Czy reklama na YouTube zapewnia wyższy zwrot z inwestycji (ROI)?

Aktualności z branży

Wielu reklamodawców wierzy w potencjał YouTube’a, a wnioski z ostatnio przeprowadzonych badań potwierdzają, że nie jest to bezpodstawne. Zobacz, czego dowodzi badanie przeprowadzone przez Google we współpracy z wieloma partnerami w latach 2013 – 2016.

Obecnie wiele zależy od tego, czy kampania marketingowa zakończy się sukcesem – przygotowanie odpowiedniej strategii działania, wykorzystanie właściwych metod, czy optymalne wykorzystanie kosztów to główne elementy decydujące o ostatecznym wyniku. Marketingowcy muszą znaleźć najlepsze sposoby działania, którym wpłyną na pozytywny efekt i okażą się skuteczne. Przydatne mogą zatem okazać się nowe dane, które pokazują znaczenie YouTube i efektywność kampanii prowadzonych za pośrednictwem tego kanału.

Reklama na YouTube i wyższy ROI

YouTube wyzsze roi

Ze wspomnianych badań dowiadujemy się, że zwrot z inwestycji (ROI) w przypadku YouTube’a (po uwzględnieniu wydatków na reklamę) jest o prawie 80% wyższy niż w reklamie telewizyjnej. Przeanalizowano wówczas 56 przypadków wykorzystując wiele metod umożliwiających sprawdzenie jak obecność w mediach wpływa na sprzedaż offline i dokładnie w 77% przypadków reklama na YouTubie przyniosła wyższy wskaźnik ROI. Specjaliści (np. dyrektor ds. mediów Marc Zander) nie zapominają jednak np. o telewizji, tłumacząc, że połączenie kanałów może przynieść jeszcze lepsze efekty. Niewątpliwie jednak wideo online okazuje się szczególnie skuteczne. Często przytaczanych przykładem jest kampania promocyjna (zarówno wideo w telewizji jak i online) koncernu Mars – zamierzano sprawdzić, czy plan mediowy został zoptymalizowany tak, aby zrealizować maksymalny zwrot sprzedaży w sklepach. W porównaniu do reklamy telewizyjnej, reklama YouTube przyniosła dwa razy większy zwrot z inwestycji.

Wyższe środki na kampanie wideo w internecie?

youtube roi2

Podczas badania sprawdzono również, czy przeniesienie części budżetu na wideo online spowoduje skuteczność media mixu w całości. Specjaliści prognozują, że środki przeznaczone na kampanie wideo powinny być dwukrotnie wyższe w 80% przypadków, a prognozy zostały przeprowadzone dla 17 kampanii. Przykładem mogą być analizy firmy Data2Decisions – okazało się w przypadku wielu klientów firmy ROI było wyższe przy wykorzystaniu YouTube. Te dane mogą sugerować podniesienie wydatków reklamowych nawet 2 lub 6 krotnie.

Więcej informacji dostępnych jest w tym miejscu. 

20/05/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to