Czy przestaniemy klikać w reklamy?

We wrześniu swoją premierę miały nowe „cudeńka” od Apple czyli iPhone 6 i iPhone 6 plus. Pojawiło się więc pytanie: czy większy rozmiar ekranu może wpłynąć na liczbę kliknięć w reklamy?

Czy większym rozmiarem iPhone powinni zainteresować się marketingowcy?

W gronie marketingowców pojawiać zaczęło się pytanie czy większy ekran iPhone może wpłynąć negatywnie na liczbę kliknięć w reklamy. Tym samym czy zwiększony rozmiar iPhone może być problem dla działań marketingowych. Jest to ważna kwestia z punktu widzenia reklamodawców, którzy zaczęli się zastanawiać czy większy ekran może spowodować, że reklama będzie wyświetlana w mniej atrakcyjny sposób, nie taki jak to było zaplanowane przy mniejszych urządzeniach.

Wpływ rozmiaru ekranu na CTR

Odpowiedzi na pytania mogą dostarczyć wyniki badań przeprowadzone przez firmę Chitika Insights na tysiącach użytkowników z US i Kanady. Wyniki badań powstały na podstawie wyświetleń generowanych przez Chityna Ad Network w sierpniu 2014. Firma przeanalizowała jak kształtowały się współczynniki kliknięć w zależności od wielkości ekranu. Firma porównała iPhone z 4” i 3,5” calowymi ekranami oraz Galaxy S5 5.1” z Galaxy Note 3 z ekranem 5,7”.

W przypadku iPhonów badania pokazały, że użytkownicy mniejszego iPhona częściej klikali w reklamy. Jednak należy zaznaczyć, że mniejsze ekrany posiadają starsze iPhone, które użytkownicy zakupili już 2 lata temu. Natomiast różnice pomiędzy smartfonami Samsunga, wypuszczonymi na rynek w podobnym czasie były prawie niewidoczne, pomimo różnicy w rozmiarze ekranów.

Badania zatem nie potwierdziły jakoby wielkość ekranu wpływała na liczbę kliknięć w reklamy. Oczywiście nie można z całą pewnością potwierdzić, że nowe większe iPhone’y nie wpłyną na liczbę kliknięć.
Może warto jednak patrzeć optymistycznie i szukać szans w nowych większych ekranach od Apple.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem