Kobiety w social media – jakie są i co je interesuje?

kobiety w social mediaOstatnio pojawił się ciekawy raport przygotowany przez firmy Com Creation, HG Intelligence i Sotrender dotyczący aktywności kobiet w social media. Raport nosi nazwę „Kobiety w social media” i odpowiada na większość wątpliwości związanych z użytkowaniem przez kobiety portali społecznościowych. Dane te mogą zainteresować zarówno samych użytkowników portali, jak i marketerów dla których aktywność internautów jest cenną informacją. Co interesuje płeć piękną? Które kategorie tematyczne cieszą się wśród nich największą popularnością? Sprawdźmy.

Rosnąca popularność serwisów społecznościowych nikogo już nie zaskakuje. Niedawno poruszaliśmy nawet ten temat w naszym artykule. Interesująca staje się jednak analiza grup, które są na nich szczególnie aktywne. Tym razem kobiety stały się obiektem badań, a wstępne wyniki zachęcają, aby uzyskanym danym przyjrzeć się nieco bliżej.

Przede wszystkim okazuje się, że media społecznościowe stają się coraz bardziej popularne wśród starszej grupy internautów. To właśnie kobiety w wieku 45-54 lat coraz częściej korzystają z Facebooka (zaobserwowano wzrost o 32% w stosunku do poprzednich danych), podobnie wygląda to w grupie +55 lat (liczba takich użytkowników wzrosła o 27%). Kobiety powyżej 55 lat chętnie korzystają również z LinkedIn, co potwierdzają badania – zanotowano wzrost liczby takich internautek o 63%. Twitter również nie wypada najgorzej i poszerza swoje zasięgi – 27% wśród kobiet w wieku 45-54, natomiast dla grupy 55+ lat 3%. A jak wygląda to w przypadku YouTube’a? Kojarzony głównie z młodym pokoleniem, w ostatnim czasie coraz częściej przypada do gustu osobom w wieku dojrzałym, a szczególnie analizowanej grupie pań. Obecnie cieszy się 12% wzrostem w przypadku kobiet w grupie wiekowej 45-54 i 10% w grupie 55+.

Co interesuje kobiety na YT?Ulubionym miejscem kobiet na YouTube od kilku lat są kanały o tematyce beauty, kulinaria, fashion i lifestyle. Internautki chętnie oglądają też video rozrywkowe (Abstrachuje, Szparagi) oraz talk-show, angażujące gwiazdy i celebrytów (20m2 Łukasza). Wśród topowych twórców cały czas dominują mężczyźni, jednak swoją pozycję zdobyły również takie kanały jak Red Lipstick Monster, Mówiąc Inaczej czy Love and Great Shoes. Również popularne blogerki modowe decydują się na YouTube – przykładem jest Jessica Mercedes, która zaprezentowała ostatnio poradnik dotyczący makijażu właśnie na swoim kanale” – komentuje Barbara Sołtyńska, prezes Zarządu LiFeTube.

uzytkownicy facebooka

Analiza demografii profili śledzonych na Facebooku wykazała, że zainteresowania kobiet i mężczyzn są w większości zgodne z powszechnie przyjętymi stereotypami. Płeć piękną interesują przede wszystkim kategorie takie jak: Dom i ogród, Macierzyństwo, Kosmetyki oraz Odzież. Nieco zaskakiwać może zainteresowanie kategorią Macierzyństwo u pań po 65 roku życia – badacze przypuszczają, że może to wynikać z chęci opieki nad wnukami i zapewnienia im sprzyjających warunków do rozwoju. W przypadku mężczyzn widoczne są zainteresowania obszarami takimi jak: Sport, Motoryzacja, IT i elektronika oraz Polityka. Występują jednak też wspólne kategorie, w których żadna z płci nie jest dominująca. Należą do nich: Podróże, Muzyka, Prasa, Restauracje, Napoje, Zdrowie, NGO i akcje społeczne.

Kobiety częściej niż mężczyźni angażują się w komunikację z markami poprzez social media. Częściej polubiają, udostępniają i komentują interesujące je wpisy. Panie są zdecydowanie bardziej aktywne i umiejętnie prowadzony profil w mediach społecznościowych może prowadzić do zwiększenia zaangażowania wśród tej grupy. Najbardziej angażującą kategorią okazało się Zdrowie – 93,9% interakcji jest wynikiem kobiet. Następne kategorie to Kosmetyki (91,6%) i Macierzyństwo (89,8%).

zaangażowanie kobiet

Raport dostępny jest na stronie: http://www.sotrender.pl/kobiety_social_media

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem