Badanie RTB House: Co przekonuje użytkowników do kliknięcia w reklamę mobilną?

Coraz większa popularność urządzeń mobilnych sprawia, że reklamodawcy powinni dostosować swoje działania do praw rządzących światem mobilnym. Dlatego tak ważne jest przyglądanie się trendom i gromadzenie informacji dotyczących preferencji użytkowników co do wyświetlanych reklam mobilnych. Temat jest bliski firmie RTB House, która przeprowadziła ciekawe badanie dotyczące skuteczności reklam mobilnych.

Trend mobile obecnie rośnie w siłę, a użytkownicy coraz częściej przeglądają strony i dokonują zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Niedawno pisaliśmy artykuł pokazujący jak zamienić użytkownika smartfona w klienta, który dostarcza wiele cennych rad jak zawalczyć o potencjalnych klientów wchodzących na stronę za pośrednictwem takich urządzeń. W ostatnim czasie do ciekawych wniosków odnośnie reklamy mobilnej doszła firma RTB House, która przeprowadziła badanie w niemal 40 krajach sprawdzając co wpływa na efektywność realizowanych kampanii. #wiemyjak

Wyższy CTR: na urządzeniach mobilnych, czy komputerach?

Z najnowszych badań przeprowadzonych przez wspomnianą firmę wynika, że skierowanie działań marketingowych w stronę mobile może przynieść naprawdę konkretne korzyści – przemawiają za tym zebrane dane pokazujące, że reklamy na urządzeniach mobilnych uzyskują wyższy średni CTR (stosunek pomiędzy liczbą kliknięć a wyświetleń reklamy) w stosunku do komputerów i w przypadku smartfonów wynosi on 0,84%, a tabletów 0,87%. Na klikalność reklam wpływa jednak kilka czynników, o których dowiecie się poniżej.

Co wpływa na skuteczność reklam mobilnych?

Jak wynika z przeprowadzonych badań, jednym z istotnych czynników jest liczba produktów przedstawionych na banerach reklamowych. Okazuje się, że najwyższy CTR osiągają reklamy promujące 12 produktów w porównaniu do banerów zawierających 6 ofert lub mniej (te pierwsze są o 19% efektywniejsze niż reklamy z sześcioma lub trzema ofertami). Specjaliści podkreślają, że może to wynikać z większej atrakcyjności reklam z wieloma produktami, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Nie bez znaczenia pozostaje tu remarketing, czyli prezentowanie produktów, którymi użytkownik był już wcześniej zainteresowany, a także reklamowanie dodatków do wcześniej zakupionego asortymentu, co zwiększa skuteczność działań.

Drugą kwestią jest rozmiar prezentowanych banerów. W badaniu analizie poddano najczęściej używane rozmiary banerów, czyli 300 x 250, 320 x 100 i 320 x 50 pikseli, z czego najbardziej efektywny okazał się największy 300 x 250. W przypadku smartfonów jego CTR wynosił 1,03%, co stanowiło kolejno 186% i 133% więcej w stosunku do pozostałych. Wyjaśnienie takiej sytuacji również opiera się też na atrakcyjności prezentowanej reklamy – większy baner przyciąga uwagę odbiorcy, szczególnie ma to znaczenie przy małym ekranie urządzeń mobilnych. Łukasz Abgarowicz, obejmujący funkcję Business Development Directora w RTB House podkreśla również znaczenie personalizacji reklamy, gdyż odpowiednie dopasowanie reklamy do użytkownika i jej wysoka jakość podwyższa jej efektywność.

Więcej informacji dotyczących badania znajduje się w tym miejscu.

23/08/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to