Czy Facebook stanie się mniej popularny wśród marketerów?

Biorąc pod uwagę aktualną popularność serwisów społecznościowych można sceptycznie podejść do uwag przedstawionych przez analityka z Forrester Research. Postanowiliśmy jednak dokładniej przyjrzeć się sprawie. Nate Eliiot przewiduje, że Facebook i Twitter staną się mniej popularne wśród marketerów i wydatki na marketing na tych platformach znikną z planowanych inwestycji firm. Jak argumentuje swoje zdanie?

Analityk przewiduje, że w przeciągu 5 lat marketerzy będą wydawać mniej na działalność marketingową w obrębie Facebooka i Twittera oraz że Facebook staje się coraz mniej efektywny pod względem reklam. Okazuję się, że tak naprawdę już od pewnego czasu diametralnie spada zasięg postów – nie docierają one już do tak dużej liczby odbiorców, jak miało to miejsce wcześniej. Agencja Ogilvy podaje, że posty największych firm docierają zaledwie do ok 2% fanów. Facebook zamierza jeszcze bardziej ograniczyć zasięg postów, co może faktycznie zagrozić markom. Chodzi przede wszystkim o posty, w których w mniej lub bardziej widoczny sposób prezentowane są reklamy. Twórcy Facebooka argumentują nowe postulaty podążaniem za potrzebami użytkowników serwisu – po przeprowadzeniu badania okazało się, że większość użytkowników podchodzi sceptycznie do wpisów zamieszczanych przez marki i uważa, że mają one zbyt nachalny charakter. We wpisach wielu znanych marek znajdują się reklamy, świadomie przemycane do potencjalnie luźnych, codziennych postów. Użytkownicy porównują takie wpisy do klasycznych reklam, dlatego Facebook chce je ograniczyć najbardziej. Na czym twórcom zależy najbardziej? Unikalna treść wpisów, ich jakość i świeżość – takie maja być wyznaczniki prezentowanych treści. Zmiany te mogą jednak zniechęcić marketerów.

Niedawno firma Forrester Research opublikowała raport poświęcony strategiom komunikacji w social media. To właśnie z niego dowiadujemy się, jak kurczy się zasięg organicznych postów, prezentowane są tam też przykładowe dane dotyczące tego procesu. Nate Elliot odnosi się bezpośrednio do przedstawionych danych i stwierdza z pewnością, że to już kres ery postów, w których ukryte są reklamy i marketerzy będą musieli zrezygnować z tego sposobu działań. Podkreśla też, że firmy powinny szukać innych rozwiązań służących do komunikacji z klientami i nie mogą polegać wyłącznie na Facebooku. Jakie działania powinny zatem podjąć firmy? Eliot wyróżnia główne pomysły:

  • Wzbogacenie własnej strony internetowej o sekcje społecznościowe, które usprawnią kontakt z odbiorcami. Najnowsze badania pokazują, że osoby w USA, którym zależy na kontakcie online z wybraną marką, chętniej korzystają ze strony internetowej, niż z Facebooka (45% ankietowanych)
  • Facebook nie powinien być uważany jako główne źródło kontaktu z odbiorcami. Wspomniane badanie pokazuje, że osoby, którym zależy na kontakcie z firmą są nastawione pozytywnie do e-mail marketingu i wolą otrzymywać e-maile od marki, niż dołączać do jej fanów na Facebooku.
  • Prowadzenie odpowiednich programów lojalnościowych

Myślicie, że marketerzy faktycznie zrezygnują z Facebooka i poszukają innych strategii komunikacji ze swoimi odbiorcami?

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem