Narzędzia marketingu online w 2015 roku i trendy na rok 2016

IAB Polska przedstawiło raport podsumowujący najciekawsze wydarzenia związane z komunikacją cyfrową oraz przewidywane kierunki rozwoju narzędzi marketingu online. Według niego jeśli rynek reklamy online będzie wzrastał tak jak w I półroczu 2015 roku, jego wartość na koniec roku wyniesie 3 miliardy zł, a w przyszłym 2016 roku może wynosić nawet 3,54 miliardy zł.

W raporcie przeczytamy o tym jaki udział ma internet w wydatkach reklamowych i jak rozwijać będzie się komunikacja cyfrowa. Omówiona została reklama graficzna, wyszukiwarka, e-mail marketing i reklama mobilna oraz inne narzędzia marketingu internetowego. Raport zgłębia także kwestię roli badań w rozwoju rynku reklamy online jak również wyzwania, które stoją przed branżą online i związane z nią aspekty prawne.

Większość budżetów przeznaczanych na reklamę w 2015 roku dotyczyła telewizji i internetu. Mimo iż wciąż 70% tych wydatków związanych jest z reklamą w telewizji, to internet stale rośnie w siłę. Obecnie reklama w internecie stanowi jedną czwartą rynku, ale prognozy mówią, że w przyszłym roku udział ten może wynieść nawet 28%.

Udział wydatków na poszczególne media

Wartość reklamy online w Polsce niewątpliwie rośnie. Na skutek przyspieszenia gospodarki po pierwszym półroczu 2014 roku można było zaobserwować wzrost tempa rozwoju, czego skutkiem był indeks na poziomie 17%. Specjaliści przewidują, że wartość reklamy online może jeszcze w tym roku przekroczyć nawet 3 mld zł, a w przyszłym wyniesie 3,54 mld zł. Jest to jednak najbardziej optymistyczny scenariusz. Pesymistyczna wersja mówi o wartości reklamy online w 2015 roku 2,85 mld złotych, zaś w kolejnym 3,07 mld zł. Opcja bazowa zakłada tegoroczny przyrost na poziomie 2,90 mld złotych, a przyszłoroczny ponad 3,23 mld zł. #wiemyjak

Wydatki na reklamę w Polsce

Pozytywne są także notowania dla najważniejszych formatów marketingu online. Wśród nich króluje reklama graficzna – wideo online czy reklama display, rosnące w tempie dwucyfrowym. Dynamicznie rozwijają się również formaty reklamy mobilnej, wzrastające w trzycyfrowym tempie. Przewidywane tempo wzrostu w formatach wideo oraz w segmencie mobilnym w ciągu pięciu najbliższych lat wynosi 28% i 15%, zaś rynek reklamy display do 2019 roku ma stanowić 41% wydatków reklamowych w polskim internecie.

Przyszły rok będzie zdecydowanie należał do rozwoju wideo mobilnego i płatnych serwisów. Jest to możliwe ze względu na coraz większą liczbę dostępnych danych a także narzędzi niezbędnych do analizy efektywności kampanii i planowania działań. Z tej perspektywy niezmiernie ważna jest ocena skali rynku wideo i jego możliwości w budowaniu zasięgu. Większa dostępność danych umożliwiłaby polepszenie tych narzędzi. Druga ważna kwestia dla reklamodawców to kreacja, która skupiać się będzie na przygotowaniu reklam specjalnie do emisji w sieci oraz niestandardowej współpracy z vlogerami.

wartość wideo online

Wobec stale rosnącego przeciążenia informacyjnego przed rynkiem reklamy internetowej stają ogromne wyzwania. Nie opłaca się już przygotowywać długofalowej strategii – musimy reagować częściej w czasie rzeczywistym za pomocą Real Time Marketingu. Zadaniem dla reklamodawców na nadchodzący czas jest także bycie na bieżąco z nowymi technologiami i trendami, bycie pierwszym spośród reszty. Nie możemy zapomnieć o personalizacji. Generuje ona większe koszty, ale także lepszą komunikację z odbiorcą. W dobie natłoku informacji użytkownik nie może mieć wrażenia, że zaraz wyskoczymy z jego lodówki. Może warto ograniczyć obecność w niektórych mediach i dać wrażenie odbiorcy, że znalazł nas dlatego, bo nas potrzebował.

Cały raport jest dostępny tutaj.

17/12/2015
Agata Strzębska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

  1. Irek pisze:

    Internet rośnie w siłę co roku ponieważ „młodsze pokolenia” wolą wirtualną rzeczywistość niż TV. I mnie osobiście bardzo cieszy ten trend. Nie wiem jakie są prognozy długoterminowe ale podejrzewam, że za 10-15 lat reklama internetowa (a w szczególności mobilna) zdominuje rynek.

  2. Panie Irku, to także wygoda dla samych organizatorów kampanii reklamowych. Polega ona na możliwości edycji kampanii jeszcze w trakcie jej trwania, co znacznie zmniejsza wydatki.

  3. Krzychu pisze:

    Reklama internetowa to potęga rosnąca ciągle w siłę, lecz prawdopodobnie jeszcze dynamiczniejszy wzrost notuje reklama mobilna. Trudno się dziwić, trendy są jakie są, a czy idzie to w dobrą stronę? Wg. mnie tak, ale zdania mogą być podzielone, każdemu się nie dogodzi :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to