Instagram od zawsze kojarzony był ze zdjęciami, jednak w ostatnim czasie coraz częściej można zobaczyć na nim filmiki wideo – czy ich popularność zaczyna dominować? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w raporcie z najnowszego badania przeprowadzonego przez analityczną firmę Pixability.
W badaniu przeanalizowano aktywność aż 50 marek na Instagramie – wśród nich znalazły się m.in.: Pepsi, Ford, Mercedes-Benz, Skittles. Okazuje się, że firmy jednak zdecydowanie chętniej umieszczają zdjęcia reklamujące ich markę, choć popularność wideo sukcesywnie wzrasta – liczba takich publikacji wzrosła o 50% porównując styczeń 2016 r. i 2015 r. W ciągu miesiąca firmy publikują średnio 4 filmiki, jeśli chodzi o zdjęcia liczba ta jest zdecydowanie wyższa – 44. Instagram mimo to dostrzega znaczenie tej drogi promocji i powoli wprowadza zmiany, które mogą przypaść do gustu reklamodawcom. Wcześniej wydłużony został czas trwania reklamy wideo i obecnie wynosi minutę. Dodatkowo, w ostatnim czasie pojawiły się nowe statystyki wideo i każdy użytkownik będzie mógł zobaczyć liczbę wyświetleń danych filmików.
Z czego wynika zachowawczość marek i brak częstszej publikacji filmików? Na pewno z jednej strony filmiki są bardziej czasochłonną i kosztowną formą promocji – jednak jej wartość rośnie, w szczególności w oczach użytkowników. Z najnowszych danych wynika, że poświęcają oni więcej czasu na oglądanie takich materiałów (zanotowano 40% wzrost). Nie ma też wątpliwości co do wzbudzonego zaangażowania – na badanych kontach filmiki zgromadziły 2,4 razy więcej komentarzy niż zdjęcia. Mimo to częstotliwość zamieszczania takich materiałów jak widać nie jest szczególna. Eksperci widzą powód takiej sytuacji m.in. w charakterystyce portalu, który z założenia opierał się na zamieszczaniu fotografii. John Baker, główny specjalista z Pixability podkreśla: “Instagram really is a ‘look, like and swipe’ platform… People go look at these pictures, like, swipe and move on.” (Instagram to portal typu: zobacz, polub i przewiń dalej. Ludzie oglądają zdjęcia, jednak szybko przewijają i idą dalej.) Czy to zmieni się w przyszłości?
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.