Reklamy na Gmailu czyli Gmail Sponsored Promotions

Reklama na Gmailu pomaga dotrzeć do konkretnych grup użytkowników w nienachalny sposób, co niewątpliwie jest jej zaletą. Poznaj możliwości tego rodzaju reklamy i dowiedz się więcej o możliwościach jej kierowania.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

reklama na gmailu i metody kierowania

O reklamie możemy powiedzieć że jest skuteczna wówczas, gdy zachęciła zainteresowanego użytkownika do wykonania określonej akcji. By tak się stało, najpierw reklamy musdo niego trafić. Do tego celu można wykorzystywać wiele miejsc w internecie, nie tylko wyszukiwarkę internetową. Ciekawym rozwiązaniem mogą być Gmail Sponsored Promotions, czyli reklamy na poczcie Google – Gmailu. #wiemyjak

Każdy kto korzystał z poczty elektronicznej doskonale wie, jak reklamy na nią „spływające” potrafią utrudnić życie. Pojawienie się usługi pocztowej od Google sprawiło, że internauci mogli poczuć co znaczy pozbawiona spamu skrzynka e-mailowa, której algorytmy filtrujące niechciane wiadomości, prędkość działania, bezpieczeństwo czy interfejs nie miały i nadal nie mają sobie równych. Nie dziwi zatem, że na całym świecie z Gmaila korzysta coraz więcej użytkowników. Google, widząc drzemiący w tej usłudze potencjał reklamowy postanowił go wykorzystać, wprowadzając Gmail Sponsored Promotion (GSP), dostępne w panelu AdWords.

Jak wygląda reklama na Gmailu?

Reklamy na poczcie elektronicznej Google można porównać do linków sponsorowanych. GSP są właśnie niczym linki sponsorowane, zaś pozostałe wiadomości, niekoniecznie będące reklamą, wynikami organicznymi.

Łatwo je wychwycić – GSP wyświetlane są na samej górze w zakładkach Społeczności, Oferty, Powiadomienia oraz Fora i przypominają naturalne wiadomości na skrzynce e-mail. Składają się z nazwy firmy i krótkiego tekstu reklamowego – to tzw. teaser, dodatkowo oznaczone są pomarańczową etykietą, że jest to reklama. Stanowią „zajawkę”, która po kliknięciu przypomina standardową wiadomość pocztową mogącą zawierać tekst, grafikę, film bądź formularz.

Co istotne, reklamy Gmail Sponsored Promotion dopasowują się do rozmiaru ekranu, na jakim zostaną wyświetlone. Dlatego zarówno posiadacze laptopów, monitorów o różnych przekątnych ekranu, smartfonów czy tabletów, bez problemu odczytają wiadomość reklamową. Ponadto, reklama na Gmailu działa niczym tradycyjna wiadomość e-mail – można ją przenieść do folderu „Odebrane” czy przekazać dalej.

Jak działają GSP?

Reklamy Google wyróżniają się na tle konkurencyjnych rozwiązań przede wszystkim skutecznością kierowania oraz nienachalną formą. Przekaz reklamowy w GSP trafia jedynie do tych internautów, którzy mogą być nim zainteresowani. Jeśli na skrzynkę pocztową często otrzymujemy wiadomości dotyczące urządzeń mobilnych, prawdopodobnie zainteresuje nas oferta sklepu sprzedającego tablety i smartfony. Nie stanie się tak, jeśli e-maile tematyczne oznaczymy jako spam – będzie to jasny komunikat dla Google, że tego typu wiadomości nas nie zainteresują.

Wiele osób czytając powyższe informacje, może pomyśleć – hola, hola, nie godzę się by Google czytało moją prywatną korespondencję. Uspokajamy, kierowanie reklam w Gmailu odbywa się w pełni automatycznie, pracownicy Google nie czytają wiadomości e-mail by poznać internautę i jak najtrafniej dobrać reklamy. Ponadto, gigant z Mountain View nie udostępnia, nie sprzedaje ani nie wypożycza w jakichkolwiek celach informacji cechujących użytkownika, jeśli ten nie wyrazi takiej zgody. Reklamodawcy nie mają wglądu w jakiekolwiek dane identyfikujące użytkowników.

Ograniczenia w reklamach na Gmailu

Jakich wiadomości możemy spodziewać się w Gmail Sponsored Promotion? Na pewno nie będą to treści zaklasyfikowane jako nieodpowiednie dla użytkowników. Google dba, by internauta po rozwinięciu „zajawki” nie zobaczył reklam podróbek produktów, niebezpiecznych produktów czy usług, treści niestosownych lub obraźliwych w tym treści dla dorosłych, napojów alkoholowych, chronionych prawem autorskim, związanym z opieką zdrowotną czy polityką.

Poza wyżej wymienionymi ograniczeniami, reklamy na Gmailu związane są z konkretnymi wymaganiami redakcyjnymi, dodatkowo reklamy powinny charakteryzować się wysoką trafnością. Reklama w Gmailu powinna być spójna z tym, co reklamujemy, a tekst przejrzysty i poprawny.

Możliwości kierowania GSP

Decydując się na reklamę na poczcie Gmail, po ustaleniu budżetu będziemy mogli ustalić kilka opcji kierowania. Jest to jedna z największych zalet tego formatu. Gmail Sponsored Promotion pozwala na kierowanie np. ze względu na:

  • słowa kluczowe,
  • lokalizację,
  • dane demograficzne,
  • urządzenia (desktop, mobile – Android, iOS),
  • branże interesujące internautę,
  • domeny.

Przyszłość poczty e-mail i Gmail Sponsored Promotions

Mimo licznych prognoz, poczta elektroniczna jeszcze nie odchodzi do lamusa. Wprawdzie w obliczu innych kanałów wydaje się archaicznym, nie do końca wygodnym tworem, to nieustannie się utrzymuje, będąc stałym elementem naszego codziennego życia w sieci. To przy jej pomocy wciąż wymieniamy informacje służbowe i prywatne, kontaktujemy się ze znajomymi, rodziną czy partnerami biznesowymi.

Jej potencjał odkryło również Google, wprowadzając Gmail Sponsored Promotions (obecny w Polsce wraz z końcem 2013 roku) – nienachalną, dającą możliwość dopasowania do odbiorcy formę reklamy w skrzynce pocztowej, która niekiedy może być wręcz pożądana. Gdy użytkownik otrzymuje prosto na maila informację o weekendowej promocji, wyprzedażach czy ofercie wakacyjnej, która będzie idealną odpowiedzią na jego potrzeby, jest duża szansa, że z niej skorzysta. Dlatego reklama na Gmailu może faktycznie zainteresować reklamodawców, szczególnie, że Google stale ją rozwija i dostosowuje do potrzeb użytkowników.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja 08/10/2015 i aktualizacja 31/03/2017

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Robert pisze:

      Faktycznie dobre jest to, że reklamy gmail to nie kolejny spam na poczcie tylko reklama, która nie atakuje odbiorcy. Gdybym jednak miał wybrać, z adwords chyba najbardziej przemawiają do mnie linki sponsorowane.

    2. Dawid pisze:

      Są gdzieś dostępne statystyki skuteczności takich reklam? Ile osób je otwiera, ile wykonuje akcję etc?

      • Agata Strzębska EACTIVE pisze:

        Dawid, reklamy GSP są dostępne dla klientów AdWords a statystyki dotyczące ich skuteczności można znaleźć w raporcie na kartach sieć reklamowa i reklamy.