Jakie treści internauci udostępniają najczęściej i dlaczego?

Które treści są najchętniej udostępniane w internecie przez użytkowników? I dlaczego taki content jest udostępniany? Te i wiele innych pytań postawiono sobie w badaniu Wave przeprowadzonym przez Universal McCann. Sprawdźmy, jakie wnioski płyną z badania.

Czym internauci lubią się dzielić w sieci? To pytanie często zadają sobie przedsiębiorcy, a także marketerzy zastanawiając się, czy to właśnie ich treści zdobędą uznanie i rozniosą się w internecie. Najnowsza edycja corocznego badania Wave zgłębia tajniki zachowań internautów i jak co roku publikuje ciekawy raport. Wiedza o oczekiwaniach oraz motywacjach odbiorców może być cenna dla różnorodnych marek. Sami użytkownicy zapewne też są ciekawi, co i dlaczego zostaje udostępniane najczęściej.

Rodzaje cenionych i udostępnianych treści

Internauci najczęściej dzielą się interesującymi ich treściami za pomocą portali społecznościowych (przede wszystkim Facebooka), a także poprzez kontakt bezpośredni. Okazuje się przede wszystkim, że większość osób jest emocjonalnie związana z tym, czym dzieli się w sieci. Treści, które są najbardziej doceniane i cenione przez internautów to użyteczne informacje takie jak wszelkie wskazówki (typu jak coś zrobić) i content, który uczy czegoś o marce. Internauci stawiają też na treści inspirujące, pozwalające im rozwijać pasje i zainteresowania. Gdy jednak pojawi się coś w internecie coś zabawnego, czy zaskakującego, również może przyciągnąć ich uwagę. Jak to wygląda w przypadku udostępnień? Content udostępniany przez marki przekazywany jest dalej przez użytkowników najczęściej, gdy wyraża ich punkt widzenia, a także gdy jest rozrywkowy/zabawny oraz odpowiada ich zainteresowaniom.

Content_marka

Jeśli chodzi o informacje udostępniane przez różne marki to przyciągają one uwagę odbiorców, zależy to jednak od kategorii produktowej w której funkcjonuje marka. I tu przykładowo, w przypadku marki z branży turystycznej najważniejszy okazuje się content inspirujący, poszerzający zainteresowania użytkowników, także informujący o czymś nowym/ nieoczekiwanym oraz zawierający różne wskazówki. Przeanalizowano też branżę alkoholową i technologiczną – w tej drugiej doceniana jest użyteczność informacji, także treść ucząca czegoś o marce i przedstawiająca coś nowego/nieoczekiwanego.

content kategorie

Badanych zapytano również o opinię, jakie są według nich powody dzielenia się różnymi rodzajami treści (inspirującymi, zabawnymi/rozrywkowymi, wyrażającymi czyjś punkt widzenia). Pytani zakładają, że internauci dzielą się treściami inspirującymi po to, aby być postrzeganym jako osoby kreatywne, z chęci wyrażania emocji i promowania siebie; zabawnymi – przede wszystkim, aby się rozerwać i promować siebie, a wyrażającymi punkt widzenia w celu zyskania szacunku/uznania i poczucia przynależności.

dlaczego ktos dzieli sie contentem

Jak popularne jest selfie?

W raporcie zwrócono również uwagę na ludzi publikujących zdecydowanie częściej udostępniają swoje zdjęcia, niż innych. Nie pozostawiono na nich suchej nitki i określono je jako osoby narcystyczne i bardzo zapatrzone w siebie. Co ciekawe, do publikacji selfie przyznaje się aż 45% badanych, którzy dodatkowo przyznają, że pozytywne reakcje innych na ich zdjęcia (np. polubienia) sprawiają, że czują się szczęśliwsi i bardziej dowartościowani. Ilość osób publikujących własne zdjęcia typu selfie jest wyraźnie duża a zjawisko to komentuje Monika Wójcick z Mediabrands Studio: „Media społecznościowe fundamentalnie przesunęły ambicje naszej generacji. Jednym z powodów, dla których udostępniamy własne zdjęcia, jest chęć otrzymania pozytywnej reakcji od innych osób. Marki, które to zrozumieją, będą dostarczać swoim konsumentom treści, które nie tylko realizują cele firm, ale także wpływają na dobre samopoczucie internautów.

Badanie dostarcza również informacji z jakich urządzeń najczęściej korzystają internauci i jak często ro robią.

Badanie Wave jest corocznym przedsięwzięciem i skupia się na badaniu aktywności, zachowań i potrzeb internautów. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa aktywnych internautów w wieku od 16 do 54 lat. Przeprowadzane jest ono co roku zgodnie z tą samą metodologią: użytkownicy wypełniają specjalne ankiety, a zebrane informacje oparte są na danych ilościowych. Universal McCann przebadało do tej pory 1,3 miliarda aktywnych użytkowników internetu z 65 krajów świata.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem