Badanie dotyczące zachowań „cyfrowych konsumentów”

Przedstawiamy Wam najświeższe dane dotyczące analizy osób, które dokonują zakupów online, opublikowane przez VWO (Visual Website Optimizer). Badanie „VWO eCommerce Survey 2014” przeprowadzono na grupie 1000 respondentów w wieku 18-65 w USA. Rynek e-commerce wyjątkowo się rozwinął w ostatnim czasie, a liczba kupujących diametralnie wzrosła. Wiedza dotycząca zachowań konsumentów online staje się podstawą w branży e-handlu. Co przyciąga uwagę potencjalnych klientów? Co sprawia, że decydują się na zakup? Na te i wiele innych pytań postanowiono odpowiedzieć w badaniu.

Jaką siłę mają social media?

Okazuje się, że klasycznie Facebook odgrywa dużą rolę wśród konsumentów – szczególnie, jeśli chodzi o bieżące informowanie o nowościach dotyczących produktów online. 55% konsumentów przyznaje, że to właśnie Facebook najlepiej informuje ich o nowych produktach, czy usługach. Dla porównania na drugim miejscu uplasował się Pinterest, było to jednak jedynie 19%. Pinterest okazuje się bardziej popularnym serwisem wśród kobiet niż mężczyzn – panowanie chętniej wybierają Twittera.

facebook_newsy

Konsumenci jednak sceptycznie podchodzą do udostępniania informacji o aktualnym zakupie online, co w dobie mediów społecznościowych może okazać się zaskoczeniem. Zdecydowana większość, bo aż 74 % nie podzieliłoby się informacją o ostatnio kupionym produkcie. Nie jest to jednak duża strata dla e-biznesu – jak się okazuje, tylko 25% użytkowników sprawdziłoby produkt po uprzednim udostępnieniu go przez znajomych. Co więcej, fakt, że mała liczba osób udostępniła dany produkt wcale nie zniechęca konsumentów do dokonywania zakupów danego produktu online – 80% badanych deklaruje, że niewielka liczba udostępnień produktu nie ma znaczeniu przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Jest to dość zaskakujące, gdyż z reguły zakłada się, że mała liczba udostępnień danych usług może być odebrane w negatywny sposób i zniechęcać konsumentów do dokonywania zakupów. Uzyskane informacje rzucają jednak inne światło na wspomniany temat.

facebook_share

 

Co zachęca, a co zraża konsumentów podczas dokonywania zakupów?

 

 

card_abandoned

Bardzo istotny okazuje się koszt wysyłki. Jego nieoczekiwany wzrost zdecydowanie zniechęca konsumentów do kontynuowania zakupów (28%), podobnie jak konieczność utworzenia nowego konta użytkownika (23%), a wszelkie zniżki, jak można się domyślić, mogą przyciągnąć jego uwagę. Nawet w momencie, gdy wcześniej już zrezygnował z zakupów, zaoferowanie zniżki mogą spowodować, że powróci do zakupu – szczególnie dotyczy to osób w grupie wiekowej 25-34 lat (72% deklaruje, ze rozważy zakup po pojawieniu się zniżki). Nie da się ukryć, że bardzo ważną rolę przy wyborze produktu odgrywają opinie innych. 55 % konsumentów interesuje, co inni sądzą o danych produktach i sprawdzają opinie przed dokonaniem zakupu.

again_discount

 

Kto korzysta z aplikacji mobilnych umożliwiających dokonywanie zakupów?

 

mobileJak można podejrzewać, korzystanie z aplikacji mobilnych jest przeważające u osób do 35-ego roku życia. Wśród tych konsumentów aż 60% deklaruje posiadanie tego typu aplikacji. Dla porównania w innych grupach wiekowych procent ten sięgał 39%. Czy posiadanie aplikacji przekłada się na częstotliwość jej używania? Okazuje się, że nie do końca. 61% konsumentów mimo posiadania aplikacji po prostu z niej nie korzysta.

Podsumowując, dane uzyskane z przeprowadzonego badania mogą stanowić cenne źródło informacji dla sklepów internetowych. Branża ta ciągle ewoluuje, ale potrzeby i trendy wśród kupujących także podlegają znaczącym zmianom. Śledzenie takich zachowań pozwoli markom na efektywne zrozumienie swoich klientów i dostosowanie do nich odpowiedniej oferty. Jaki generalnie jest ten klient? Na pewno szuka odpowiednich środków informujących o nowych ofertach, jego uwagę przyciągają różnego rodzaju zniżki. Bardzo sceptycznie podchodzi do rosnących kosztów przesyłki, a gdy dzieje się to niespodziewanie często rezygnuje z zakupu. Dodatkowo większość osób woli wydać więcej pieniędzy na kolejne zakupy, jeśli dzięki temu zmniejszy się koszt wysyłki. Wbrew powszechnym opiniom, nie są oni chętni do dzielenia się informacją o nowych zakupach poprzez media społecznościowe. Opinie innych konsumentów mają już z również wydają się mieć znaczenie dla większości potencjalnych klientów. Jesteśmy ciekawi, czy trendy w zachowaniu klientów europejskich powielają się z amerykańskimi?

Pełny raport dostępny jest na stronie: http://resources.vwo.com/ecommerce-survey-2014?utm_content=9652716

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem