Jak rekruterzy wykorzystują social media?

Zastanawialiście się kiedykolwiek, czy Wasze profile społecznościowe śledzone są również przez pracodawców? Jesteśmy pewni, że w erze social media duża część osób zdaje sobie sprawę z takich działań. Jednak jak wynika z raportu przedstawionego przez amerykańską firmę Jobvite, pracodawcy i rekruterzy wykorzystują social media na ogromną skalę.

Firma Jobvite zajmuje się tworzeniem oprogramowania wspomagającego procesy rekrutacyjne i w aktualnym badaniu „Social Recruting Survey 2014” udział wzięło 1 855 rekruterów i specjalistów od human resources. Okazuje się, że odpowiednie korzystanie z social media przez aktualnego bądź potencjalnego pracownika może być kluczem do sukcesu, podczas gdy nieumiejętne działania w sieci – powodem porażki.

W dobie rywalizacji

Wysoka konkurencja i zaciekła rywalizacja na rynku pracy to wyznaczniki naszych czasów. Aż 67% rekruterów jest zdania, że konkurencja jeszcze bardziej wzrośnie w 2015 roku. W związku z tym, zarówno osoby szukające pracy jak i rekruterzy starają się stanąć na wysokości zadania i wykorzystać dostępne środki do osiągnięcia swoich celów. Największa konkurencja panuje w dziedzinach takich jak: IT, marketing, inżynieria, czy sprzedaż. Rekruterzy sami wyszukują i zwracają się do kandydatów, korzystając np. z LinkedIn, jednak źródłem wiedzy o kandydacie mogą być także inne portale – często te, których raczej wolałby pracodawcy nie pokazywać.

Facebook może mieć duże znaczenie

 

czego szukaja w social netowrk

Wnioski z przeprowadzonego badania mogą uderzyć w tych, którzy nie przywiązują uwagi do kultury treści publikowanych np. na Facebooku, gdyż okazuje się że aż 93% pracodawców jest skłonnych korzystać z różnych profili społecznościowych do sprawdzenia kandydata przed zatrudnieniem. Profile rozrywkowe dostarczają rekruterom dodatkowych, wartościowych dla nich informacji na temat potencjalnego pracownika. To właśnie tu analizie podlega jego ogólna aktywność, publikowane treści czy zdjęcia. Czy niedługo ludzie zaczną analizować każdy swój wirtualny krok, aby być dobrze postrzeganym? 55 % rekrutujących ponownie rozpatruje kandydata po sprawdzeniu jego internetowej aktywności, z czego 61% wyciąga wnioski negatywne. Najbardziej niekorzystnie oceniane jest, jak można się domyślić: używanie wulgaryzmów, zwrotów seksistowskich, niepoprawność gramatyczna wypowiedzi (66%). Na uznanie zasługuje natomiast zaangażowanie kandydata w działania charytatywne. Ponad połowa pytanych przyznało, że planuje zwiększyć inwestycje w sposoby rekrutacji online.

procenty

 

Warto pokazać się na LinkedIn

 

 social networks for rectureJuż 94% rekruterów korzysta z LinkedIn podczas rekrutacji. Portal bije na głowę konkurencję, gdyż Facebook, który plasuje się na drugim miejscu otrzymał 66% głosów. Okazuje się, że 79% rekruterów zatrudniło pracowników właśnie poprzez LinkedIn. Odpowiedź na pytanie, czy założenie konta na portalu może zwiększyć szansę na pracę staje się jasna – to właśnie tam wyszukuje się kandydatów o odpowiednich kompetencjach i kontaktuje się z nimi. Inne portale, szczególnie te rozrywkowe służą rekruterom jako źródło ogólnych informacji o kandydacie, jego kultury, sposobu prezentacji, natomiast LinkedIn jest podstawą do oceny kompetencji, doświadczenia i wiedzy. Okazuje się, że 73% osób rekrutujących wykorzystało social media do wyboru kandydata.

 

Strefa mobile

 

Z badania wynika, że spora część rekruterów zainteresowana jest wprowadzeniem rozwiązań mobilnych – 51% przyznało, że planuje w przyszłości zainwestować w tego typu technologie. W tej chwili 43% rekruterów korzysta z możliwości, jakie oferują nowoczesne smartfony – takie działania to przede wszystkim bezpośrednie kontaktowanie się z kandydatami, czy przesyłanie między sobą życiorysów kandydatów. Można przypuszczać, że w przyszłości częstotliwość takich działań wzrośnie.

mobile app

Pełen raport dostępny na: http://www.jobvite.com/wp-content/uploads/2014/10/Jobvite_SocialRecruiting_Survey2014.pdf

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Janusz pisze:

    Obowiązkowo przy rekrutacji należy sprawdzić profile społecznościowe kandydata, bo to bardzo pomaga :)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem