Ostatnio często wspominaliśmy o Facebooku, jednak nie bez powodu – ciągle zaskakuje nas różnymi nowościami. Tym razem chodzi o sporą zmianę, gdyż na portalu ma pojawić się Sekcja Sklep, która umożliwi sprzedaż produktów bezpośrednio z poziomu Facebooka. Zuckerberg inwestuje w nowe narzędzia, aby skoncentrować ruch na swoim portalu i zainteresować marki. W końcu posiadanie swojego mini sklepu na portalu to duży krok w stronę e-commerce, który może być dość przełomowy w e-handlu. Jak zareagują na niego odbiorcy? #wiemyjak
Co ma umożliwić Facebookowy sklep?
Ze strony Facebook for Business dowiadujemy się, że Sekcja Sklep jest obecnie w fazie testów, dlatego jeszcze nie jest w pełni dostępna. Za jej pośrednictwem będzie można przede wszystkim dodawać i sprzedawać produkty ze swojego e-sklepu. Poniżej przedstawiamy główne funkcje sklepu, które umożliwiają:
- przesyłanie produktów i informacji z nimi związanymi, a następnie utworzenie katalogu z nieograniczoną liczbą produktów,
- sprzedawanie bezpośrednio z poziomu strony,
- przygotowywanie i dostosowywanie katalogu produktów sklepie,
- zarządzanie zamówieniami,
- uzyskanie statystyk aby dowiedzieć się np. ile wyświetleń uzyskuje dany produkt.
Facebook zadbał, aby dodawanie swoich produktów było łatwe i wygodnie, dlatego można to zrobić zaledwie w kilku krokach. Sekcja będzie dostępna obok innych sekcji na stronie takich jak Oś czasu, czy Informacje.
Czy nadchodzi rewolucja?
Najnowsza informacja od Facebooka zastanawia i jest źródłem wielu pytań – czy konsumenci faktycznie zaczną w ten sposób dokonywać zakupów? Czy rzadziej będą zaglądać na strony producentów i zadowoli ich kupowanie przez Facebooka? A także czy nadejdzie pewnego rodzaju rewolucja w e-handlu? Wnioski będzie można wyciągnąć po pewnym czasie działania nowej sekcji.
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.