Z najnowszych informacji wynika, że reklamodawcy otrzymają od Mozilli swoisty prezent – platformę reklamową, której funkcje pozwolą na precyzyjne dotarcie do wybranych grup użytkowników.
W dobie reklam internetowych nowe miejsca i pomysły na reklamę zdają się być na wagę złota. Z tego założenia wyszli twórcy najnowszej platformy reklamowej o nazwie Suggested Tiles, która ma być testowana w przeglądarce Firefox i jest uzupełnieniem Directory Tiles. Dla reklamodawców stanowi ona nowe możliwości pozwalające zainteresować reklamą odbiorców. Pozostaje tylko pytanie, jak zareagują na nią poszczególni internauci – bo to ich preferencje mają być gromadzone i wykorzystywane przez platformę.
Na jakich zasadach będzie funkcjonować Suggested Tiles? Według zapowiedzi opublikowanych na oficjalnym blogu Mozilli, platforma będzie zbierać dane dotyczące stron odwiedzanych przez użytkowników i na tej podstawie przydzielać ich do wybranych kategorii. Wiceprezes Mozilli, Darren Herman zapowiada, że planowane jest stworzenie ok 30 różnych kategorii – np. odzież, motoryzacja, gry, itp. Przykładowo, internauta który często zagląda na strony internetowych sklepów odzieżowych, zostanie przypisany do kategorii odpowiadającej jego zainteresowaniom. Sugestie stron związanych ze sprzedażą odzieży będą pojawiały się w postaci kafelków na nowo otwartych kartach w przeglądarce.
Spersonalizowanie reklam to funkcja, która może przypaść do gustu reklamodawcom, jednak wśród internautów pojawiają się wątpliwości związane z nową usługą. Badanie preferencji użytkowników, poprzez śledzenie przeglądanych stron – to rodzi pytania związane z ochroną prywatności. Mozilla jednak uspokaja i zapewnia, że nie będzie korzystać z ciasteczek, ani gromadzić danych personalnych; stworzony algorytm ma jedynie badać wcześniej odwiedzane strony. Dodatkowo, Suggested Tiles będzie można wyłączyć – taka opcja pojawi się w dostępnych ustawieniach. Mozilla zaznacza, że zadba o poszanowanie prywatności użytkowników.
A co Wy sądzicie o najnowszym pomyśle Mozilli? Suggested Tiles powoli wchodzi w fazę beta, a termin oficjalnego wprowadzenia platformy do obiegu to tegoroczne lato.
Trzeba będzie przetestować nowe miejsce reklamowe.