WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Jaką moc mają hashtagi?

IRCENTER

Hashtagi na stałe już zagościły w mediach społecznościowych i odgrywają coraz bardziej znaczącą rolę w internetowej komunikacji. W których portalach przyjęły się najlepiej? Które są najbardziej popularne? Dowiedz się, co o hashtagach mówi badanie przeprowadzone przez IR Center.

Łatwo się domyślić, że wśród platform na których hashtagi przyjęły się najlepiej nieustannie dominuje Twitter. W tym serwisie zawiera je 49% publikacji – w przedstawionym zestawieniu na drugim miejscu znalazł się Instagram, z 30% udziałem publikacji z hashtagami, a kolejne miejsce to Facebook i Wykop, gdzie zauważono coraz silniejsze tendencje do ich używania. Widać, że stanowią one coraz bardziej popularną metodę komunikacji i wyrażania siebie. #wiemyjak

Moc tkwi w młodych

Okazuje się, że hashtagi to symbol młodego pokolenia, bo to właśnie osoby w młodym wieku najczęściej z nich korzystają. Aktywność użytkowników wzrosła w szczególności przed przyjazdem Justina Biebera do Polski oraz w związku z galą Kid’s Choice Awards, a najbardziej gorąco było w czasie międzynarodowego konkursu organizowanego przez One Direction. Ewidentnie te tematy są domeną młodych i widać, że ogromne emocje wzbudzają informacje związane z idolami i artystami, którzy są doceniani w tej grupie. Twitter generalnie budzi skojarzenia z hashtagami odnośnie informacji politycznych i faktycznie ta tematyka przewija się często w serwisie, jednak nie jest na tyle popularna, co tematy związane z młodymi. Wyróżnia się też na pewno #prayforparis po zamachu w Paryżu, gdy użytkownicy wyrażali solidarność z Francją. Bardzo popularnym hashtagiem jest #polishgirl, #love i #poland oraz te związane z emocjami, np. #happy lub #love.

ircenter3

Jak sprawa wygląda na Facebooku i Instagramie?

W przypadku Instagramu nie zanotowano szczególnych wahań w liczbie hashtagów nawet w związku z konkretnymi wydarzeniami. Tu hashtagowanie utrzymuje się na stałym poziomie, jednak widać, że używa ich się coraz więcej. Wśród tych popularnych warto wspomnieć o #polishgirl, #polishboy, #poland, a także tych związanych z pozytywnymi emocjami. Z kolei na Facebooku użytkownicy chcą podkreślić swoją oryginalność, gdyż hashtagi są bardzo różnorodne i ciężko znaleźć jedną popularną frazę. Można wskazać jednak te dominujące, czyli #konkurs (użyty prawie 67 tysięcy razy) #warszawa i #love.

ircenter4

Marka i hashtag?

Markowe hashtagi jeszcze nie zdobyły zawrotnej popularności, jednak widoczne były te związane ze znanymi markami takimi jak #bmw, #iphone, ale np. #semilac (marka lakierów do paznokci, mniej znana). Okazuje się, że aż 4 marki samochodowe znalazły się wśród 25 najbardziej popularnych hashtagów w 2015 roku (#bmw, #subaru, #honda oraz #audi). Biorąc pod uwagę fakt znaczenia hashtagów w internetowej rzeczywistości, przez markami stoi wyzwanie, aby opracować sposób odpowiedniej komunikacji ze swoimi odbiorcami.

04/03/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Mnie osobiście bolą oczy od nadmiaru #hashtagów, ale trzeba się dostosowywać pod nowe trendy.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to