Czy reklama na YouTube zapewnia wyższy zwrot z inwestycji (ROI)?

Wielu reklamodawców wierzy w potencjał YouTube’a, a wnioski z ostatnio przeprowadzonych badań potwierdzają, że nie jest to bezpodstawne. Zobacz, czego dowodzi badanie przeprowadzone przez Google we współpracy z wieloma partnerami w latach 2013 – 2016.

Obecnie wiele zależy od tego, czy kampania marketingowa zakończy się sukcesem – przygotowanie odpowiedniej strategii działania, wykorzystanie właściwych metod, czy optymalne wykorzystanie kosztów to główne elementy decydujące o ostatecznym wyniku. Marketingowcy muszą znaleźć najlepsze sposoby działania, którym wpłyną na pozytywny efekt i okażą się skuteczne. Przydatne mogą zatem okazać się nowe dane, które pokazują znaczenie YouTube i efektywność kampanii prowadzonych za pośrednictwem tego kanału.

Reklama na YouTube i wyższy ROI

YouTube wyzsze roi

Ze wspomnianych badań dowiadujemy się, że zwrot z inwestycji (ROI) w przypadku YouTube’a (po uwzględnieniu wydatków na reklamę) jest o prawie 80% wyższy niż w reklamie telewizyjnej. Przeanalizowano wówczas 56 przypadków wykorzystując wiele metod umożliwiających sprawdzenie jak obecność w mediach wpływa na sprzedaż offline i dokładnie w 77% przypadków reklama na YouTubie przyniosła wyższy wskaźnik ROI. Specjaliści (np. dyrektor ds. mediów Marc Zander) nie zapominają jednak np. o telewizji, tłumacząc, że połączenie kanałów może przynieść jeszcze lepsze efekty. Niewątpliwie jednak wideo online okazuje się szczególnie skuteczne. Często przytaczanych przykładem jest kampania promocyjna (zarówno wideo w telewizji jak i online) koncernu Mars – zamierzano sprawdzić, czy plan mediowy został zoptymalizowany tak, aby zrealizować maksymalny zwrot sprzedaży w sklepach. W porównaniu do reklamy telewizyjnej, reklama YouTube przyniosła dwa razy większy zwrot z inwestycji.

Wyższe środki na kampanie wideo w internecie?

youtube roi2

Podczas badania sprawdzono również, czy przeniesienie części budżetu na wideo online spowoduje skuteczność media mixu w całości. Specjaliści prognozują, że środki przeznaczone na kampanie wideo powinny być dwukrotnie wyższe w 80% przypadków, a prognozy zostały przeprowadzone dla 17 kampanii. Przykładem mogą być analizy firmy Data2Decisions – okazało się w przypadku wielu klientów firmy ROI było wyższe przy wykorzystaniu YouTube. Te dane mogą sugerować podniesienie wydatków reklamowych nawet 2 lub 6 krotnie.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem