Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Jak rekruterzy wykorzystują social media?

Zastanawialiście się kiedykolwiek, czy Wasze profile społecznościowe śledzone są również przez pracodawców? Jesteśmy pewni, że w erze social media duża część osób zdaje sobie sprawę z takich działań. Jednak jak wynika z raportu przedstawionego przez amerykańską firmę Jobvite, pracodawcy i rekruterzy wykorzystują social media na ogromną skalę.

Firma Jobvite zajmuje się tworzeniem oprogramowania wspomagającego procesy rekrutacyjne i w aktualnym badaniu „Social Recruting Survey 2014” udział wzięło 1 855 rekruterów i specjalistów od human resources. Okazuje się, że odpowiednie korzystanie z social media przez aktualnego bądź potencjalnego pracownika może być kluczem do sukcesu, podczas gdy nieumiejętne działania w sieci – powodem porażki.

W dobie rywalizacji

Wysoka konkurencja i zaciekła rywalizacja na rynku pracy to wyznaczniki naszych czasów. Aż 67% rekruterów jest zdania, że konkurencja jeszcze bardziej wzrośnie w 2015 roku. W związku z tym, zarówno osoby szukające pracy jak i rekruterzy starają się stanąć na wysokości zadania i wykorzystać dostępne środki do osiągnięcia swoich celów. Największa konkurencja panuje w dziedzinach takich jak: IT, marketing, inżynieria, czy sprzedaż. Rekruterzy sami wyszukują i zwracają się do kandydatów, korzystając np. z LinkedIn, jednak źródłem wiedzy o kandydacie mogą być także inne portale – często te, których raczej wolałby pracodawcy nie pokazywać.

Facebook może mieć duże znaczenie

 

czego szukaja w social netowrk

Wnioski z przeprowadzonego badania mogą uderzyć w tych, którzy nie przywiązują uwagi do kultury treści publikowanych np. na Facebooku, gdyż okazuje się że aż 93% pracodawców jest skłonnych korzystać z różnych profili społecznościowych do sprawdzenia kandydata przed zatrudnieniem. Profile rozrywkowe dostarczają rekruterom dodatkowych, wartościowych dla nich informacji na temat potencjalnego pracownika. To właśnie tu analizie podlega jego ogólna aktywność, publikowane treści czy zdjęcia. Czy niedługo ludzie zaczną analizować każdy swój wirtualny krok, aby być dobrze postrzeganym? 55 % rekrutujących ponownie rozpatruje kandydata po sprawdzeniu jego internetowej aktywności, z czego 61% wyciąga wnioski negatywne. Najbardziej niekorzystnie oceniane jest, jak można się domyślić: używanie wulgaryzmów, zwrotów seksistowskich, niepoprawność gramatyczna wypowiedzi (66%). Na uznanie zasługuje natomiast zaangażowanie kandydata w działania charytatywne. Ponad połowa pytanych przyznało, że planuje zwiększyć inwestycje w sposoby rekrutacji online.

procenty

 

Warto pokazać się na LinkedIn

 

 social networks for rectureJuż 94% rekruterów korzysta z LinkedIn podczas rekrutacji. Portal bije na głowę konkurencję, gdyż Facebook, który plasuje się na drugim miejscu otrzymał 66% głosów. Okazuje się, że 79% rekruterów zatrudniło pracowników właśnie poprzez LinkedIn. Odpowiedź na pytanie, czy założenie konta na portalu może zwiększyć szansę na pracę staje się jasna – to właśnie tam wyszukuje się kandydatów o odpowiednich kompetencjach i kontaktuje się z nimi. Inne portale, szczególnie te rozrywkowe służą rekruterom jako źródło ogólnych informacji o kandydacie, jego kultury, sposobu prezentacji, natomiast LinkedIn jest podstawą do oceny kompetencji, doświadczenia i wiedzy. Okazuje się, że 73% osób rekrutujących wykorzystało social media do wyboru kandydata.

 

Strefa mobile

 

Z badania wynika, że spora część rekruterów zainteresowana jest wprowadzeniem rozwiązań mobilnych – 51% przyznało, że planuje w przyszłości zainwestować w tego typu technologie. W tej chwili 43% rekruterów korzysta z możliwości, jakie oferują nowoczesne smartfony – takie działania to przede wszystkim bezpośrednie kontaktowanie się z kandydatami, czy przesyłanie między sobą życiorysów kandydatów. Można przypuszczać, że w przyszłości częstotliwość takich działań wzrośnie.

mobile app

Pełen raport dostępny na: http://www.jobvite.com/wp-content/uploads/2014/10/Jobvite_SocialRecruiting_Survey2014.pdf

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Janusz pisze:

    Obowiązkowo przy rekrutacji należy sprawdzić profile społecznościowe kandydata, bo to bardzo pomaga :)

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak