Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Jakim reklamom ufamy i czy zmienia się to w zależności od wieku?

Reklamy stały się już częścią codzienności i pewnym wyznacznikiem dzisiejszych czasów. Ich twórcy próbują zachęcić potencjalnych odbiorców poprzez przekaz w telewizji, internecie, prasie, czy nawet na ulicy. Które reklamy przemawiają do nas najbardziej, wzbudzając zaufanie? I jak takie upodobania determinuje wiek? Te pytania postanowiono sobie zadać w badaniu „ Zaufanie do źródeł reklamy” zrealizowanym przez firmę IRCenter.

Ankietowani w większości przyznają, że wśród źródeł reklamy największe znaczenie mają rekomendacje znajomych, które zdecydowanie wzbudzają ich zaufanie (64%). Najmniej ufają natomiast mailingom z reklamami (8%). W zależności od wieku te upodobania ulegają jednak widocznym zmianom. Przyjrzyjmy się dokładniej wynikom badania.

 

IRcenter_badanie

Wiek a zaufanie wobec reklam

W badaniu przeanalizowano 12 form reklamy i odniesiono się do 5 grup wiekowych. Wiek odbiorców okazał się czynnikiem, który wpływa na zaufanie do różnorodnych form reklamy. Jak wyróżniają się poszczególne grupy? Przedstawiamy wyniki poniżej:

  • Osoby do 24 roku życia darzą zaufaniem zróżnicowane formy reklamy – przemawiają do nich reklamy na ekranach – zarówno w internecie, jak i telewizji czy w kinie. Dodatkowo zainteresować ich może sponsoring wydarzeń i są jedyną grupą wiekową, na którą może wpłynąć ten przekaz. Podobnie wygląda to w przypadku bilbordów na mieście – młodzi często spoglądają w ich stronę, jak i na rekomendacje produktowe na forach internetowych.
  • Dla młodych dorosłych (25-34 lata), bardzo istotne są rekomendacje znajomych. Ufają oni swoim bliskim i ich sugestiom. W tej grupie istotne okazały się również maile z reklamami oraz strony producentów, które według młodych osób, zawierają rzetelne informacje.
  • Tzw. dorośli (35-44 lata) podobnie jak młodzi dorośli darzą zaufaniem strony producentów. Pojawia się tu także wzrost zaufania do artykułów w prasie, a także reklam w telewizji i internecie.
  •  U osób dojrzałych wiekiem (45-55 lat), artykuły prasowe stanowią wyróżniające się źródło zaufania, pojawiają się tu także programy z produktami lokowanymi – zaufanie do przekazu w telewizji jest zatem na dość wysokim poziomie.
  • Najstarsza przebadana grupa wiekowa (osoby powyżej 55 lat) zawierzają przede wszystkim reklamom w prasie. Znaczenie mają u nich również programy z produktami lokowanymi.

 

icenter2

 

Gdy zwrócimy uwagę na ilość form reklamy, którym ufają poszczególne grupy wiekowe to łatwo zauważyć, że wraz z wiekiem ilość ta się widocznie zmniejsza. Liczba zaufanych źródeł reklamy spada i widoczne są różnice u poszczególnych grup wiekowych, szczególnie pomiędzy młodymi osobami a najstarszą grupą – trafia do nich zupełnie inny przekaz. Młode osoby, poruszające się na swobodnie w świecie internetu ufają reklamom na ekranach zarówno tych komputerowych, jak i telewizyjnych, ich uwagę przyciągają też bilbordy i sponsoring wydarzeń. W kolejnych grupach wiekowych źródeł jest mniej i zaczynają się różnić – w niepamięć idą bilbordy, czy internet, a znaczenia nabiera prasa i programy z produktami lokowanymi – to one wzbudzają zaufanie. Co sądzicie o takich wynikach?

Raport z badania dostępny jest na stronie http://ircenter.com.

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak