Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Co Mozilla przygotowała na swoje tegoroczne urodziny?

Przeglądarka Mozilla Firefox świętuje okrągłą rocznicę – swoje 10-te urodziny! Okazuje się, że na tę okazję Fundacja Mozilla przygotowała coś wyjątkowego – światło dzienne ujrzała m.in nowa przeglądarka przeznaczona specjalnie dla deweloperów (Firefox Developer Edition) oraz funkcjonalności zapewniające większą ochronę danych użytkowników.

Co wiemy o Mozilli?

Mozilla Firefox aktualnie plasuje się na trzecim miejscu pod względem popularności, a liczba korzystających z niej użytkowników w dalszym ciągu wzrasta. Początkowo nosiła ona ciekawą nazwę Phoenix, którą następnie zmieniono na nieco zbliżoną do aktualnej – Firebird. Wszyscy jednak kojarzą Mozillę głównie z Firefoxem – pod taką nazwą przeglądarka funkcjonuje od 2004 roku. Od początku istnienia przeglądarka przeszła długą, nieco wyboistą drogę, w tej chwili jednak oferuje stałe, wypracowane funkcje i nie boi się też wprowadzać nowych rozwiązań.

Urodzinowy pakiet nowości

Jak już wspominaliśmy wcześniej, nowym hitem stała się przeglądarka dla deweloperów. Wersja ta jest innowacyjna oraz dostosowana do wymagań webdeweloperów, dzięki unowocześnionym funkcjonalnościom. W tym roku pomysły urodzinowe nie ograniczyły się tylko do przygotowania nowej przeglądarki, pojawiły się również inne funkcje usprawniające Firefoxa. Zainteresowanie budzi nowa, anonimowa wersja firefox-urodzinywyszukiwarki DuckDuckGo dostępna dla systemów Windows, Mac, Linux i Android. Co ciekawe, a jednocześnie coraz bardziej pożądane przez użytkowników – wyszukiwarka gwarantuje pełną anonimowość i nie gromadzi żadnych danych na temat osób, które z niej korzystają. Dodatkowo, Mozilla prezentuje nowy przewodnik po prywatności, który umożliwia śledzenie dodatków i ustawień chroniących prywatność użytkownika. Można już także skorzystać z łatwiejszego panelu czyszczenia historii wyszukiwania, z ostatnich 5 minut, 2 godzin lub doby. Dzięki temu możliwe jest usunięcie wszelkich plików cookies, różnych danych, czyli każdego elementu historii wyszukiwania. Dlaczego nowe funkcjonalności są tak ściśle związane z ochroną danych użytkowników? Okazuje się, wnioski z badania przeprowadzonego przez Harrisa Polla są jednoznaczne – Internauci nie chcą być inwigilowani w sieci i aż 74 % z nich uważa, że stopień ochrony ich prywatności jest mniejszy niż rok temu. Mozilla postanowiła wyjść im naprzeciw i przedstawić swoje nowe propozycje. W ramach programu ruszył też projekt Polaris, w którym wraz z Mozillą współpracować będą inne organizacje non-profit: i Centrer for Democracy & Technology (CDT) i Tor Project. Cel projektu to jeszcze większy postęp w ochronie prywatności użytkowników, który uzyskany będzie poprzez szyfrowanie danych, zapobieganie śledzeniu czy szpiegowaniu. Taka polityka może uderzyć w reklamodawców – obecnie nawet testowany jest system, który ma zapobiec śledzeniu użytkowników pod kątem reklamowym.

Kilka słów od Prezesa

10-te urodziny Mozilli stanowiły świetną okazję, aby usłyszeć kilka słów od CEO Mozilli – Chrisa Bearda. Jak postrzega przeglądarkę? Mówi, że „Mozilla jest inna. Nie jesteśmy tradycyjnym producentem oprogramowania. Jesteśmy globalną społecznością non profit, która ma promować otwartość, innowacje i szereg nowych możliwości online (…) Obecnie Firefox zapewnia niezależność i różne możliwości setką milionów ludziom na całym świecie (…)

Więcej informacji na https://blog.mozilla.org/

A Wy czego życzycie przeglądarce?

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak