Marki na Instagramie chętniej zamieszczają zdjęcia?

Instagram od zawsze kojarzony był ze zdjęciami, jednak w ostatnim czasie coraz częściej można zobaczyć na nim filmiki wideo – czy ich popularność zaczyna dominować? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w raporcie z najnowszego badania przeprowadzonego przez analityczną firmę Pixability.

W badaniu przeanalizowano aktywność aż 50 marek na Instagramie – wśród nich znalazły się m.in.: Pepsi, Ford, Mercedes-Benz, Skittles. Okazuje się, że firmy jednak zdecydowanie chętniej umieszczają zdjęcia reklamujące ich markę, choć popularność wideo sukcesywnie wzrasta – liczba takich publikacji wzrosła o 50% porównując styczeń 2016 r. i 2015 r. W ciągu miesiąca firmy publikują średnio 4 filmiki, jeśli chodzi o zdjęcia liczba ta jest zdecydowanie wyższa – 44. Instagram mimo to dostrzega znaczenie tej drogi promocji i powoli wprowadza zmiany, które mogą przypaść do gustu reklamodawcom. Wcześniej wydłużony został czas trwania reklamy wideo i obecnie wynosi minutę. Dodatkowo, w ostatnim czasie pojawiły się nowe statystyki wideo i każdy użytkownik będzie mógł zobaczyć liczbę wyświetleń danych filmików.

pixability

Z czego wynika zachowawczość marek i brak częstszej publikacji filmików? Na pewno z jednej strony filmiki są bardziej czasochłonną i kosztowną formą promocji – jednak jej wartość rośnie, w szczególności w oczach użytkowników. Z najnowszych danych wynika, że poświęcają oni więcej czasu na oglądanie takich materiałów (zanotowano 40% wzrost). Nie ma też wątpliwości co do wzbudzonego zaangażowania – na badanych kontach filmiki zgromadziły 2,4 razy więcej komentarzy niż zdjęcia. Mimo to częstotliwość zamieszczania takich materiałów jak widać nie jest szczególna. Eksperci widzą powód takiej sytuacji m.in. w charakterystyce portalu, który z założenia opierał się na zamieszczaniu fotografii. John Baker, główny specjalista z Pixability podkreśla: “Instagram really is a ‘look, like and swipe’ platform… People go look at these pictures, like, swipe and move on.” (Instagram to portal typu: zobacz, polub i przewiń dalej. Ludzie oglądają zdjęcia, jednak szybko przewijają i idą dalej.) Czy to zmieni się w przyszłości?

pixability2

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem