Jak sprawdza się Gmail Sponsored Promotions?

 

Czym jest GSP?

GSP (Gmail Sponsored Promotions) to nowy format reklamowy wprowadzony przez Google, który pojawił się na polskim rynku pod koniec 2013 roku. Bardzo szybko stał się popularny jako nowoczesna i atrakcyjna reklama – zaczęło korzystać z niego coraz więcej reklamodawców. Możliwości, jakie oferuje format stanowią realną konkurencje dla innych form promocji online.

 

gmail-664x374

 

Główne zalety formatu

Jak szeroki dostęp do odbiorców oferuje GSP? Nie da się ukryć, że dane są imponujące. Na całym świecie dociera on do 425 mln osób, a w Polsce do ponad 4 mln. Nowe funkcje i możliwości formatu dają zdecydowanie lepszy efekt reklamowy. O jakich elementach mowa? Przede wszystkim pojawia się teaser, czyli komunikat mający na celu zainteresowanie potencjalnych klientów (może znaleźć się on w różnych miejscach skrzynki pocztowej). Co ważne, nie jest to nachalna forma przekazu – teaser jest jedynie sugestią dla odbiorców, jednak można go szybko wyłączyć i wtedy już nigdy więcej się nie pojawi. Gdy jednak użytkownik zdecyduje się zajrzeć, co kryje się za teaserową propozycją zobaczy mail reklamowy w postaci html’a z grafiką, czy filmem. A to jeszcze nie wszystko! W reklamie możliwe jest umieszczenie np. przycisku „click to call”, dzięki któremu nawiązywane jest szybkie połączenie z infolinią reklamodawcy. Po kliknięciu w reklamę użytkownik może również zostać przekierowany do właściwej strony www. Reklamodawcy korzystający z GSP doskonale zdają sobie sprawę, jak ważna jest treść danej reklamy, dlatego właściwy format reklamowy jest z reguły bardzo dobrze dopasowany i potencjalnie atrakcyjny dla użytkowników. Co stanowi główny wyróżnik reklamy w Gmailu? Są to przede wszystkim metody kierowania reklam (różne możliwości targetowania). Dzięki takim możliwościom można dotrzeć do docelowej grupy odbiorców.

 

Możliwości targetowania reklam

Twórcy GSP stworzyli szeroki wachlarz możliwości kierowania reklam. Należą do nich:

  • Domeny – kierowanie na wybrane domeny występujące w mailach użytkowników. Dzięki temu możliwe jest kierowanie przekazu do użytkowników, którzy przykładowo otrzymują wiadomości
  • Słowa kluczowe – kierowanie na słowa kluczowe występujące w mailach; system umożliwia analizę 300 ostatnich wiadomości w skrzynce użytkownika i wyświetla reklamę jeśli uzna, że wybrane słowa pasują do listy
  • Zakupy – adresowanie do użytkowników pod kątem kategorii z której w ostatnim czasie dokonywali zakupów
  • Zainteresowania – kierowanie reklam z uwagi na zainteresowania, podczas analizy wiadomości w skrzynce użytkownika i słów kluczowych system przypisuje go do danej kategorii zainteresowań
  • Profile zawodowe – przypisywanie użytkowników do danych zawodów
  • Demografia (płeć i wiek)
  • IP (geolokalizacja)
  • Urządzenia (Android, deskop, iOS)
  • Język

 

Jak widać, możliwości jakie daje GSP są wyjątkowe szerokie. System charakteryzuje się nowoczesnością i możliwością efektywnego dotarcia do danej grupy docelowej. W dalszym ciągu stanowi nowość na polskim rynku, jednak wzbudza duże zainteresowanie i przyciąga nowych klientów. Według analizy Google, kampanie GSP osiągają średnio o 20% wyższe wskaźniki CTR niż inne reklamy!

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem