Kupowanie online stało się wyjątkowo popularne i tak naprawdę coraz częściej dokonujemy zakupów za pośrednictwem internetu. Odchodzimy też powoli od komputerów stacjonarnych, a ich miejsce zajmują urządzenia mobilne. Rodzi się więc pytanie – czy jesteśmy zadowoleni dokonując zakupów za ich pośrednictwem? Jeśli nie, jakie czynniki sprawiają, że jednak rezygnujemy z użycia tych urządzeń?
Odpowiedź możemy znaleźć w badaniu zrealizowanym w 2015 roku przez Economist Intelligence Unit (EIU), które miało na celu sprawdzenie ogólnego podejścia do mobile i tego, co hamuje użytkowników przed dokonywaniem zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Mimo rosnącego znaczenia mobile, konsumenci jednak nie zawsze decydują się na kupowanie. W badaniu respondenci zostali m.in. poproszeni o wymienienie 3 głównych powodów, dla których nie dokonują częściej zakupów poprzez mobile. Ponad połowa przyznała, że po prostu woli komputer stacjonarny (51%), 1/3 obawia się o prywatność (32%), a 31% o bezpieczeństwo swoich danych. Gdy dopytano bardziej szczegółowo o powody rezygnacji z mobile, badani przyznali, że problematyczny jest mały rozmiar ekranu, który przeszkadza w swobodnym wyszukiwaniu wybranych produktów i usług (63%).
Dla 28% użytkowników utrudnienie stanowi mobilna witryna użytkownika, która z różnych względów jest niewygodna bądź nieczytelna przy dokonywaniu zakupów. To dość cenna informacja dla sprzedawców, którzy mogą wyciągnąć wnioski z tych danych i udoskonalić swoje strony – w końcu mobile to jeden z głównych trendów roku 2016. #wiemyjak
Oczekiwania nie zawsze spełniają również aplikacje mobilne, za trudne uznaje je 17% respondentów. Co jeszcze wymieniali badani? Niektórzy z nich po prostu preferują klasyczne zakupy w sklepie stacjonarnym (14%), czy uznają zakupy przez urządzenia mobilne za zbyt impulsywne (8%). Inne wymieniane powody to zbyt wolny internet (31%), czy ocena urządzeń mobilnych jako niewygodne (39%).
A jak to wygląda u Was? Czy urządzenia mobilne są dla Was odpowiednie do realizowania transakcji zakupowych?
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.