Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Jak sprawdza się Gmail Sponsored Promotions?

 

Czym jest GSP?

GSP (Gmail Sponsored Promotions) to nowy format reklamowy wprowadzony przez Google, który pojawił się na polskim rynku pod koniec 2013 roku. Bardzo szybko stał się popularny jako nowoczesna i atrakcyjna reklama – zaczęło korzystać z niego coraz więcej reklamodawców. Możliwości, jakie oferuje format stanowią realną konkurencje dla innych form promocji online.

 

gmail-664x374

 

Główne zalety formatu

Jak szeroki dostęp do odbiorców oferuje GSP? Nie da się ukryć, że dane są imponujące. Na całym świecie dociera on do 425 mln osób, a w Polsce do ponad 4 mln. Nowe funkcje i możliwości formatu dają zdecydowanie lepszy efekt reklamowy. O jakich elementach mowa? Przede wszystkim pojawia się teaser, czyli komunikat mający na celu zainteresowanie potencjalnych klientów (może znaleźć się on w różnych miejscach skrzynki pocztowej). Co ważne, nie jest to nachalna forma przekazu – teaser jest jedynie sugestią dla odbiorców, jednak można go szybko wyłączyć i wtedy już nigdy więcej się nie pojawi. Gdy jednak użytkownik zdecyduje się zajrzeć, co kryje się za teaserową propozycją zobaczy mail reklamowy w postaci html’a z grafiką, czy filmem. A to jeszcze nie wszystko! W reklamie możliwe jest umieszczenie np. przycisku „click to call”, dzięki któremu nawiązywane jest szybkie połączenie z infolinią reklamodawcy. Po kliknięciu w reklamę użytkownik może również zostać przekierowany do właściwej strony www. Reklamodawcy korzystający z GSP doskonale zdają sobie sprawę, jak ważna jest treść danej reklamy, dlatego właściwy format reklamowy jest z reguły bardzo dobrze dopasowany i potencjalnie atrakcyjny dla użytkowników. Co stanowi główny wyróżnik reklamy w Gmailu? Są to przede wszystkim metody kierowania reklam (różne możliwości targetowania). Dzięki takim możliwościom można dotrzeć do docelowej grupy odbiorców.

 

Możliwości targetowania reklam

Twórcy GSP stworzyli szeroki wachlarz możliwości kierowania reklam. Należą do nich:

  • Domeny – kierowanie na wybrane domeny występujące w mailach użytkowników. Dzięki temu możliwe jest kierowanie przekazu do użytkowników, którzy przykładowo otrzymują wiadomości
  • Słowa kluczowe – kierowanie na słowa kluczowe występujące w mailach; system umożliwia analizę 300 ostatnich wiadomości w skrzynce użytkownika i wyświetla reklamę jeśli uzna, że wybrane słowa pasują do listy
  • Zakupy – adresowanie do użytkowników pod kątem kategorii z której w ostatnim czasie dokonywali zakupów
  • Zainteresowania – kierowanie reklam z uwagi na zainteresowania, podczas analizy wiadomości w skrzynce użytkownika i słów kluczowych system przypisuje go do danej kategorii zainteresowań
  • Profile zawodowe – przypisywanie użytkowników do danych zawodów
  • Demografia (płeć i wiek)
  • IP (geolokalizacja)
  • Urządzenia (Android, deskop, iOS)
  • Język

 

Jak widać, możliwości jakie daje GSP są wyjątkowe szerokie. System charakteryzuje się nowoczesnością i możliwością efektywnego dotarcia do danej grupy docelowej. W dalszym ciągu stanowi nowość na polskim rynku, jednak wzbudza duże zainteresowanie i przyciąga nowych klientów. Według analizy Google, kampanie GSP osiągają średnio o 20% wyższe wskaźniki CTR niż inne reklamy!

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak