Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Czy Facebook traci na popularności?

Liczba użytkowników Facebook’a rośnie jednak nie tak szybko jak wcześniej

Facebook wciąż króluje na liście serwisów społecznościowych. Jednak jak pokazują analizy liczba użytkowników zakładających nowe konta systematycznie maleje. Jak przewidują eksperci internauci będą chętniej wybierać serwisy, które będą oferowały rozrywkę, ale jednocześnie zapewniały sprawną komunikację z innymi członkami społeczności.

Jakie są prognozy na przyszłość?

Eksperci wskazują, że bardzo możliwym jest to, iż pod koniec tego roku Facebook będzie mógł poszczycić się aż 16 milionami realnych użytkowników w naszym kraju. Takie prognozy tłumaczone są niewielkim, ale za to ciągle systematycznym wzrostem użytkowników tego serwisu społecznościowego. Badania Megapanel wykazują, że w pierwszym kwartale tego roku przybyło ponad 700 tysięcy nowych użytkowników Facebook w Polsce, więc trend rosnący jest zachowany. Z kolei z drugiej strony słychać głosy mówiące o tym, że liczba użytkowników nie będzie już znacznie rosła z uwagi na to, że użytkownicy serwisu starzeją się. Obecnie znacznie dynamiczniej ma rosnąć liczba użytkowników mobilnych. Eksperci wskazują też na to, że jeśli przyjmie się trend wzrostowy na poziomie 50 – 60 tysięcy nowych użytkowników to można śmiało stwierdzić, że do końca roku liczba nowych użytkowników portalu nie przekroczy 400 tysięcy. Jednocześnie podkreślany jest fakt, że mimo zmniejszenia się nowych rejestracji Facebook nie traci na znaczeniu, wręcz przeciwnie dużo zyskuje, szczególnie jeśli chodzi o sferę biznesową.

Największy przyrost nowych użytkowników Facebook’a przewidywany jest na ostatni kwartał roku, gdyż właśnie w tym okresie, z uwagi między innymi na pogodę spędzamy więcej czasu przy komputerze. Dla serwisu obecnie bardzo ważnym jest to, aby utrzymać swoich dotychczasowych użytkowników. Jak wskazują eksperci działania właścicieli serwisu powinny być ukierunkowane na ludzi młodych, którzy mogą zacząć szukać alternatywnych dla Facebook’a rozwiązań.

Facebook zyskuje, NK.pl traci

facebook-logo

VS

logo_nk

Mniej optymistyczne prognozy przedstawiane są dla rodzimego odpowiednika Facebook’a, czyli serwisu NK.pl, który swoją największą popularność ma raczej za sobą. Eksperci wykazują, że liczba użytkowników w porównaniu do zeszłego roku może zmniejszyć się nawet o milion. Istotny w tym przypadku jest fakt, że portal ten nie podejmuje żadnych działań, aby zapobiec takiej sytuacji. Powoduje to, że portal znika ze świadomości ludzi, a to jest bardzo groźne dla każdego portalu.

Jako kolejną przyczynę odchodzenia użytkowników NK.pl wskazuje się widoczną zmianę charakteru tego serwisu. Wcześniej był to portal typowo społeczności owy. Obecnie w głównej mierze oferuje on gry i zabawy dla swoich użytkowników. Prognozy wskazują, że to właśnie osoby zainteresowane tego typu aktywnością pozostaną przy serwisie

Ale czy to na pewno koniec polskiego portalu społecznościowego? Jak wykazują niektórzy eksperci pozycja NK.pl jest dalej stabilna i uznają to za sukces w „erze Facebook’a”. Jednocześnie to co jedni wskazują jako wadę, czyli zmianę profilu serwisu oni uznają za dobre posunięcie. Kto ma w tej kwestii rację – dopiero czas pokaże.

Więcej ciekawostek ze dziedziny marketingu znajdziesz w zakładce aktualności z branży.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak