Kieruj się w stronę jakości

Już 18 mln osób w Polsce korzysta regularnie z Internetu. Prawie połowa z nich w ciągu ostatniego roku zrobiła zakupy on-line. Jeśli dogonimy takie kraje jak Wielka Brytania, czy Niemcy liczba ta wzrośnie nawet do 80%!

Wszystko pięknie, ale co z tego skoro strona mojej firmy nic nie zarabia, a jej utrzymanie kosztuje nie mało. Jeśli nachodzą Cię podobne, ponure refleksje, to czas najwyższy zadać sobie pytanie co zawiodło w Twojej strategii i czy w ogóle jakaś strategia istniała.

Internet to nie tylko nowi klienci i zyski, to również zacięta konkurencja, która zrobi wszystko aby dotrzeć do Twoich klientów szybciej i skuteczniej ich przekonać do swojej oferty. Jeśli nie potrafisz postawić przed stroną Twojej firmy jasnego i precyzyjnego celu i nie masz pomysłu jak ten cel osiągnąć, możesz skończyć swoją przygodę z zarabianiem w Internecie trochę szybciej niż zakładałeś.

Zapewne sprawdzając statystyki strony internetowej podejrzewasz, że Twoją stronę odwiedzają już tylko najwierniejsi znajomi i rodzina. Jednak zapewniam Cię, że na Twoim serwisie pojawiają się również inni goście. Są to roboty wyszukiwarki Google, która lubi od czasu do czasu sprawdzić co nowego wydarzyło się na stronie, czy internauci znajdą na niej to czego szukali i czy szukanie nie zajmuje im zbyt wiele czasu.

Wyszukiwarka jest doskonałym barometrem, który pokazuje czy Twoja strategia się sprawdza. Jeśli Twoja strona cały czas żyje, pojawia się na niej nowa, interesująca zwartość, łatwo się z niej korzysta, a inne równie wartościowe serwisy polecają ją linkując do niej to prędzej niż później wyszukiwarka zauważy to i w swoim rankingu wyświetli stronę wyżej.

Jeśli dodatkowo zrobisz to lepiej od innych Twoja strona może znaleźć się w pierwszej 10 wyników, które wyświetlą się po wpisaniu przez internautów frazy dokładnie opisującej Twoją działalność. Pierwsza 10 wyników wyszukiwarki to miejsce które zapewnia ruch na stronie i w konsekwencji zyski. To miejsce w którym powinna się znaleźć Twoja strona, jeśli poważnie myślisz o zarabianiu w internecie.

Udoskonalając nieustanie algorytm wyszukiwarki jej twórcy nadali jasny komunikat do wszystkich właścicieli serwisów. Brzmi on: Nie ma nic za darmo. Na świecie jest już ponad pół miliarda witryn internetowych i jeśli chcesz dotrzeć do ludzi musisz postarać się bardziej. Jeśli nie masz czasu, ani pomysłów, a co gorsza próbujesz oszukać wyszukiwarkę, Twoja strona prędzej niż później znajdzie się tam, gdzie przysłowiowy diabeł babę posyła.

Od czego zacząć, aby już dziś rozpocząć wspinaczkę w rankingu Google? Zacznij od wpisania w wyszukiwarkę frazy kluczowej po której spodziewałbyś się znaleźć swoją stronę i sprawdź jak wyglądają serwisy konkurencji, której udało się dotrzeć na sam szczyt wyników. Założę się, że można na nich znaleźć wiele rozwiązań, które mogłyby pomóc Twojej stronie.

Warto również napisać coś więcej o swojej ofercie, jako ekspert podziel się poradami ze swoimi użytkownikami, zapytaj swoich klientów czy korzystanie z Twojego serwisu nie sprawia im trudności i czy nie mają dla Ciebie innych cennych uwag.

Możesz także zlecić audyt strony internetowej oraz całej strategii biznesowej profesjonalnej firmie, która zwróci uwagę nie tylko na to co widzą internauci, ale również na niewidoczne elementy strony brane pod uwagę przez wyszukiwarkę.

Bez względu na to, na co się zdecydujesz pamiętaj, że nie ma jednego słusznego kierunku aby osiągnąć sukces. Czasem jeden dobry pomysł może odmienić Twój biznes. Ważne żeby wiedzieć, gdzie go szukać.

 

26/11/2013
Michał Kliszczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to