Polacy najczęściej klikają w reklamy online

W jakie reklamy internauci klikają najczęściej? To pytanie stanowiło podstawę do przeprowadzenia badania przez firmę badawczą Gemius. W badaniu analizie poddano 12 krajów z Europy Środkowo-Wschodniej – o wynikach informuje starannie przygotowany raport „Most popular display ads – Gemius Ad Monitor Report, Q3–Q4 2014”. Dane dotyczą Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii oraz Węgier.

Najwyższy współczynnik klikalności

W badaniu pod lupą znalazły się najpopularniejsze formaty reklam internetowych – przy sprawdzaniu, w które z nich faktycznie klikają internauci pod uwagę wzięto współczynnik klikalności (CTR obliczany dzieląc liczbę kliknięć w reklamę przez liczbę odnotowanych wyświetleń, zapytań lub odsłon). Okazuje się, że najwyższą wartość współczynnika osiągają reklamy w Polsce (0,68%)! Drugie miejsce należy do Bułgarii i Słowenii (po 0,49%), a trzecie do Litwy (0,42%). Najniższy współczynnik odnotowano w Serbii – 0,16%.

CTR

Tylko Polsce najpopularniejsze są reklamy multimedialne

CTR2

W internecie funkcjonują różne typy reklam, jednak okazuję się, że w przypadku większości krajów najpopularniejszy jest tradycyjny baner. W zdecydowanej większości analizowanych krajów, ponad 80% reklam w sieci to banery. Ciekawy wynik odnotowano w Polsce – jesteśmy jedynym krajem w którym w kampaniach częściej wykorzystuje się reklamy multimedialne (tzw. rich media – 84%) niż banery (wykorzystane w 41% kampanii). W innych krajach reklamy multimedialne używane są z reguły w 20-40% kampanii w zależności od kraju. Najmniej korzystają z nich reklamodawcy w Estonii i Słowenii (10%).

Rodzaj reklamy a klikalność

Mimo że w Polsce najczęściej w internecie dostępne są reklamy multimedialne, to najwyższy wskaźnik klikalności przypada reklamom w formacie interstitial (całostronicowa reklama pojawiająca się przed wyświetleniem docelowej strony internetowej) – CTR 4,1%. Specjaliści podkreślają jednak, aby nie wyciągać zbyt pochopnych wniosków, gdyż są to inwazyjne formy reklamy w które internauci mogą klikać przypadkiem. Mimo popularności wykorzystywania banerów w kampaniach reklamowych, internauci stosunkowo rzadko w nie klikają (CTR poniżej 0,5%). W wynikach wyraźnie widać jednak, że o wiele wyższy współczynnik klikalności występuje przy reklamach typu pre-roll (reklama zawierająca krótki materiał filmowy).

CTR3

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Bielack pisze:

    Na Spidersweb pięknie został taki news skomentowany: reklam u nas jest tak dużo, a ich zamknięcie jest tak trudne, że nie ma szans, by ktoś mniej świadomy* nie kliknął przypadkowo raz i drugi.

    * To znaczy ktoś, kto nie potrafi korzystać z dobrodziejstw Adblocka. Jeszcze.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem