Czy Internauci akceptują reklamy w wideo blogach?

Kolejne badania przeprowadzone przez dom mediowy OMD dotyczące twórców wideo blogów pokazują, że coraz więcej internautów w sposób właściwy identyfikuje to, czym zajmują się”vlogerzy”. Ponad to przychylnie wypowiadają się o reklamach umieszczanych w materiałach wideo.

Na pozytywneraport o vlogerach zmiany związane z rozpoznawaniem terminu vloger przez internautów wskazują dane, według których o 11,5 punktów procentowych więcej badanych osób niż rok temu udzieliło prawidłowej odpowiedzi na pytanie czym zajmuje się vloger. We wcześniejszych badaniach 45,9% respondentów prawidłowo odpowiedziała na to pytanie, zaś obecnie ponad połowa internautów 57,4% wskazała właściwie vlogerów jako osoby tworzące wideo blogi. #wiemyjak

Badane osoby również kojarzą, że część z wideo blogów ma charakter komercyjny. Prawie połowa z nich miała kontakt z reklamami związanymi z wideo – przed materiałem wideo 46,2% internautów i z reklamą w trakcie oglądania 38,5%. W związku z tym, że coraz więcej osób spotyka się z reklamą w wideo blogach, dla większości z nich jest ona do zaakceptowania i nie wywołuje negatywnych emocji. Warto jednak dodać, że nie wiąże się to z pełnym zaufaniem do tych reklam. Choć obecność reklamy w materiałach wideo czy współpraca z markami przez vlogera nie budzi sprzeciwu internautów, to jednak nie ufają oni w pełni takim reklamom. Większość z nich dodatkowo weryfikuje informacje pozyskane z wideo blogów. Tylko 13,8 % badanych w pełni ufa twórcom.

Ponownie najbardziej popularnym serwisem wideo okazał się YouTube (82,1%). Jedynie 13,3% badanych przyznało, że nie ogląda serwisów z takimi treściami.

Powyższe dane wskazują na to, że utrzymujący się i wciąż rosnący w siłę trend współpracy marek z vlogerami ma sens. Coraz mniejszy problem stanowi również brand oznaczony wprost w tego typu materiałach – prawie 80% badanych uważa, że osoba tworząca video blogi ma prawo otrzymywać wynagrodzenie finansowe w zamian za reklamę. Być może wynika to z faktu, że odbiorcy szanują szczerość i wolą być bezpośrednio poinformowani czy mają do czynienia z reklamą.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem