Marki na Instagramie chętniej zamieszczają zdjęcia?

Instagram od zawsze kojarzony był ze zdjęciami, jednak w ostatnim czasie coraz częściej można zobaczyć na nim filmiki wideo – czy ich popularność zaczyna dominować? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w raporcie z najnowszego badania przeprowadzonego przez analityczną firmę Pixability.

W badaniu przeanalizowano aktywność aż 50 marek na Instagramie – wśród nich znalazły się m.in.: Pepsi, Ford, Mercedes-Benz, Skittles. Okazuje się, że firmy jednak zdecydowanie chętniej umieszczają zdjęcia reklamujące ich markę, choć popularność wideo sukcesywnie wzrasta – liczba takich publikacji wzrosła o 50% porównując styczeń 2016 r. i 2015 r. W ciągu miesiąca firmy publikują średnio 4 filmiki, jeśli chodzi o zdjęcia liczba ta jest zdecydowanie wyższa – 44. Instagram mimo to dostrzega znaczenie tej drogi promocji i powoli wprowadza zmiany, które mogą przypaść do gustu reklamodawcom. Wcześniej wydłużony został czas trwania reklamy wideo i obecnie wynosi minutę. Dodatkowo, w ostatnim czasie pojawiły się nowe statystyki wideo i każdy użytkownik będzie mógł zobaczyć liczbę wyświetleń danych filmików.

pixability

Z czego wynika zachowawczość marek i brak częstszej publikacji filmików? Na pewno z jednej strony filmiki są bardziej czasochłonną i kosztowną formą promocji – jednak jej wartość rośnie, w szczególności w oczach użytkowników. Z najnowszych danych wynika, że poświęcają oni więcej czasu na oglądanie takich materiałów (zanotowano 40% wzrost). Nie ma też wątpliwości co do wzbudzonego zaangażowania – na badanych kontach filmiki zgromadziły 2,4 razy więcej komentarzy niż zdjęcia. Mimo to częstotliwość zamieszczania takich materiałów jak widać nie jest szczególna. Eksperci widzą powód takiej sytuacji m.in. w charakterystyce portalu, który z założenia opierał się na zamieszczaniu fotografii. John Baker, główny specjalista z Pixability podkreśla: “Instagram really is a ‘look, like and swipe’ platform… People go look at these pictures, like, swipe and move on.” (Instagram to portal typu: zobacz, polub i przewiń dalej. Ludzie oglądają zdjęcia, jednak szybko przewijają i idą dalej.) Czy to zmieni się w przyszłości?

pixability2

08/03/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to