Oglądamy telewizję i korzystamy z sieci jednocześnie – raport

Aktualności z branży

Konsumenci na co dzień dzielą swoją uwagę pomiędzy coraz większą liczbę urządzeń i kanałów. Czy marki wykorzystują ten fakt, aby zaangażować swoich potencjalnych klientów na wielu urządzeniach jednocześnie?

Przypomnij sobie jak często podczas oglądania serialu w telewizji korzystałeś w tym samym czasie z portalu społecznościowego na smartfonie? Coraz trudniej znaleźć osoby, które tego nie robią. Według badań przeprowadzonych przez MEC Analytics & Insight w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Rosji, połowa badanych ogląda telewizję i korzysta z sieci używając smartfona lub tableta. Biorąc pod uwagę szybkość z jaką rozprzestrzenia się ten trend, odsetek osób podzielających swoją uwagę między różne urządzenia jednocześnie, stale będzie rósł. Jak podaje Barometr Zachowań Konsumenckich obecnie w Polsce 19% osób korzysta z trzech urządzeń na raz, a w 2012 roku ich liczba wynosiła jedynie 2%.

multiscreeningMEC1Choć większość osób we wszystkich krajach wziętych pod uwagę w badaniu korzysta z sieci oglądając telewizję zarówno w czasie reklam jak i programów, to jednak zdarzają się też osoby, które sięgają po smartfona głównie w czasie przerw na reklamę. Podzielność uwagi widzów nie musi zatem oznaczać deprecjonowania pozycji telewizji. Wręcz przeciwnie – w czasie reklam aktywność na smartfonie czy tablecie pozwala widzom spędzić ciekawie te kilka minut, po czym wrócić do serialu, gdy reklama się skończy, zatem hamuje to odchodzenie widzów od tv. Druga kwestia, o której pisaliśmy we wstępie to fakt, że ten nowy trend jest także pewnego rodzaju szansą dla reklamodawców. #wiemyjak

multiscreeningMEC3Reklamodawcy mogą wykorzystać coraz większą powszechność multiscreeningu i zaangażować widza z telewizji za pomocą innych kanałów i urządzeń. Jednym z najprostszych rozwiązań jest zachęcenie widza w telewizji do wejścia na stronę internetową czy na profil w mediach społecznościowych i tam nawiązać z nim interakcję. Aby jednak wykorzystywać tą opcję musimy mieć mobilną wersję strony – w przeciwnym razie możemy tylko rozzłościć użytkownika. Marki muszą pamiętać i próbować realizować wizję, w której niezależnie od rodzaju potrzeby, jej zaspokojenie znaleźć można w Internecie.

multiscreeningMEC2

W Polsce 58% użytkowników sieci zdarza się wyszukiwać w Internecie informacji o markach reklamowanych w telewizji. Dla porównania na Węgrzech odsetek ten wynosi 40%, w Czechach i Rumunii do 77%, a w Rosji 74%. Jak zaznaczają specjaliści, aby to wykorzystać, nie wystarczy tylko zadbać o odpowiedni kontent na stronę i wersję mobilną. Obecne techniki są o wiele bardziej zaawansowane i pozwalają również w mediach zwiększyć skuteczność kampanii przy wykorzystaniu wielu ekranów. Jednym z nich jest nasłuchiwanie spotów telewizyjnych i wyemitowanie w tym samym czasie wideo na smartfonie reklamujące konkurencyjną markę.

Badanie wykonano metodą CAWI na grupach 5 tys. konsumentów (po 1 tys. z każdego rynku) przez MEC Analytics & Insight w Polsce, Czechach, Rumunii, Węgrzech i Rosji.

26/11/2015
Agata Strzębska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to