WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Co nam przeszkadza przy kupowaniu przez urządzenia mobilne?

Kupowanie online stało się wyjątkowo popularne i tak naprawdę coraz częściej dokonujemy zakupów za pośrednictwem internetu. Odchodzimy też powoli od komputerów stacjonarnych, a ich miejsce zajmują urządzenia mobilne. Rodzi się więc pytanie – czy jesteśmy zadowoleni dokonując zakupów za ich pośrednictwem? Jeśli nie, jakie czynniki sprawiają, że jednak rezygnujemy z użycia tych urządzeń?

urzadzenia mobilne1Odpowiedź możemy znaleźć w badaniu zrealizowanym w 2015 roku przez Economist Intelligence Unit (EIU), które miało na celu sprawdzenie ogólnego podejścia do mobile i tego, co hamuje użytkowników przed dokonywaniem zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Mimo rosnącego znaczenia mobile, konsumenci jednak nie zawsze decydują się na kupowanie. W badaniu respondenci zostali m.in. poproszeni o wymienienie 3 głównych powodów, dla których nie dokonują częściej zakupów poprzez mobile. Ponad połowa przyznała, że po prostu woli komputer stacjonarny (51%), 1/3 obawia się o prywatność (32%), a 31% o bezpieczeństwo swoich danych. Gdy dopytano bardziej szczegółowo o powody rezygnacji z mobile, badani przyznali, że problematyczny jest mały rozmiar ekranu, który przeszkadza w swobodnym wyszukiwaniu wybranych produktów i usług (63%).

 

Dla 28% użytkowników utrudnienie stanowi mobilna witryna użytkownika, która z różnych względów jest niewygodna bądź nieczytelna przy dokonywaniu zakupów. To dość cenna informacja dla sprzedawców, którzy mogą wyciągnąć wnioski z tych danych i udoskonalić swoje strony – w końcu mobile to jeden z głównych trendów roku 2016. #wiemyjak

Oczekiwania nie zawsze spełniają również aplikacje mobilne, za trudne uznaje je 17% respondentów. Co jeszcze wymieniali badani? Niektórzy z nich po prostu preferują klasyczne zakupy w sklepie stacjonarnym (14%), czy uznają zakupy przez urządzenia mobilne za zbyt impulsywne (8%). Inne wymieniane powody to zbyt wolny internet (31%), czy ocena urządzeń mobilnych jako niewygodne (39%).

urzadzenia mobilne231

A jak to wygląda u Was? Czy urządzenia mobilne są dla Was odpowiednie do realizowania transakcji zakupowych?

10/02/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to