Kolejne badania przeprowadzone przez dom mediowy OMD dotyczące twórców wideo blogów pokazują, że coraz więcej internautów w sposób właściwy identyfikuje to, czym zajmują się”vlogerzy”. Ponad to przychylnie wypowiadają się o reklamach umieszczanych w materiałach wideo.
Na pozytywne zmiany związane z rozpoznawaniem terminu vloger przez internautów wskazują dane, według których o 11,5 punktów procentowych więcej badanych osób niż rok temu udzieliło prawidłowej odpowiedzi na pytanie czym zajmuje się vloger. We wcześniejszych badaniach 45,9% respondentów prawidłowo odpowiedziała na to pytanie, zaś obecnie ponad połowa internautów 57,4% wskazała właściwie vlogerów jako osoby tworzące wideo blogi. #wiemyjak
Badane osoby również kojarzą, że część z wideo blogów ma charakter komercyjny. Prawie połowa z nich miała kontakt z reklamami związanymi z wideo – przed materiałem wideo 46,2% internautów i z reklamą w trakcie oglądania 38,5%. W związku z tym, że coraz więcej osób spotyka się z reklamą w wideo blogach, dla większości z nich jest ona do zaakceptowania i nie wywołuje negatywnych emocji. Warto jednak dodać, że nie wiąże się to z pełnym zaufaniem do tych reklam. Choć obecność reklamy w materiałach wideo czy współpraca z markami przez vlogera nie budzi sprzeciwu internautów, to jednak nie ufają oni w pełni takim reklamom. Większość z nich dodatkowo weryfikuje informacje pozyskane z wideo blogów. Tylko 13,8 % badanych w pełni ufa twórcom.
Ponownie najbardziej popularnym serwisem wideo okazał się YouTube (82,1%). Jedynie 13,3% badanych przyznało, że nie ogląda serwisów z takimi treściami.
Powyższe dane wskazują na to, że utrzymujący się i wciąż rosnący w siłę trend współpracy marek z vlogerami ma sens. Coraz mniejszy problem stanowi również brand oznaczony wprost w tego typu materiałach – prawie 80% badanych uważa, że osoba tworząca video blogi ma prawo otrzymywać wynagrodzenie finansowe w zamian za reklamę. Być może wynika to z faktu, że odbiorcy szanują szczerość i wolą być bezpośrednio poinformowani czy mają do czynienia z reklamą.
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.