Jakie zmiany w regulaminie szykuje Facebook?

Na pewno większość użytkowników Facebooka zauważyło komunikat o zmianach w regulaminie serwisu, które maja wejść w życie od 1 stycznia 2015 r. Czy szykuje się rewolucja?

Uspokajamy! Okazuje się, że większość zmian będzie miała głównie charakter organizacyjny i tak naprawdę użytkowników nie czeka niespodziewana rewolucja. Zastrzeżenia może jednak budzić większa ingerencja w prywatność użytkowników. Pozostałe zmiany mają ułatwić korzystanie z serwisu i sprawić, aby Facebook był bardziej przejrzysty. Co faktycznie zmieni się w nowym roku? Zacytujmy informację, która wyświetla się na Facebooku: „Od 1 stycznia 2015 r. użytkownik korzystający z naszych usług zobowiązuje się przestrzegać zaktualizowanych regulaminów, zasad wykorzystania danych, zasad stosowania plików cookie, a także wyraża zgodę na wyświetlanie mu ulepszonych reklam, opracowanych na podstawie wykorzystywanych przez niego aplikacji i witryn. Dowiedz się więcej na temat tych aktualizacji oraz sposobów kontrolowania reklam, które Ci wyświetlamy.” Zapoznaliśmy się dokładniej z nowym projektem i przedstawiamy szczegóły planowanych zmian.

Prywatność

Chyba większość osób zgodzi się, że jest to jedna z istotniejszych kwestii w dobie Internetu – szczególnie, że bez wyłączenia pewnych funkcji związanych z prywatnością, nasza aktywność na portalu dostępna jest praktycznie dla wszystkich. Okazuję się, że twórcy Facebooka planują jeszcze bardziej ingerować w naszą prywatność – chcą dotrzeć do informacji o stanie baterii użytkownika, czy sile sygnału internetowego, co ma służyć dostosowaniu do niego odpowiednich aplikacji. W związku z nowymi przepisami Facebook będzie upoważniony również do gromadzenia danych transakcyjnych, jak i lokalizacyjnych (nawet jak użytkownik nie oznaczy miejsca, w którym przebywa). Kolejną kwestią jest odpowiednie dopasowanie reklam skierowanych do osób korzystających z serwisu. W jaki sposób? Rozwiązanie jest już w gotowe i ponownie może naruszyć prywatność. Facebook planuje zbieranie informacje dotyczących tego, jakie strony internetowe odwiedzamy najczęściej i z których aplikacji korzystamy. Dzięki temu pozna dogłębniej aktywność poszczególnych użytkowników, co pozwoli na tworzenie spersonalizowanych reklam. Pojawiło się wiele głosów sprzeciwu, które w sumie nie powinny dziwić. Plusem nowych ustawień będzie znaczna przejrzystość, w serwisie pojawią się nowe narzędzia, które w sposób graficzny przedstawią mechanizmy publikacji informacji. Oczywiście już teraz każdy użytkownik może kontrolować kto i kiedy widzi udostępniane przez niego treści, jednak dotychczasowe zasady mają zostać unowocześnione, a także uproszczone w taki sposób, by ułatwić funkcjonowanie w serwisie.

Dodatkowe usługi i aplikacje

Pewne zmiany dotyczyć też będą aplikacji, np. tych związanych z dokonywaniem zakupów. Chodzi o ułatwienie sposobu dokonywania transakcji – w określonych miejscach będzie możliwość skorzystania z przycisku „Kup”. Użytkownik będzie mógł wówczas dokonać zakupu bez opuszczania Facebooka. Dodatkowo, trwa praca nad aktualizacją „odkryj wydarzenia wokół Ciebie”, dzięki której na podstawie informacji o aktywności o użytkowniku wyświetlane będą mu najbardziej interesujące wydarzenia, a nawet menu restauracji, która znajduje się w pobliżu jego lokalizacji. Osobom korzystającym z serwisu udostępnione będą również dane związane z współpracą serwisu Facebook z innymi spółkami, czy aplikacjami.

Kontrolowanie reklam

To zmiana zdecydowanie na korzyść użytkowników serwisu. Wcześniej wiele osób skarżyło się na brak synchronizacji wybranych ustawień na laptopie z innymi urządzeniami na których korzysta się z Facebooka. Skutkowało to sytuacją, która irytowała użytkowników – w momencie, gdy dana osoba zaznaczyła, że nie życzy sobie wyświetlania pewnego typu reklam na laptopie, w zamyśle nie chcąc otrzymywać ich również na innych urządzeniach, niestety ustawienie zapisywało się jedynie na laptopie. Co na to Facebook? Wziął pod uwagę zdanie swoich użytkowników i dostosował się do ich wymagań – wszyscy mogą zapisać swoje ustawienia korzystając z witryny stowarzyszenia Digital Advertising Alliance, lub z ustawień systemu iOS, czy Android. Dzięki temu wybrane ustawienie może działać na wszystkich urządzeniach.

Po zapoznaniu się z aktualnościami, które zakomunikował Facebook można z jednej strony cieszyć się z ustawień ułatwiających korzystanie z serwisu, warto mieć jednak na uwadze, że wprowadzane są one kosztem prywatności użytkowników. Pozostaje pytanie jak nowe ustawienia sprawdzą się w praktyce.

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Jakub pisze:

    ciekawe ile userów odpłynie z fejsa :)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem