Internet kluczowym źródłem wiedzy o sporcie i turystyce

Związek Pracodawców Branży Internetowej (IAB Polska) przeprowadził kolejne, ciekawe badanie dotyczące roli internetu w poszukiwaniu informacji. To już kolejny z całego cyklu raportów poświęconym poszczególnym branżom. Tym razem postawiono sobie pytanie, jaką funkcję pełni internet przy poszukiwaniu usług oraz produktów związanych ze sportem i turystyką.

Raporty publikowane przez IAB Polska mają jedną wspólną cechę – analizują jedno z najważniejszych mediów XXI wieku jakim jest internet. Chodzi przede wszystkim o próbę odpowiedzi na pytanie, jaką rolę pełni internet w procesie wyszukiwania i zakupu danych produktów i usług. Poprzednim razem pisaliśmy o raporcie IAB dotyczącym nabywania książek w internecie. Tym razem badanie koncentruje się na sporcie i turystyce (noclegi, sprzęt sportowy, wypoczynek). Jakie wnioski płyną z badania? Sprawdźmy.

Internet wyprzedza inne źródła wiedzy

To już kolejny raport, w którym widać, że internet znacząco przoduje jako źródło informacji, jak i medium zachęcające do dokonywania zakupów. Jest najważniejszym źródłem wiedzy o usługach i produktach turystycznych i sportowych dla 87% badanych. Na drugim miejscu znajdują się znajomi i rodzina – 66% osób potwierdziło, że od nich dowiaduje się wspomnianych informacji. Na kolejnych miejscach znalazły się następujące źródła: reklama (37%), telewizja (34%), czy prasa drukowana (32%). Najmniej badanych polega na wiedzy ekspertów i specjalistów – jedynie 13 % osób przyznaje, że to właśnie od nich czerpie wiedzę.

źródła wiedzy o turystyce i produktach

A jak szukamy informacji w samym internecie? Które źródła są najbardziej popularne? Okazuje się, że wyszukiwarki do dla większości badanych skarbnica wiedzy – korzysta z nich regularnie 65% osób. Usługi i produkty sportowe oraz turystyczne wyszukiwane są przez 47% użytkowników bezpośrednio na stronach www marek i usług. Wysokie miejsce zajmują również portale internetowe na równi ze specjalistycznymi serwisami www (39%), a także opinie na forach i grupach dyskusyjnych (38%). Najgorzej wypadają opinie na blogach i videoblogach – korzysta z nich zaledwie 13% internautów.

internetowe źródła wiedzy

Skuteczne reklamy

W badaniu analizie poddane zostały również typy reklamy w internecie, które są doceniane przez użytkowników. Przedstawione informacje mogą stanowić cenną wskazówkę dla reklamodawców, którzy zastanawiają się jaka forma reklamy w przypadku segmentu turystyki i sportu byłaby najodpowiedniejsza. Z badania wynika, że spośród różnorodnych reklam, to z reklam graficznych na stronach www internauci (39%) dowiadują się najwięcej. Skuteczne są też reklamy w mailach, a także linki w wyszukiwarkach (po 30%). Najniższe miejsca przypadają reklamom w aplikacjach (8%) i co zaskakujące, video – reklama w postaci filmów (tylko 14%).

internetowe źródła wiedzy

Zakupu usług i produktów turystycznych dokonujemy coraz częściej online, co widać po wzroście konwersji tego kanału. Ekspozycja zdjęć odgrywa tutaj kluczową rolę, stąd popularność graficznych form reklamowych oraz malingów. Najczęściej prezentowane są konkretne oferty typu first/last minute, promocje na loty, hotele etc. Coraz większa skuteczność internetu znajduje swoje odzwierciedlenie we wzroście wydatków reklamowych online branży podróże i turystyka. Wnioski z przeprowadzonego badania jasno wskazują, że internet jest naturalnym kanałem komunikacji z konsumentami tej kategorii.” – podsumowuje Izabela Kowalewska, Project Sales Manager odpowiadający za obszar Podróże i Turystyka w Media Impact Polska.

Raport dostępny jest na stronie http://iab.org.pl/

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Branża turystyczna rzeczywiście jest mocno osadzona w Internecie. Stąd też popularność takich portali jak booking.com, travelist.pl, groupon.pl. To one zaczynają dyktować i moderować ceny, rynek staje się globalny.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem