Nowy wymiar reklam w Firefoxie

Z najnowszych informacji wynika, że reklamodawcy otrzymają od Mozilli swoisty prezent – platformę reklamową, której funkcje pozwolą na precyzyjne dotarcie do wybranych grup użytkowników.

W dobie reklam internetowych nowe miejsca i pomysły na reklamę zdają się być na wagę złota. Z tego założenia wyszli twórcy najnowszej platformy reklamowej o nazwie Suggested Tiles, która ma być testowana w przeglądarce Firefox i jest uzupełnieniem Directory Tiles. Dla reklamodawców stanowi ona nowe możliwości pozwalające zainteresować reklamą odbiorców. Pozostaje tylko pytanie, jak zareagują na nią poszczególni internauci – bo to ich preferencje mają być gromadzone i wykorzystywane przez platformę.

Na jakich zasadach będzie funkcjonować Suggested Tiles? Według zapowiedzi opublikowanych na oficjalnym blogu Mozilli, platforma będzie zbierać dane dotyczące stron odwiedzanych przez użytkowników i na tej podstawie przydzielać ich do wybranych kategorii. Wiceprezes Mozilli, Darren Herman zapowiada, że planowane jest stworzenie ok 30 różnych kategorii – np. odzież, motoryzacja, gry, itp. Przykładowo, internauta który często zagląda na strony internetowych sklepów odzieżowych, zostanie przypisany do kategorii odpowiadającej jego zainteresowaniom. Sugestie stron związanych ze sprzedażą odzieży będą pojawiały się w postaci kafelków na nowo otwartych kartach w przeglądarce.

suggested tiles

Spersonalizowanie reklam to funkcja, która może przypaść do gustu reklamodawcom, jednak wśród internautów pojawiają się wątpliwości związane z nową usługą. Badanie preferencji użytkowników, poprzez śledzenie przeglądanych stron – to rodzi pytania związane z ochroną prywatności. Mozilla jednak uspokaja i zapewnia, że nie będzie korzystać z ciasteczek, ani gromadzić danych personalnych; stworzony algorytm ma jedynie badać wcześniej odwiedzane strony. Dodatkowo, Suggested Tiles będzie można wyłączyć – taka opcja pojawi się w dostępnych ustawieniach. Mozilla zaznacza, że zadba o poszanowanie prywatności użytkowników.

A co Wy sądzicie o najnowszym pomyśle Mozilli? Suggested Tiles powoli wchodzi w fazę beta, a termin oficjalnego wprowadzenia platformy do obiegu to tegoroczne lato.

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Łukasz pisze:

    Trzeba będzie przetestować nowe miejsce reklamowe.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem