Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Badanie dotyczące zachowań „cyfrowych konsumentów”

Przedstawiamy Wam najświeższe dane dotyczące analizy osób, które dokonują zakupów online, opublikowane przez VWO (Visual Website Optimizer). Badanie „VWO eCommerce Survey 2014” przeprowadzono na grupie 1000 respondentów w wieku 18-65 w USA. Rynek e-commerce wyjątkowo się rozwinął w ostatnim czasie, a liczba kupujących diametralnie wzrosła. Wiedza dotycząca zachowań konsumentów online staje się podstawą w branży e-handlu. Co przyciąga uwagę potencjalnych klientów? Co sprawia, że decydują się na zakup? Na te i wiele innych pytań postanowiono odpowiedzieć w badaniu.

Jaką siłę mają social media?

Okazuje się, że klasycznie Facebook odgrywa dużą rolę wśród konsumentów – szczególnie, jeśli chodzi o bieżące informowanie o nowościach dotyczących produktów online. 55% konsumentów przyznaje, że to właśnie Facebook najlepiej informuje ich o nowych produktach, czy usługach. Dla porównania na drugim miejscu uplasował się Pinterest, było to jednak jedynie 19%. Pinterest okazuje się bardziej popularnym serwisem wśród kobiet niż mężczyzn – panowanie chętniej wybierają Twittera.

facebook_newsy

Konsumenci jednak sceptycznie podchodzą do udostępniania informacji o aktualnym zakupie online, co w dobie mediów społecznościowych może okazać się zaskoczeniem. Zdecydowana większość, bo aż 74 % nie podzieliłoby się informacją o ostatnio kupionym produkcie. Nie jest to jednak duża strata dla e-biznesu – jak się okazuje, tylko 25% użytkowników sprawdziłoby produkt po uprzednim udostępnieniu go przez znajomych. Co więcej, fakt, że mała liczba osób udostępniła dany produkt wcale nie zniechęca konsumentów do dokonywania zakupów danego produktu online – 80% badanych deklaruje, że niewielka liczba udostępnień produktu nie ma znaczeniu przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Jest to dość zaskakujące, gdyż z reguły zakłada się, że mała liczba udostępnień danych usług może być odebrane w negatywny sposób i zniechęcać konsumentów do dokonywania zakupów. Uzyskane informacje rzucają jednak inne światło na wspomniany temat.

facebook_share

 

Co zachęca, a co zraża konsumentów podczas dokonywania zakupów?

 

 

card_abandoned

Bardzo istotny okazuje się koszt wysyłki. Jego nieoczekiwany wzrost zdecydowanie zniechęca konsumentów do kontynuowania zakupów (28%), podobnie jak konieczność utworzenia nowego konta użytkownika (23%), a wszelkie zniżki, jak można się domyślić, mogą przyciągnąć jego uwagę. Nawet w momencie, gdy wcześniej już zrezygnował z zakupów, zaoferowanie zniżki mogą spowodować, że powróci do zakupu – szczególnie dotyczy to osób w grupie wiekowej 25-34 lat (72% deklaruje, ze rozważy zakup po pojawieniu się zniżki). Nie da się ukryć, że bardzo ważną rolę przy wyborze produktu odgrywają opinie innych. 55 % konsumentów interesuje, co inni sądzą o danych produktach i sprawdzają opinie przed dokonaniem zakupu.

again_discount

 

Kto korzysta z aplikacji mobilnych umożliwiających dokonywanie zakupów?

 

mobileJak można podejrzewać, korzystanie z aplikacji mobilnych jest przeważające u osób do 35-ego roku życia. Wśród tych konsumentów aż 60% deklaruje posiadanie tego typu aplikacji. Dla porównania w innych grupach wiekowych procent ten sięgał 39%. Czy posiadanie aplikacji przekłada się na częstotliwość jej używania? Okazuje się, że nie do końca. 61% konsumentów mimo posiadania aplikacji po prostu z niej nie korzysta.

Podsumowując, dane uzyskane z przeprowadzonego badania mogą stanowić cenne źródło informacji dla sklepów internetowych. Branża ta ciągle ewoluuje, ale potrzeby i trendy wśród kupujących także podlegają znaczącym zmianom. Śledzenie takich zachowań pozwoli markom na efektywne zrozumienie swoich klientów i dostosowanie do nich odpowiedniej oferty. Jaki generalnie jest ten klient? Na pewno szuka odpowiednich środków informujących o nowych ofertach, jego uwagę przyciągają różnego rodzaju zniżki. Bardzo sceptycznie podchodzi do rosnących kosztów przesyłki, a gdy dzieje się to niespodziewanie często rezygnuje z zakupu. Dodatkowo większość osób woli wydać więcej pieniędzy na kolejne zakupy, jeśli dzięki temu zmniejszy się koszt wysyłki. Wbrew powszechnym opiniom, nie są oni chętni do dzielenia się informacją o nowych zakupach poprzez media społecznościowe. Opinie innych konsumentów mają już z również wydają się mieć znaczenie dla większości potencjalnych klientów. Jesteśmy ciekawi, czy trendy w zachowaniu klientów europejskich powielają się z amerykańskimi?

Pełny raport dostępny jest na stronie: http://resources.vwo.com/ecommerce-survey-2014?utm_content=9652716

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak