Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Czy Facebook stanie się mniej popularny wśród marketerów?

Biorąc pod uwagę aktualną popularność serwisów społecznościowych można sceptycznie podejść do uwag przedstawionych przez analityka z Forrester Research. Postanowiliśmy jednak dokładniej przyjrzeć się sprawie. Nate Eliiot przewiduje, że Facebook i Twitter staną się mniej popularne wśród marketerów i wydatki na marketing na tych platformach znikną z planowanych inwestycji firm. Jak argumentuje swoje zdanie?

Analityk przewiduje, że w przeciągu 5 lat marketerzy będą wydawać mniej na działalność marketingową w obrębie Facebooka i Twittera oraz że Facebook staje się coraz mniej efektywny pod względem reklam. Okazuję się, że tak naprawdę już od pewnego czasu diametralnie spada zasięg postów – nie docierają one już do tak dużej liczby odbiorców, jak miało to miejsce wcześniej. Agencja Ogilvy podaje, że posty największych firm docierają zaledwie do ok 2% fanów. Facebook zamierza jeszcze bardziej ograniczyć zasięg postów, co może faktycznie zagrozić markom. Chodzi przede wszystkim o posty, w których w mniej lub bardziej widoczny sposób prezentowane są reklamy. Twórcy Facebooka argumentują nowe postulaty podążaniem za potrzebami użytkowników serwisu – po przeprowadzeniu badania okazało się, że większość użytkowników podchodzi sceptycznie do wpisów zamieszczanych przez marki i uważa, że mają one zbyt nachalny charakter. We wpisach wielu znanych marek znajdują się reklamy, świadomie przemycane do potencjalnie luźnych, codziennych postów. Użytkownicy porównują takie wpisy do klasycznych reklam, dlatego Facebook chce je ograniczyć najbardziej. Na czym twórcom zależy najbardziej? Unikalna treść wpisów, ich jakość i świeżość – takie maja być wyznaczniki prezentowanych treści. Zmiany te mogą jednak zniechęcić marketerów.

Niedawno firma Forrester Research opublikowała raport poświęcony strategiom komunikacji w social media. To właśnie z niego dowiadujemy się, jak kurczy się zasięg organicznych postów, prezentowane są tam też przykładowe dane dotyczące tego procesu. Nate Elliot odnosi się bezpośrednio do przedstawionych danych i stwierdza z pewnością, że to już kres ery postów, w których ukryte są reklamy i marketerzy będą musieli zrezygnować z tego sposobu działań. Podkreśla też, że firmy powinny szukać innych rozwiązań służących do komunikacji z klientami i nie mogą polegać wyłącznie na Facebooku. Jakie działania powinny zatem podjąć firmy? Eliot wyróżnia główne pomysły:

  • Wzbogacenie własnej strony internetowej o sekcje społecznościowe, które usprawnią kontakt z odbiorcami. Najnowsze badania pokazują, że osoby w USA, którym zależy na kontakcie online z wybraną marką, chętniej korzystają ze strony internetowej, niż z Facebooka (45% ankietowanych)
  • Facebook nie powinien być uważany jako główne źródło kontaktu z odbiorcami. Wspomniane badanie pokazuje, że osoby, którym zależy na kontakcie z firmą są nastawione pozytywnie do e-mail marketingu i wolą otrzymywać e-maile od marki, niż dołączać do jej fanów na Facebooku.
  • Prowadzenie odpowiednich programów lojalnościowych

Myślicie, że marketerzy faktycznie zrezygnują z Facebooka i poszukają innych strategii komunikacji ze swoimi odbiorcami?

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak