Co nam przeszkadza przy kupowaniu przez urządzenia mobilne?

Kupowanie online stało się wyjątkowo popularne i tak naprawdę coraz częściej dokonujemy zakupów za pośrednictwem internetu. Odchodzimy też powoli od komputerów stacjonarnych, a ich miejsce zajmują urządzenia mobilne. Rodzi się więc pytanie – czy jesteśmy zadowoleni dokonując zakupów za ich pośrednictwem? Jeśli nie, jakie czynniki sprawiają, że jednak rezygnujemy z użycia tych urządzeń?

urzadzenia mobilne1Odpowiedź możemy znaleźć w badaniu zrealizowanym w 2015 roku przez Economist Intelligence Unit (EIU), które miało na celu sprawdzenie ogólnego podejścia do mobile i tego, co hamuje użytkowników przed dokonywaniem zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Mimo rosnącego znaczenia mobile, konsumenci jednak nie zawsze decydują się na kupowanie. W badaniu respondenci zostali m.in. poproszeni o wymienienie 3 głównych powodów, dla których nie dokonują częściej zakupów poprzez mobile. Ponad połowa przyznała, że po prostu woli komputer stacjonarny (51%), 1/3 obawia się o prywatność (32%), a 31% o bezpieczeństwo swoich danych. Gdy dopytano bardziej szczegółowo o powody rezygnacji z mobile, badani przyznali, że problematyczny jest mały rozmiar ekranu, który przeszkadza w swobodnym wyszukiwaniu wybranych produktów i usług (63%).

 

Dla 28% użytkowników utrudnienie stanowi mobilna witryna użytkownika, która z różnych względów jest niewygodna bądź nieczytelna przy dokonywaniu zakupów. To dość cenna informacja dla sprzedawców, którzy mogą wyciągnąć wnioski z tych danych i udoskonalić swoje strony – w końcu mobile to jeden z głównych trendów roku 2016. #wiemyjak

Oczekiwania nie zawsze spełniają również aplikacje mobilne, za trudne uznaje je 17% respondentów. Co jeszcze wymieniali badani? Niektórzy z nich po prostu preferują klasyczne zakupy w sklepie stacjonarnym (14%), czy uznają zakupy przez urządzenia mobilne za zbyt impulsywne (8%). Inne wymieniane powody to zbyt wolny internet (31%), czy ocena urządzeń mobilnych jako niewygodne (39%).

urzadzenia mobilne231

A jak to wygląda u Was? Czy urządzenia mobilne są dla Was odpowiednie do realizowania transakcji zakupowych?

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem