Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Czy przestaniemy klikać w reklamy?

We wrześniu swoją premierę miały nowe „cudeńka” od Apple czyli iPhone 6 i iPhone 6 plus. Pojawiło się więc pytanie: czy większy rozmiar ekranu może wpłynąć na liczbę kliknięć w reklamy?

Czy większym rozmiarem iPhone powinni zainteresować się marketingowcy?

W gronie marketingowców pojawiać zaczęło się pytanie czy większy ekran iPhone może wpłynąć negatywnie na liczbę kliknięć w reklamy. Tym samym czy zwiększony rozmiar iPhone może być problem dla działań marketingowych. Jest to ważna kwestia z punktu widzenia reklamodawców, którzy zaczęli się zastanawiać czy większy ekran może spowodować, że reklama będzie wyświetlana w mniej atrakcyjny sposób, nie taki jak to było zaplanowane przy mniejszych urządzeniach.

Wpływ rozmiaru ekranu na CTR

Odpowiedzi na pytania mogą dostarczyć wyniki badań przeprowadzone przez firmę Chitika Insights na tysiącach użytkowników z US i Kanady. Wyniki badań powstały na podstawie wyświetleń generowanych przez Chityna Ad Network w sierpniu 2014. Firma przeanalizowała jak kształtowały się współczynniki kliknięć w zależności od wielkości ekranu. Firma porównała iPhone z 4” i 3,5” calowymi ekranami oraz Galaxy S5 5.1” z Galaxy Note 3 z ekranem 5,7”.

W przypadku iPhonów badania pokazały, że użytkownicy mniejszego iPhona częściej klikali w reklamy. Jednak należy zaznaczyć, że mniejsze ekrany posiadają starsze iPhone, które użytkownicy zakupili już 2 lata temu. Natomiast różnice pomiędzy smartfonami Samsunga, wypuszczonymi na rynek w podobnym czasie były prawie niewidoczne, pomimo różnicy w rozmiarze ekranów.

Badania zatem nie potwierdziły jakoby wielkość ekranu wpływała na liczbę kliknięć w reklamy. Oczywiście nie można z całą pewnością potwierdzić, że nowe większe iPhone’y nie wpłyną na liczbę kliknięć.
Może warto jednak patrzeć optymistycznie i szukać szans w nowych większych ekranach od Apple.

Więcej informacji na temat badania można znaleźć w artykule Większe Iphony: Jak mogą wpłynąć na reklamodawców?”

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak