Facebook będzie sprzedawać reklamy?

Najnowsze informacje dotyczące oryginalnego pomysłu Facebooka obiegły już media i są powodem wielu dyskusji. Czym portal zaskakuje tym razem? Okazuje się, że planuje sprzedawać reklamy podobnie jak ma to miejsce w przypadku telewizji, czyli wychodzi z zupełnie nową ofertą dla marketerów.

Sednem całej sprawy ma być tzw. system TRP (target rating point), który stanowi kompleksowe rozwiązanie dla reklamodawców, umożliwiające im zakup, a następnie planowanie i pomiar skuteczności reklam na Facebooku. System przypomina sposób funkcjonowania telewizji, dlatego też budzi kontrowersje i powstaje pytanie, czy to nie przypadkiem zbyt przestarzałe metody działania – Facebook jednak szybko odpowiada i zapewnia, że tak nie jest. Carolyn Everson, wiceprezes Facebooka ds. globalnych rozwiązań marketingowych podkreśla, że nowy pomysł to krok ku dostosowaniu się do wymagań klientów. Dodatkowo obecnie marketerzy będą mogli kontaktować się z działem reklamy Facebooka, dzięki czemu ustalą szczegóły wybranej reklamy wideo, jej cel, czy szczegółowe dane dotyczące odbiorców. Dopiero na podstawie tych danych zespół Facebooka określa ile cenowo wyniesie kampania i jaki będzie jej przebieg.

Mówiąc „klient nasz pan”, Facebook nie chce być gołosłowny i planuje właśnie pod kątem klientów realizować swoje zamierzenia. Na zarzuty o przestarzałe metody działania odpowiada bez wahania, że ścieżka którą podąża odpowiada potrzebom klientów, co oznacza, że działanie to jest krokiem naprzód. Na ten moment nowy system będzie dostępny na rynkach w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Niemczech, Francji, Australii i Brazylii. Polscy reklamodawcy muszą zatem jeszcze poczekać, aby faktycznie przetestować nowe rozwiązanie.

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak