Jakim reklamom ufamy i czy zmienia się to w zależności od wieku?

Reklamy stały się już częścią codzienności i pewnym wyznacznikiem dzisiejszych czasów. Ich twórcy próbują zachęcić potencjalnych odbiorców poprzez przekaz w telewizji, internecie, prasie, czy nawet na ulicy. Które reklamy przemawiają do nas najbardziej, wzbudzając zaufanie? I jak takie upodobania determinuje wiek? Te pytania postanowiono sobie zadać w badaniu „ Zaufanie do źródeł reklamy” zrealizowanym przez firmę IRCenter.

Ankietowani w większości przyznają, że wśród źródeł reklamy największe znaczenie mają rekomendacje znajomych, które zdecydowanie wzbudzają ich zaufanie (64%). Najmniej ufają natomiast mailingom z reklamami (8%). W zależności od wieku te upodobania ulegają jednak widocznym zmianom. Przyjrzyjmy się dokładniej wynikom badania.

 

IRcenter_badanie

Wiek a zaufanie wobec reklam

W badaniu przeanalizowano 12 form reklamy i odniesiono się do 5 grup wiekowych. Wiek odbiorców okazał się czynnikiem, który wpływa na zaufanie do różnorodnych form reklamy. Jak wyróżniają się poszczególne grupy? Przedstawiamy wyniki poniżej:

  • Osoby do 24 roku życia darzą zaufaniem zróżnicowane formy reklamy – przemawiają do nich reklamy na ekranach – zarówno w internecie, jak i telewizji czy w kinie. Dodatkowo zainteresować ich może sponsoring wydarzeń i są jedyną grupą wiekową, na którą może wpłynąć ten przekaz. Podobnie wygląda to w przypadku bilbordów na mieście – młodzi często spoglądają w ich stronę, jak i na rekomendacje produktowe na forach internetowych.
  • Dla młodych dorosłych (25-34 lata), bardzo istotne są rekomendacje znajomych. Ufają oni swoim bliskim i ich sugestiom. W tej grupie istotne okazały się również maile z reklamami oraz strony producentów, które według młodych osób, zawierają rzetelne informacje.
  • Tzw. dorośli (35-44 lata) podobnie jak młodzi dorośli darzą zaufaniem strony producentów. Pojawia się tu także wzrost zaufania do artykułów w prasie, a także reklam w telewizji i internecie.
  •  U osób dojrzałych wiekiem (45-55 lat), artykuły prasowe stanowią wyróżniające się źródło zaufania, pojawiają się tu także programy z produktami lokowanymi – zaufanie do przekazu w telewizji jest zatem na dość wysokim poziomie.
  • Najstarsza przebadana grupa wiekowa (osoby powyżej 55 lat) zawierzają przede wszystkim reklamom w prasie. Znaczenie mają u nich również programy z produktami lokowanymi.

 

icenter2

 

Gdy zwrócimy uwagę na ilość form reklamy, którym ufają poszczególne grupy wiekowe to łatwo zauważyć, że wraz z wiekiem ilość ta się widocznie zmniejsza. Liczba zaufanych źródeł reklamy spada i widoczne są różnice u poszczególnych grup wiekowych, szczególnie pomiędzy młodymi osobami a najstarszą grupą – trafia do nich zupełnie inny przekaz. Młode osoby, poruszające się na swobodnie w świecie internetu ufają reklamom na ekranach zarówno tych komputerowych, jak i telewizyjnych, ich uwagę przyciągają też bilbordy i sponsoring wydarzeń. W kolejnych grupach wiekowych źródeł jest mniej i zaczynają się różnić – w niepamięć idą bilbordy, czy internet, a znaczenia nabiera prasa i programy z produktami lokowanymi – to one wzbudzają zaufanie. Co sądzicie o takich wynikach?

Raport z badania dostępny jest na stronie http://ircenter.com.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem