Wielu reklamodawców wierzy w potencjał YouTube’a, a wnioski z ostatnio przeprowadzonych badań potwierdzają, że nie jest to bezpodstawne. Zobacz, czego dowodzi badanie przeprowadzone przez Google we współpracy z wieloma partnerami w latach 2013 – 2016.
Obecnie wiele zależy od tego, czy kampania marketingowa zakończy się sukcesem – przygotowanie odpowiedniej strategii działania, wykorzystanie właściwych metod, czy optymalne wykorzystanie kosztów to główne elementy decydujące o ostatecznym wyniku. Marketingowcy muszą znaleźć najlepsze sposoby działania, którym wpłyną na pozytywny efekt i okażą się skuteczne. Przydatne mogą zatem okazać się nowe dane, które pokazują znaczenie YouTube i efektywność kampanii prowadzonych za pośrednictwem tego kanału.
Reklama na YouTube i wyższy ROI
Ze wspomnianych badań dowiadujemy się, że zwrot z inwestycji (ROI) w przypadku YouTube’a (po uwzględnieniu wydatków na reklamę) jest o prawie 80% wyższy niż w reklamie telewizyjnej. Przeanalizowano wówczas 56 przypadków wykorzystując wiele metod umożliwiających sprawdzenie jak obecność w mediach wpływa na sprzedaż offline i dokładnie w 77% przypadków reklama na YouTubie przyniosła wyższy wskaźnik ROI. Specjaliści (np. dyrektor ds. mediów Marc Zander) nie zapominają jednak np. o telewizji, tłumacząc, że połączenie kanałów może przynieść jeszcze lepsze efekty. Niewątpliwie jednak wideo online okazuje się szczególnie skuteczne. Często przytaczanych przykładem jest kampania promocyjna (zarówno wideo w telewizji jak i online) koncernu Mars – zamierzano sprawdzić, czy plan mediowy został zoptymalizowany tak, aby zrealizować maksymalny zwrot sprzedaży w sklepach. W porównaniu do reklamy telewizyjnej, reklama YouTube przyniosła dwa razy większy zwrot z inwestycji.
Wyższe środki na kampanie wideo w internecie?
Podczas badania sprawdzono również, czy przeniesienie części budżetu na wideo online spowoduje skuteczność media mixu w całości. Specjaliści prognozują, że środki przeznaczone na kampanie wideo powinny być dwukrotnie wyższe w 80% przypadków, a prognozy zostały przeprowadzone dla 17 kampanii. Przykładem mogą być analizy firmy Data2Decisions – okazało się w przypadku wielu klientów firmy ROI było wyższe przy wykorzystaniu YouTube. Te dane mogą sugerować podniesienie wydatków reklamowych nawet 2 lub 6 krotnie.
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.