Oglądamy telewizję i korzystamy z sieci jednocześnie – raport

Konsumenci na co dzień dzielą swoją uwagę pomiędzy coraz większą liczbę urządzeń i kanałów. Czy marki wykorzystują ten fakt, aby zaangażować swoich potencjalnych klientów na wielu urządzeniach jednocześnie?

Przypomnij sobie jak często podczas oglądania serialu w telewizji korzystałeś w tym samym czasie z portalu społecznościowego na smartfonie? Coraz trudniej znaleźć osoby, które tego nie robią. Według badań przeprowadzonych przez MEC Analytics & Insight w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Rosji, połowa badanych ogląda telewizję i korzysta z sieci używając smartfona lub tableta. Biorąc pod uwagę szybkość z jaką rozprzestrzenia się ten trend, odsetek osób podzielających swoją uwagę między różne urządzenia jednocześnie, stale będzie rósł. Jak podaje Barometr Zachowań Konsumenckich obecnie w Polsce 19% osób korzysta z trzech urządzeń na raz, a w 2012 roku ich liczba wynosiła jedynie 2%.

multiscreeningMEC1Choć większość osób we wszystkich krajach wziętych pod uwagę w badaniu korzysta z sieci oglądając telewizję zarówno w czasie reklam jak i programów, to jednak zdarzają się też osoby, które sięgają po smartfona głównie w czasie przerw na reklamę. Podzielność uwagi widzów nie musi zatem oznaczać deprecjonowania pozycji telewizji. Wręcz przeciwnie – w czasie reklam aktywność na smartfonie czy tablecie pozwala widzom spędzić ciekawie te kilka minut, po czym wrócić do serialu, gdy reklama się skończy, zatem hamuje to odchodzenie widzów od tv. Druga kwestia, o której pisaliśmy we wstępie to fakt, że ten nowy trend jest także pewnego rodzaju szansą dla reklamodawców. #wiemyjak

multiscreeningMEC3Reklamodawcy mogą wykorzystać coraz większą powszechność multiscreeningu i zaangażować widza z telewizji za pomocą innych kanałów i urządzeń. Jednym z najprostszych rozwiązań jest zachęcenie widza w telewizji do wejścia na stronę internetową czy na profil w mediach społecznościowych i tam nawiązać z nim interakcję. Aby jednak wykorzystywać tą opcję musimy mieć mobilną wersję strony – w przeciwnym razie możemy tylko rozzłościć użytkownika. Marki muszą pamiętać i próbować realizować wizję, w której niezależnie od rodzaju potrzeby, jej zaspokojenie znaleźć można w Internecie.

multiscreeningMEC2

W Polsce 58% użytkowników sieci zdarza się wyszukiwać w Internecie informacji o markach reklamowanych w telewizji. Dla porównania na Węgrzech odsetek ten wynosi 40%, w Czechach i Rumunii do 77%, a w Rosji 74%. Jak zaznaczają specjaliści, aby to wykorzystać, nie wystarczy tylko zadbać o odpowiedni kontent na stronę i wersję mobilną. Obecne techniki są o wiele bardziej zaawansowane i pozwalają również w mediach zwiększyć skuteczność kampanii przy wykorzystaniu wielu ekranów. Jednym z nich jest nasłuchiwanie spotów telewizyjnych i wyemitowanie w tym samym czasie wideo na smartfonie reklamujące konkurencyjną markę.

Badanie wykonano metodą CAWI na grupach 5 tys. konsumentów (po 1 tys. z każdego rynku) przez MEC Analytics & Insight w Polsce, Czechach, Rumunii, Węgrzech i Rosji.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem