Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Kobiety w social media – jakie są i co je interesuje?

kobiety w social mediaOstatnio pojawił się ciekawy raport przygotowany przez firmy Com Creation, HG Intelligence i Sotrender dotyczący aktywności kobiet w social media. Raport nosi nazwę „Kobiety w social media” i odpowiada na większość wątpliwości związanych z użytkowaniem przez kobiety portali społecznościowych. Dane te mogą zainteresować zarówno samych użytkowników portali, jak i marketerów dla których aktywność internautów jest cenną informacją. Co interesuje płeć piękną? Które kategorie tematyczne cieszą się wśród nich największą popularnością? Sprawdźmy.

Rosnąca popularność serwisów społecznościowych nikogo już nie zaskakuje. Niedawno poruszaliśmy nawet ten temat w naszym artykule. Interesująca staje się jednak analiza grup, które są na nich szczególnie aktywne. Tym razem kobiety stały się obiektem badań, a wstępne wyniki zachęcają, aby uzyskanym danym przyjrzeć się nieco bliżej.

Przede wszystkim okazuje się, że media społecznościowe stają się coraz bardziej popularne wśród starszej grupy internautów. To właśnie kobiety w wieku 45-54 lat coraz częściej korzystają z Facebooka (zaobserwowano wzrost o 32% w stosunku do poprzednich danych), podobnie wygląda to w grupie +55 lat (liczba takich użytkowników wzrosła o 27%). Kobiety powyżej 55 lat chętnie korzystają również z LinkedIn, co potwierdzają badania – zanotowano wzrost liczby takich internautek o 63%. Twitter również nie wypada najgorzej i poszerza swoje zasięgi – 27% wśród kobiet w wieku 45-54, natomiast dla grupy 55+ lat 3%. A jak wygląda to w przypadku YouTube’a? Kojarzony głównie z młodym pokoleniem, w ostatnim czasie coraz częściej przypada do gustu osobom w wieku dojrzałym, a szczególnie analizowanej grupie pań. Obecnie cieszy się 12% wzrostem w przypadku kobiet w grupie wiekowej 45-54 i 10% w grupie 55+.

Co interesuje kobiety na YT?Ulubionym miejscem kobiet na YouTube od kilku lat są kanały o tematyce beauty, kulinaria, fashion i lifestyle. Internautki chętnie oglądają też video rozrywkowe (Abstrachuje, Szparagi) oraz talk-show, angażujące gwiazdy i celebrytów (20m2 Łukasza). Wśród topowych twórców cały czas dominują mężczyźni, jednak swoją pozycję zdobyły również takie kanały jak Red Lipstick Monster, Mówiąc Inaczej czy Love and Great Shoes. Również popularne blogerki modowe decydują się na YouTube – przykładem jest Jessica Mercedes, która zaprezentowała ostatnio poradnik dotyczący makijażu właśnie na swoim kanale” – komentuje Barbara Sołtyńska, prezes Zarządu LiFeTube.

uzytkownicy facebooka

Analiza demografii profili śledzonych na Facebooku wykazała, że zainteresowania kobiet i mężczyzn są w większości zgodne z powszechnie przyjętymi stereotypami. Płeć piękną interesują przede wszystkim kategorie takie jak: Dom i ogród, Macierzyństwo, Kosmetyki oraz Odzież. Nieco zaskakiwać może zainteresowanie kategorią Macierzyństwo u pań po 65 roku życia – badacze przypuszczają, że może to wynikać z chęci opieki nad wnukami i zapewnienia im sprzyjających warunków do rozwoju. W przypadku mężczyzn widoczne są zainteresowania obszarami takimi jak: Sport, Motoryzacja, IT i elektronika oraz Polityka. Występują jednak też wspólne kategorie, w których żadna z płci nie jest dominująca. Należą do nich: Podróże, Muzyka, Prasa, Restauracje, Napoje, Zdrowie, NGO i akcje społeczne.

Kobiety częściej niż mężczyźni angażują się w komunikację z markami poprzez social media. Częściej polubiają, udostępniają i komentują interesujące je wpisy. Panie są zdecydowanie bardziej aktywne i umiejętnie prowadzony profil w mediach społecznościowych może prowadzić do zwiększenia zaangażowania wśród tej grupy. Najbardziej angażującą kategorią okazało się Zdrowie – 93,9% interakcji jest wynikiem kobiet. Następne kategorie to Kosmetyki (91,6%) i Macierzyństwo (89,8%).

zaangażowanie kobiet

Raport dostępny jest na stronie: http://www.sotrender.pl/kobiety_social_media

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak