WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Czy Internauci akceptują reklamy w wideo blogach?

Kolejne badania przeprowadzone przez dom mediowy OMD dotyczące twórców wideo blogów pokazują, że coraz więcej internautów w sposób właściwy identyfikuje to, czym zajmują się”vlogerzy”. Ponad to przychylnie wypowiadają się o reklamach umieszczanych w materiałach wideo.

Na pozytywneraport o vlogerach zmiany związane z rozpoznawaniem terminu vloger przez internautów wskazują dane, według których o 11,5 punktów procentowych więcej badanych osób niż rok temu udzieliło prawidłowej odpowiedzi na pytanie czym zajmuje się vloger. We wcześniejszych badaniach 45,9% respondentów prawidłowo odpowiedziała na to pytanie, zaś obecnie ponad połowa internautów 57,4% wskazała właściwie vlogerów jako osoby tworzące wideo blogi. #wiemyjak

Badane osoby również kojarzą, że część z wideo blogów ma charakter komercyjny. Prawie połowa z nich miała kontakt z reklamami związanymi z wideo – przed materiałem wideo 46,2% internautów i z reklamą w trakcie oglądania 38,5%. W związku z tym, że coraz więcej osób spotyka się z reklamą w wideo blogach, dla większości z nich jest ona do zaakceptowania i nie wywołuje negatywnych emocji. Warto jednak dodać, że nie wiąże się to z pełnym zaufaniem do tych reklam. Choć obecność reklamy w materiałach wideo czy współpraca z markami przez vlogera nie budzi sprzeciwu internautów, to jednak nie ufają oni w pełni takim reklamom. Większość z nich dodatkowo weryfikuje informacje pozyskane z wideo blogów. Tylko 13,8 % badanych w pełni ufa twórcom.

Ponownie najbardziej popularnym serwisem wideo okazał się YouTube (82,1%). Jedynie 13,3% badanych przyznało, że nie ogląda serwisów z takimi treściami.

Powyższe dane wskazują na to, że utrzymujący się i wciąż rosnący w siłę trend współpracy marek z vlogerami ma sens. Coraz mniejszy problem stanowi również brand oznaczony wprost w tego typu materiałach – prawie 80% badanych uważa, że osoba tworząca video blogi ma prawo otrzymywać wynagrodzenie finansowe w zamian za reklamę. Być może wynika to z faktu, że odbiorcy szanują szczerość i wolą być bezpośrednio poinformowani czy mają do czynienia z reklamą.

13/01/2016
Agata Strzębska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to