WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Nowy wymiar reklam w Firefoxie

Z najnowszych informacji wynika, że reklamodawcy otrzymają od Mozilli swoisty prezent – platformę reklamową, której funkcje pozwolą na precyzyjne dotarcie do wybranych grup użytkowników.

W dobie reklam internetowych nowe miejsca i pomysły na reklamę zdają się być na wagę złota. Z tego założenia wyszli twórcy najnowszej platformy reklamowej o nazwie Suggested Tiles, która ma być testowana w przeglądarce Firefox i jest uzupełnieniem Directory Tiles. Dla reklamodawców stanowi ona nowe możliwości pozwalające zainteresować reklamą odbiorców. Pozostaje tylko pytanie, jak zareagują na nią poszczególni internauci – bo to ich preferencje mają być gromadzone i wykorzystywane przez platformę.

Na jakich zasadach będzie funkcjonować Suggested Tiles? Według zapowiedzi opublikowanych na oficjalnym blogu Mozilli, platforma będzie zbierać dane dotyczące stron odwiedzanych przez użytkowników i na tej podstawie przydzielać ich do wybranych kategorii. Wiceprezes Mozilli, Darren Herman zapowiada, że planowane jest stworzenie ok 30 różnych kategorii – np. odzież, motoryzacja, gry, itp. Przykładowo, internauta który często zagląda na strony internetowych sklepów odzieżowych, zostanie przypisany do kategorii odpowiadającej jego zainteresowaniom. Sugestie stron związanych ze sprzedażą odzieży będą pojawiały się w postaci kafelków na nowo otwartych kartach w przeglądarce.

suggested tiles

Spersonalizowanie reklam to funkcja, która może przypaść do gustu reklamodawcom, jednak wśród internautów pojawiają się wątpliwości związane z nową usługą. Badanie preferencji użytkowników, poprzez śledzenie przeglądanych stron – to rodzi pytania związane z ochroną prywatności. Mozilla jednak uspokaja i zapewnia, że nie będzie korzystać z ciasteczek, ani gromadzić danych personalnych; stworzony algorytm ma jedynie badać wcześniej odwiedzane strony. Dodatkowo, Suggested Tiles będzie można wyłączyć – taka opcja pojawi się w dostępnych ustawieniach. Mozilla zaznacza, że zadba o poszanowanie prywatności użytkowników.

A co Wy sądzicie o najnowszym pomyśle Mozilli? Suggested Tiles powoli wchodzi w fazę beta, a termin oficjalnego wprowadzenia platformy do obiegu to tegoroczne lato.

29/05/2015
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Łukasz pisze:

    Trzeba będzie przetestować nowe miejsce reklamowe.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to