Na Facebooku szykują się spore zmiany, jak wynika z najnowszych zapowiedzi Marka Zuckerberga. Dotyczą one treści umieszczanych w News feedzie – jakie treści uzyskają pierwszeństwo? Skąd wziął się pomysł na zmiany? Sprawdź!
Zmienia się algorytm News feedu
Nowa wypowiedź Marka Zuckerberga odbiła się szerokim echem w internecie i wciąż jest komentowana. Chodzi o zmiany, które wkrótce mają pojawić się w News feedzie na Facebooku, czyli najważniejszym miejscu na portalu. Okazuje się, że posty znajomych, które szczególnie inicjują dyskusje i pogłębiają relację uzyskają priorytet na portalu, kosztem… postów marek i wydawców. Wzbudza to wiele kontrowersji – posty te schodzą na drugi plan, co jest dla marek niepokojące. Nic w tym dziwnego, dla marek oznacza to zmniejszenie widoczności i mniejszy zasięg, a co za tym idzie – mniejsze możliwości nawiązania kontaktu ze swoimi fanami. Walka o wysokie pozycje w News feedzie niedługo stanie się faktem.
Dużą popularność zdobędą natomiast treści użytkowników, które są często komentowane i udostępnianie, a spadnie widoczność tych wzbudzających mniejsze zainteresowanie. Z najnowszych informacji wynika, że algorytm Facebooka ma przewidywać, jakie treści mają szansę na największe zaangażowanie i to właśnie one zdobędą pierwszeństwo.
To jednak nie koniec zmian – o wyświetlaniu postów zadecyduje inny, również istotny czynnik, a mianowicie wiarygodność materiałów od danych mediów. Wspomniana wiarygodność będzie oceniania przez użytkowników portalu.
Pierwotna idea Facebooka ma duże znaczenie
Zmiany w sposobie wyświetlania treści mają swoje uzasadnienie w roli, jaką Mark przypisuje Facebookowi. Jest ona oparta na komunikacji pomiędzy znajomymi i rodziną, tak aby użytkownicy mogli pogłębić swoje relacje. Okazuje się, że obecnie wiele osób narzeka na ilość postów od marek w Aktualnościach, szczególnie tych niekoniecznie związanych z ich zainteresowaniami. Chęć do powrotu do źródeł ma być odpowiedzią na opinie użytkowników i wg Marka poprawić jakość News Feedu.
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.