Czy Facebook traci na popularności?

Liczba użytkowników Facebook’a rośnie jednak nie tak szybko jak wcześniej

Facebook wciąż króluje na liście serwisów społecznościowych. Jednak jak pokazują analizy liczba użytkowników zakładających nowe konta systematycznie maleje. Jak przewidują eksperci internauci będą chętniej wybierać serwisy, które będą oferowały rozrywkę, ale jednocześnie zapewniały sprawną komunikację z innymi członkami społeczności.

Jakie są prognozy na przyszłość?

Eksperci wskazują, że bardzo możliwym jest to, iż pod koniec tego roku Facebook będzie mógł poszczycić się aż 16 milionami realnych użytkowników w naszym kraju. Takie prognozy tłumaczone są niewielkim, ale za to ciągle systematycznym wzrostem użytkowników tego serwisu społecznościowego. Badania Megapanel wykazują, że w pierwszym kwartale tego roku przybyło ponad 700 tysięcy nowych użytkowników Facebook w Polsce, więc trend rosnący jest zachowany. Z kolei z drugiej strony słychać głosy mówiące o tym, że liczba użytkowników nie będzie już znacznie rosła z uwagi na to, że użytkownicy serwisu starzeją się. Obecnie znacznie dynamiczniej ma rosnąć liczba użytkowników mobilnych. Eksperci wskazują też na to, że jeśli przyjmie się trend wzrostowy na poziomie 50 – 60 tysięcy nowych użytkowników to można śmiało stwierdzić, że do końca roku liczba nowych użytkowników portalu nie przekroczy 400 tysięcy. Jednocześnie podkreślany jest fakt, że mimo zmniejszenia się nowych rejestracji Facebook nie traci na znaczeniu, wręcz przeciwnie dużo zyskuje, szczególnie jeśli chodzi o sferę biznesową.

Największy przyrost nowych użytkowników Facebook’a przewidywany jest na ostatni kwartał roku, gdyż właśnie w tym okresie, z uwagi między innymi na pogodę spędzamy więcej czasu przy komputerze. Dla serwisu obecnie bardzo ważnym jest to, aby utrzymać swoich dotychczasowych użytkowników. Jak wskazują eksperci działania właścicieli serwisu powinny być ukierunkowane na ludzi młodych, którzy mogą zacząć szukać alternatywnych dla Facebook’a rozwiązań.

Facebook zyskuje, NK.pl traci

facebook-logo

VS

logo_nk

Mniej optymistyczne prognozy przedstawiane są dla rodzimego odpowiednika Facebook’a, czyli serwisu NK.pl, który swoją największą popularność ma raczej za sobą. Eksperci wykazują, że liczba użytkowników w porównaniu do zeszłego roku może zmniejszyć się nawet o milion. Istotny w tym przypadku jest fakt, że portal ten nie podejmuje żadnych działań, aby zapobiec takiej sytuacji. Powoduje to, że portal znika ze świadomości ludzi, a to jest bardzo groźne dla każdego portalu.

Jako kolejną przyczynę odchodzenia użytkowników NK.pl wskazuje się widoczną zmianę charakteru tego serwisu. Wcześniej był to portal typowo społeczności owy. Obecnie w głównej mierze oferuje on gry i zabawy dla swoich użytkowników. Prognozy wskazują, że to właśnie osoby zainteresowane tego typu aktywnością pozostaną przy serwisie

Ale czy to na pewno koniec polskiego portalu społecznościowego? Jak wykazują niektórzy eksperci pozycja NK.pl jest dalej stabilna i uznają to za sukces w „erze Facebook’a”. Jednocześnie to co jedni wskazują jako wadę, czyli zmianę profilu serwisu oni uznają za dobre posunięcie. Kto ma w tej kwestii rację – dopiero czas pokaże.

Więcej ciekawostek ze dziedziny marketingu znajdziesz w zakładce aktualności z branży.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem