Już ponad 23 mln Polaków korzysta z internetu

Z internetu korzysta już praktycznie każdy, a najnowsze wyniki badań wskazują, że obecnie liczba ta wzrosła w Polsce do 23,08 mln osób. W jakim celu korzystamy z internetu? Jakich informacji szukamy najczęściej? Firma Millward Brown odpowiada na te pytania – zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi wynikami badań.

Przyjrzyjmy się, w jakich grupach wiekowych jest najwięcej internautów. Okazuje się, że wśród 76,6% aktywnych internautów 70% ma od 25 do 59 lat, jedna piąta to osoby w wieku od 15 do 24 lat, a jedna dziesiąta – 60 lat i więcej, natomiast średnie lub wyższe wykształcenie ma prawie 70% badanych. 29% badanych korzysta z sieci mobilnie.

Najciekawsze jednak okazują się w cele w jakich internauci najczęściej korzystają internetu – prawie 85% deklaruje korzystanie z poczty elektronicznej, a 80% robi zakupy w sklepach internetowych. To bardzo dobry znak dla e-sprzedawców, który wskazuje, że takie usługi stają się coraz bardziej popularne. Na trzecim miejscu znajduje się kupowanie lub sprzedawanie towaru/usług na aukcjach internetowych.

Cele korzystania

W długiej liście związanej z celami korzystania z internetu zastanawia jednak brak punktu o social media, czy poszukiwania aktualnych informacji ze świata. Facebook i Youtube znajdują się dopiero w zestawieniu serwisów, które internauci wymieniają zapytani spontanicznie. W tej liście pierwsze miejsce należy do giganta Google (wskazało 21% pytanych).

Poszukiwane informacje w internecie to przede wszystkim ciekawostki/plotki (68%), informacje o cenach produktów/usług (58%), czy rozkłady jazdy pociągów/autobusów/lotów (52%).

poszukiwane informacje

W najnowszych badaniach Nettrack zastosowana została zupełnie nowa metodologia badawcza, która pokazuje dane w innej odsłonie, wywracając dotychczasowe wyniki do góry nogami. W styczniu 2015 roku wg badań realizowanych ze wcześniejszą metodologią ilość internautów w Polsce to ok. 61-63%. W tym momencie jest to 77%. Takie zmiany mogą budzić wątpliwości, jednak Millward Brown dokładnie wyjaśnia aspekty związane z nowym pomysłem zaznaczając, że wprowadzono różne techniki dotarcia do respondentów. Pozwala to na badanie internautów trudno dostępnych, mobilnych, czy nieobecnych w danym miejscu zamieszkania i dokładniejsze pomiary. Badanie może rzucić zatem nowe światło na dane dotyczące użytkowników sieci.

znajomosc spontaniczna

Jakość danych pozyskanych tą metodą jest obecnie wyższa. Jednak każda zmiana metodologii badania, zwłaszcza w sposobie zbierania danych pociąga za sobą zmiany w wynikach badań. Tak też stało się w przypadku badania NetTrack. Z najnowszych wyników badań wynika wyższa niż dotychczas penetracja użytkowników Internetu w Polsce” – komentują przedstawiciele firmy Millward Brown.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem