwestycji.

Kolejna część kursu:

Ban i filtr >>

Przejdź do komentarzy

Komentarze