Google zapowiada koniec z przepisywaniem zniekształconych tekstów

Chyba każdy natknął się w internecie na komunikat, który skłania do przepisania tekstu wyświetlającego się w danej rubryce. Sęk w tym, że mechanizm ten staje się coraz bardziej problematyczny i zamiast działać sprawnie, utrudnia użytkownikom płynne przejście na wybraną stronę. Google planuje usprawnić ten mechanizm.

Kilka słów o CAPTCHA

Wspomniana technika to mechanizm CAPTCHA, który ma stanowić pewne zabezpieczenie przez spamem i weryfikuje, czy dane działania faktycznie wykonywane są przez człowieka. Z reguły system wyświetla dobraną losowo treść z obrazka, którą użytkownik ma przepisać. Istnieją również inne rodzaje tej techniki – zadania tekstowe, pytania dźwiękowe, czy formy graficzne. Tekst zapisany w wybranej rubryce może być niemożliwy do wychwycenia prze programy komputerowe i o to właśnie chodziło twórcom. Problem w tym, że jego częste zniekształcenie i to, że wyświetlany jest w sposób niewyraźny utrudnia działanie użytkownikom i zaburza płynność korzystania ze stron. Nieprawidłowa jest zatem konstrukcja obrazów, natomiast niektóre zadania tekstowe mają bardzo wysoki poziom trudności. Poziom irytacji użytkowników jest więc coraz wyższy.

Czas na NO-CAPTCHA!

Okazuje się, że Google jednak nie pozostaje obojętnie wobec tego tematu i proponuje alternatywę – uderzającą w prywatność użytkownika, jednak ułatwiające poruszanie się w świecie internetu. Gigant z Mountain View opracowuje system No CAPTCHA, czyli specjalne algorytmy, mające za zadanie sprawdzić użytkownika i jego wcześniejsze działania. W momencie, gdy system nie wykryje nic podejrzanego, wyświetli się jedynie pole, w którym należałoby zaznaczyć jedynie, że nie jest się robotem. Prostsze rozwiązanie? Zdecydowanie tak. Pytanie, jak szerokie i wnikliwe okaże się działanie systemu sprawdzającego wcześniejszą aktywność użytkownika i czy nie naruszy ono prywatności użytkowników, o której w ostatnim czasie jest bardzo głośno. Wiadomo jednak, że możliwa jest analiza adresu IP przez system, jak i czasu spędzonego na danej stronie. Czy nowa technika się przyjmie?

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem