Nowy News feed na Facebooku

Na Facebooku szykują się spore zmiany, jak wynika z najnowszych zapowiedzi Marka Zuckerberga. Dotyczą one treści umieszczanych w News feedzie – jakie treści uzyskają pierwszeństwo? Skąd wziął się pomysł na zmiany? Sprawdź!

mark-zuckerberg

Zmienia się algorytm News feedu

Nowa wypowiedź Marka Zuckerberga odbiła się szerokim echem w internecie i wciąż jest komentowana. Chodzi o zmiany, które wkrótce mają pojawić się w News feedzie na Facebooku, czyli najważniejszym miejscu na portalu. Okazuje się, że posty znajomych, które szczególnie inicjują dyskusje i pogłębiają relację uzyskają priorytet na portalu, kosztem… postów marek i wydawców. Wzbudza to wiele kontrowersji – posty te schodzą na drugi plan, co jest dla marek niepokojące. Nic w tym dziwnego, dla marek oznacza to zmniejszenie widoczności i mniejszy zasięg, a co za tym idzie – mniejsze możliwości nawiązania kontaktu ze swoimi fanami. Walka o wysokie pozycje w News feedzie niedługo stanie się faktem.

Dużą popularność zdobędą natomiast treści użytkowników, które są często komentowane i udostępnianie, a spadnie widoczność tych wzbudzających mniejsze zainteresowanie. Z najnowszych informacji wynika, że algorytm Facebooka ma przewidywać, jakie treści mają szansę na największe zaangażowanie i to właśnie one zdobędą pierwszeństwo.

To jednak nie koniec zmian – o wyświetlaniu postów zadecyduje inny, również istotny czynnik, a mianowicie wiarygodność materiałów od danych mediów. Wspomniana wiarygodność będzie oceniania przez użytkowników portalu.

Pierwotna idea Facebooka ma duże znaczenie

Zmiany w sposobie wyświetlania treści mają swoje uzasadnienie w roli, jaką Mark przypisuje Facebookowi. Jest ona oparta na komunikacji pomiędzy znajomymi i rodziną, tak aby użytkownicy mogli pogłębić swoje relacje. Okazuje się, że obecnie wiele osób narzeka na ilość postów od marek w Aktualnościach, szczególnie tych niekoniecznie związanych z ich zainteresowaniami. Chęć do powrotu do źródeł ma być odpowiedzią na opinie użytkowników i wg Marka poprawić jakość News Feedu.

23/01/2018
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to