x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

„Cyfrowi konsumenci” w Polsce

Firma EY przedstawiła raport z badania „Homo informaticus: Jak cyfrowi konsumenci zachowują się w sieci?

Konsumenci cyfrowi na poszczególnych rynkach

Firma EY przeprowadziła badania online, podczas których przepadała 29 943 użytkowników internetu z 34 krajów. Raport przedstawiony przez firmę prezentuje udział konsumentów cyfrowy w populacji internautów na rynkach poszczególnych krajów.

Z badań wynika, że najwięcej „cyfrowych konsumentów” jest w Indiach, bo aż 70% internautów szuka w sieci informacji o produktach, które chce zakupić. Na drugim miejscu znalazły się Chiny oraz Holandia gdzie udział „cyfrowych konsumentów” w populacji Internetu wynosi 70%. Natomiast najmniej kupujących w sieci jest w Szwajcarii zaledwie 45%, a także BelgiiAustrii 47%.

EY - konsumenci cyfowi
Polska w zestawieniu znalazła się na 8 miejscu. W naszym kraju 62% internautów poszukuje w sieci informacji o produktach. Co ciekawe w zestawieniu znaleźliśmy się przed Stanami Zjednoczonymi, Niemcami czy Norwegią, natomiast za Katarem czy Egiptem. Jak słusznie zaznaczyli specjaliści z EY największy odsetek cyfrowych konsumentów w krajach rozwijających się.

Media społecznościowe w Polsce i na świecie

Dodatkowo w badaniu pytane osoby miały ocenić w skali od 1 do 10 cztery stwierdzenia dotyczące mediów społecznościowych. Przy czym 1 – oznacza „zupełnie się nie zgadzam” natomiast 10 – „zgadzam się całkowicie”. Zestawienie pokazuje, że polscy konsumenci wolą kontakt bezpośredni od tego wirtualnego i zgadzają się, że media społecznościowe nie zastąpią kontaktu bezpośredniego. Dodatkowo Polacy zgadzają się, że media społecznościowe niosą za sobą duże ryzyko nadużycia danych.

Wyniki w tym przypadku są zbliżone do tych na świecie, jednak Polacy są o pół punktu bardziej nieufni niż świat. Ciekawa wydaje się punktacja dla stwierdzenia „To strata czasu” Polacy zdecydowanie bardziej zgadzają się z tym stwierdzeniem niż jeszcze dwa lata temu.

EY -media społecznościowe

Co kupujemy w internecie?

W badaniu respondenci zostali zapytani także o to co kupili online w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najwięcej Polaków w internecie kupuje elektronikęodzież, trochę mniej telefon lub umowę z operatorem. Najmniej naszych rodaków zakupiło przez internet samochódkredyt konsumencki. Na świecie te wyniki kształtują się podobnie.

EY - zakupy online

Pełen raport dostępny na stronie http://ey.media.pl/

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

Napisz do nas

Komentarze

Dodaj komentarz