Badanie RTB House: Co przekonuje użytkowników do kliknięcia w reklamę mobilną?

Coraz większa popularność urządzeń mobilnych sprawia, że reklamodawcy powinni dostosować swoje działania do praw rządzących światem mobilnym. Dlatego tak ważne jest przyglądanie się trendom i gromadzenie informacji dotyczących preferencji użytkowników co do wyświetlanych reklam mobilnych. Temat jest bliski firmie RTB House, która przeprowadziła ciekawe badanie dotyczące skuteczności reklam mobilnych.

Trend mobile obecnie rośnie w siłę, a użytkownicy coraz częściej przeglądają strony i dokonują zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Niedawno pisaliśmy artykuł pokazujący jak zamienić użytkownika smartfona w klienta, który dostarcza wiele cennych rad jak zawalczyć o potencjalnych klientów wchodzących na stronę za pośrednictwem takich urządzeń. W ostatnim czasie do ciekawych wniosków odnośnie reklamy mobilnej doszła firma RTB House, która przeprowadziła badanie w niemal 40 krajach sprawdzając co wpływa na efektywność realizowanych kampanii. #wiemyjak

Wyższy CTR: na urządzeniach mobilnych, czy komputerach?

Z najnowszych badań przeprowadzonych przez wspomnianą firmę wynika, że skierowanie działań marketingowych w stronę mobile może przynieść naprawdę konkretne korzyści – przemawiają za tym zebrane dane pokazujące, że reklamy na urządzeniach mobilnych uzyskują wyższy średni współczynnik klikalności CTR (stosunek pomiędzy liczbą kliknięć a wyświetleń reklamy) w stosunku do komputerów i w przypadku smartfonów wynosi on 0,84%, a tabletów 0,87%. Na klikalność reklam wpływa jednak kilka czynników, o których dowiecie się poniżej.

Co wpływa na skuteczność reklam mobilnych?

Jak wynika z przeprowadzonych badań, jednym z istotnych czynników jest liczba produktów przedstawionych na banerach reklamowych. Okazuje się, że najwyższy CTR osiągają reklamy promujące 12 produktów w porównaniu do banerów zawierających 6 ofert lub mniej (te pierwsze są o 19% efektywniejsze niż reklamy z sześcioma lub trzema ofertami). Specjaliści podkreślają, że może to wynikać z większej atrakcyjności reklam z wieloma produktami, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Nie bez znaczenia pozostaje tu remarketing, czyli prezentowanie produktów, którymi użytkownik był już wcześniej zainteresowany, a także reklamowanie dodatków do wcześniej zakupionego asortymentu, co zwiększa skuteczność działań.

Drugą kwestią jest rozmiar prezentowanych banerów. W badaniu analizie poddano najczęściej używane rozmiary banerów, czyli 300 x 250, 320 x 100 i 320 x 50 pikseli, z czego najbardziej efektywny okazał się największy 300 x 250. W przypadku smartfonów jego CTR wynosił 1,03%, co stanowiło kolejno 186% i 133% więcej w stosunku do pozostałych. Wyjaśnienie takiej sytuacji również opiera się też na atrakcyjności prezentowanej reklamy – większy baner przyciąga uwagę odbiorcy, szczególnie ma to znaczenie przy małym ekranie urządzeń mobilnych. Łukasz Abgarowicz, obejmujący funkcję Business Development Directora w RTB House podkreśla również znaczenie personalizacji reklamy, gdyż odpowiednie dopasowanie reklamy do użytkownika i jej wysoka jakość podwyższa jej efektywność.

Więcej informacji dotyczących badania znajduje się w tym miejscu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem