Jaką moc mają hashtagi?

IRCENTER

Hashtagi na stałe już zagościły w mediach społecznościowych i odgrywają coraz bardziej znaczącą rolę w internetowej komunikacji. W których portalach przyjęły się najlepiej? Które są najbardziej popularne? Dowiedz się, co o hashtagach mówi badanie przeprowadzone przez IR Center.

Łatwo się domyślić, że wśród platform na których hashtagi przyjęły się najlepiej nieustannie dominuje Twitter. W tym serwisie zawiera je 49% publikacji – w przedstawionym zestawieniu na drugim miejscu znalazł się Instagram, z 30% udziałem publikacji z hashtagami, a kolejne miejsce to Facebook i Wykop, gdzie zauważono coraz silniejsze tendencje do ich używania. Widać, że stanowią one coraz bardziej popularną metodę komunikacji i wyrażania siebie. #wiemyjak

Moc tkwi w młodych

Okazuje się, że hashtagi to symbol młodego pokolenia, bo to właśnie osoby w młodym wieku najczęściej z nich korzystają. Aktywność użytkowników wzrosła w szczególności przed przyjazdem Justina Biebera do Polski oraz w związku z galą Kid’s Choice Awards, a najbardziej gorąco było w czasie międzynarodowego konkursu organizowanego przez One Direction. Ewidentnie te tematy są domeną młodych i widać, że ogromne emocje wzbudzają informacje związane z idolami i artystami, którzy są doceniani w tej grupie. Twitter generalnie budzi skojarzenia z hashtagami odnośnie informacji politycznych i faktycznie ta tematyka przewija się często w serwisie, jednak nie jest na tyle popularna, co tematy związane z młodymi. Wyróżnia się też na pewno #prayforparis po zamachu w Paryżu, gdy użytkownicy wyrażali solidarność z Francją. Bardzo popularnym hashtagiem jest #polishgirl, #love i #poland oraz te związane z emocjami, np. #happy lub #love.

ircenter3

Jak sprawa wygląda na Facebooku i Instagramie?

W przypadku Instagramu nie zanotowano szczególnych wahań w liczbie hashtagów nawet w związku z konkretnymi wydarzeniami. Tu hashtagowanie utrzymuje się na stałym poziomie, jednak widać, że używa ich się coraz więcej. Wśród tych popularnych warto wspomnieć o #polishgirl, #polishboy, #poland, a także tych związanych z pozytywnymi emocjami. Z kolei na Facebooku użytkownicy chcą podkreślić swoją oryginalność, gdyż hashtagi są bardzo różnorodne i ciężko znaleźć jedną popularną frazę. Można wskazać jednak te dominujące, czyli #konkurs (użyty prawie 67 tysięcy razy) #warszawa i #love.

ircenter4

Marka i hashtag?

Markowe hashtagi jeszcze nie zdobyły zawrotnej popularności, jednak widoczne były te związane ze znanymi markami takimi jak #bmw, #iphone, ale np. #semilac (marka lakierów do paznokci, mniej znana). Okazuje się, że aż 4 marki samochodowe znalazły się wśród 25 najbardziej popularnych hashtagów w 2015 roku (#bmw, #subaru, #honda oraz #audi). Biorąc pod uwagę fakt znaczenia hashtagów w internetowej rzeczywistości, przez markami stoi wyzwanie, aby opracować sposób odpowiedniej komunikacji ze swoimi odbiorcami.

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Mnie osobiście bolą oczy od nadmiaru #hashtagów, ale trzeba się dostosowywać pod nowe trendy.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem