Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Czy komputery stacjonarne znikną z naszych domów i biur?

Już co trzeci internauta w naszym kraju korzysta na co dzień z tabletów

Kiedyś posiadanie komputera w domu było prawdziwym luksusem, a podłączenie do Internetu sprawiało, że wyróżnialiśmy się wśród znajomych. Dzisiaj jest to standard – komputer znajduje się prawie w każdym domostwie. Jednak coraz częściej zamiast kupować komputer stacjonarny, czy nawet laptop decydujemy się na nabycie tabletu. Powoli staje się on substytutem dla klasycznego „peceta”. Liczba osób korzystających z tabletów do surfowania po Internecie, ale i do pracy stale rośnie. Obecnie jest to około 30% wszystkich internautów.

Co mówią badania?

Jeszcze rok temu odsetek osób korzystających z tabletów do przeglądania Internetu wynosił 17%, a dwa lata temu było to jedynie 9%. Jak więc widać liczba ta stale i bardzo szybko rośnie. Jednocześnie wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych (w tym również laptopów i zaawansowanych smartfonów) maleje zainteresowanie stacjonarnymi komputerami. W okresie ostatnich dwóch lat ich sprzedaż zmalała o 10%.

 Procentowa łaczność za pomocą tabletu

W ramach badania MEC Mobile Report zrealizowanego przez MEC Analitics&Insight przeprowadzono również analizę wieku użytkowników tabletów. Jak się okazało największą popularnością urządzenia te cieszą się w grupie wiekowej 30-40 lat. W grupie tej blisko 40% badanych korzysta z tabletów. Wśród starszych osób – wieku od 55 do 59 lat użytkownicy tabletów to niecałe 20%.

Co ciekawe duży odsetek użytkowników tabletów można zanotować wśród osób, które korzystają już ze smartfonów. Analizy wykazują, że jest to około 41%.

Z kolei jeśli chodzi o status osób korzystających z tego typu urządzeń, to okazuje się, że najczęściej tablety kupowane są w gospodarstwach domowych, których dochód miesięczny wynosi co najmniej 5000 zł (ok. 25% użytkowników). Znacznie częściej urządzenia te nabywane są w dużych miastach, liczących ponad 100 000 mieszkańców (ok. 40%).

Do czego używamy tabletów?

Tablety najczęściej wykorzystywane są do przeglądania Internetu. W dalszej kolejności do grania lub oglądania zdjęć, filmów czy słuchania muzyki. Trzeba tutaj zaznaczyć, że już dla 30% użytkowników tablet stanowi zamiennik laptopa. Jest to też urządzenie, które bardziej absorbuje, wręcz monopolizuje naszą uwagę niż np. smartfon. Korzystając ze smartfona jednocześnie oglądamy telewizję, słuchamy muzyki, czytamy gazety itp. Robi tak około 48% badanych osób. W przypadku korzystania z tabletu jest to już zaledwie kilka procent.

Jakie tablety wybieramy?

Z reguły decydujemy się na marki, które są wiodące na rynku smartfonów. Jednak w odróżnieniu od smartfonów rynek tabletów jest bardziej rozdrobniony – chętniej wybierane są urządzenia mniej znanych producentów. Według badań, na które powoływaliśmy się już wcześniej około 30 % udziału w rynku tabletów posiada firma Samsung, ale jednocześnie 27% jako producenta podaje inny, a 11% trudno powiedzieć.

Użytkownicy tabletów – nowy target dla marketingowców?

Rosnąca popularność tabletów idzie w parze z wdrażaniem nowych rozwiązań technologicznych, a także daje nowe pole do działania dla marketingowców. Dają one możliwość dodarcia do konkretnej grupy docelowej. Taką możliwość wykorzystują już marki premium, ale można już zaobserwować ruchy różnych producentów, a także właścicieli wydawnictw czy firm tworzących aplikacje na różnego rodzaju urządzenia. Jednak mimo dużej popularności tabletów pod tym względem są one jeszcze daleko za smart fonami.

Źródło danych: Badanie MEC Mobile Report zrealizowano przez MEC Analytics & Insight w maju br., na próbie 1353 internautów powyżej 15 lat.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak