Jakie wnioski płyną z raportu „Klient w świecie cyfrowym?”

Można wymienić wiele plusów dokonywania zakupów przez internet. Użytkownicy coraz częściej decydują się na takie zakupy, co nie zmienia faktu że sklepy tradycyjne w dalszym ciągu odgrywają istotną rolę. Co skłania konsumentów do korzystania z każdego ze sposobów? I jak często dokonują zakupów? To wszystko znaleźć można w najnowszym raporcie z badania firmy PwC.

Już ponad połowa Polaków kupuje w internecie

Wyniki badania wskazują na fakt, iż kanały elektroniczne odgrywają coraz większą rolę i mają znaczenie dla konsumentów, jednak wciąż nie zapomina się o kanałach tradycyjnych. Okazuje się, że ponad połowa Polaków robi zakupy w sieci (55%), a osoby które decydują się na ostateczny zakup w sklepie, wcześniej często zaglądają do internetu i przeglądają produkty (43%). Zjawisko to nosi nazwę webroomingu i staje się coraz bardziej popularne. #wiemyjak

klient w świecie cyfrowym 2

Jednoczesne korzystanie z dwóch kanałów to wyzwanie dla firm, co wyjaśnia Maciej Korzeniowski, lider zespołu ds. zarządzania doświadczeniami klienta: „Klienci oceniają doświadczenia zarówno w kanałach elektronicznych, takie jak łatwość używania strony czy czas płatności, jak i w tradycyjnych, chociażby pod kątem czasu dostawy. Dopiero suma tych doświadczeń stanowi o sukcesie lub porażce strategii cyfrowej firmy. Na przykład niespójność cenowa pomiędzy kanałami często prowadzi klienta do poszukiwania alternatyw. Brak jednolitej polityki cenowej jest po prostu zaproszeniem konkurencji na ścieżkę decyzyjną naszych klientów.

Co tak naprawdę się liczy?

klient w świecie cyfrowym

Dlaczego internet jest tak ważny i co skłania Polaków do zakupów za jego pośrednictwem? Przede wszystkim Polacy cenią sobie możliwość dokonania zakupu o dowolnej godzinie (65%), wygodę (61%) i atrakcyjną cenę (53%). Z kolei 3 główne powody korzystania ze sprzedaży tradycyjnej to: możliwość uzyskania porady/ informacji (60%), natychmiastowe otrzymanie produktu/usługi (39%) oraz możliwość sprawdzenia produktu przed zakupem (38%).

Jeśli chodzi o nawiązywanie kontaktu z obsługą klienta, większość konsumentów nie robi tego zbyt często, co nie zmienia faktu że kanały obsługi klienta odgrywają ważną rolę (68%). Klienci uważają, że wyznacznikami wysokiej jakości obsługi są przede wszystkim szybkość rozwiązania problemu oraz wygoda – a może być to spełnione, kiedy możliwy jest bezpośredni kontakt z pracownikiem obsługi. W tym przypadku sprawdzają się szczególnie takie kanały jak: tradycyjny sklep/ punkt obsługi klienta (79%), czat internetowy (77%), rozmowa telefoniczna z przedstawicielem (76%), e-mail (73%).

Raport z badania dostępny jest w tym miejscu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem