Sprzedaż na portalach społecznościowych – co sądzą o tym Internauci?

Aktualności z branży

Od czasu kiedy sieci społecznościowe zaczęły rosnąć w siłę, wśród kont firmowych na Facebooku dostrzec było można nie tylko te, które miały poprawiać wizerunek firmy, ale również te, które obrały głównie cel sprzedażowy. Zamiast oficjalnego sklepu internetowego wiele z firm swoją działalność prowadzi na portalach społecznościowych, ze sprzedażą włącznie.

Portale społecznościowe mają jedną istotną przewagę – nawet jeśli użytkownik ma zainstalowany program do blokowania reklam czy regularnie usuwa pliki cookies, jesteśmy w stanie przeanalizować jego aktywność czy zainteresowania na podstawie tego, co „lajkuje” na Facebooku czy udostępnia swoim znajomym. To swoisty potencjał tego narzędzia, który warto wziąć pod uwagę. Czy jednak jest to wystarczająca korzyść, aby nadal wykorzystywać portale społecznościowe do sprzedaży?

Na całym świecie ponad jedna trzecia internautów twierdzi, że śledzą oni swoje ulubione marki w mediach społecznościowych i prawie tyle samo powiedziało, że korzysta z sieci społecznościowych w celu poszukiwania produktów. Podczas gdy korzystanie z sieci społecznościowych w fazie planowania zakupów jest bardzo wygodne, chęć do zakończenia transakcji na tych stronach jest znacznie mniejsza. W rzeczywistości tylko 10% użytkowników Internetu powiedziało, że byliby w stanie kupić produkt bezpośrednio poprzez taki portal korzystając z przycisku „kup”. #wiemyjak

Sprzedaż na Facebooku

Zapewne w 2016 roku zyskamy jeszcze więcej narzędzi umożliwiających jeszcze lepsze realizowanie celów biznesowych na portalach społecznościowych. WeChat i LINE– te narzędzia w wielu częściach Azji realnie wpłynęły na przekształcenie zainteresowania produktem w rzeczywisty zakup. Ciekawe jakie możliwości w innych częściach świata okażą się równie wpływowe w nowym roku.

 

04/01/2016
Agata Strzębska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to