Żelazne zasady reklam AdWords – 5 wymagań, które musi spełnić Twoja reklama

Przestrzeganie zasad reklamowych Google to krok do rozpoczęcia udanej i skutecznej kampanii. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze zasady dotyczące treści reklam, które Gingat z Mountain View stosuje względem reklam AdWords. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

zasady google i wymagania redakcyjne
Przygotowałeś treść dla swojej reklamy i już wyobrażasz sobie, jak dzięki niej Twoją stronę odwiedzają rzesze zainteresowanych? Taka perspektywa wygląda niezwykle obiecująco, jednak aby ją urzeczywistnić, potrzebujesz naprawdę dobrej reklamy i… akceptacji Google. Twoja reklama będzie musiała spełnić określone standardy – w przeciwnym razie, zostanie odrzucona, Google zawiesi Twoją domenę, a w najgorszym wypadku – nieodwracalnie zawiesi Twoje konto. Sprawdź, co zrobić, by tego uniknąć.

Czego Google wymaga od reklam?

Zasady reklamowe Google AdWords, koncentrują się na czterech różnych obszarach. To: niedozwolone treści, wymagania techniczne i redakcyjne, niedozwolone praktyki oraz treści podlegające ograniczeniom. W niniejszym tekście skupimy się na wymaganiach redakcyjnych – o pozostałych kategoriach możesz natomiast przeczytać w innym z naszych wcześniejszych wpisów: Dlaczego reklama AdWords może zostać odrzucona?

Po co są zasady reklamowe Google?

Zasady reklamowe Google wprowadzone zostały po to, by z jednej strony zapewniać wygodę oraz zadowolenie użytkowników, z drugiej zaś, ułatwić reklamodawcom prowadzenie efektywnych kampanii. Każda reklama, przed zatwierdzeniem, zostaje dokładnie zweryfikowana pod kątem zgodności z obowiązującymi zasadami reklamowymi AdWords. Dopiero po takiej weryfikacji może ukazać się oczom internautów.

Google oczekuje od reklamodawców reklam czytelnych, profesjonalnych, prowadzących do treści odpowiadających ich potrzebom i zainteresowaniom. Co dokładnie dla Google znaczą te pojęcia? Jakie wymogi, pod kątem redakcyjnym, musi spełnić reklama, by została uznana przez Google za poprawną i wartościową?

Jasne, zrozumiałe treści

Po pierwsze, Google będzie wymagał od użytkowników wysokiej jakości treści. Reklamy muszą być czytelne, zrozumiałe i sensowne, a także ściśle nawiązywać do charakteru działalności firmy oraz cech jej produktów lub usług. Tekst reklamowy musi opierać się o konkretne, jasne zasady promocji, nie może być też zbyt ogólnikowy. Musi zawierać poprawne dane (w tym przede wszystkim nazwę oraz adres), a także wysokiej jakości elementy graficzne, wideo czy audio. Co dość istotne, Google oczekiwał będzie zarówno świetnej jakości tekstu w samej reklamie, jak i treści znajdujących się na stronie docelowej. Chcesz się dowiedzieć, Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?

Łatwa identyfikacja

Każda reklama musi zawierać nazwy promowanych produktów lub usług. Dotyczy to również reklam animowanych – w ich przypadku, dane umożliwiające identyfikację firmy oraz produktów, mogą pojawić się na przykład w ostatniej klatce filmu. Niedopuszczalny jest tekst zbyt ogólnikowy, również taki, który sprawia wrażenie niepełnego bądź uciętego.

Przejrzysty styl i pisownia

Google oczekuje reklam prezentujących treści zgodne z ich przeznaczeniem. To znaczy, że w tekście reklamy nie mogą znaleźć się treści, które nie mają charakteru promocyjnego. Google będzie karał też za niewłaściwe wykorzystanie innych jednostek reklamy – np. umieszczenie numeru telefonu w tekście reklamy, używanie pola adresu URL jako dodatkowego tekstu reklamy itd.

Wymogi Google’a obejmują też styl i pisownię – odrzucane będą reklamy zawierające wykrzykniki w nagłówku, reklamy wykorzystujące listy numerowane, reklamy używające powtórzeń oraz innych ,,efekciarskich” zabiegów. Co dość istotne, reklamy nie mogą także wykorzystywać bardzo ogólnikowych wezwań do działania (np. ,,kliknij”, ,,zobacz tutaj”). Teksty reklamowe nie mogą zawierać też nadmiernie wprowadzanych spacji. Nie dopuszcza się także błędów ortograficznych i gramatycznych – wyjątkiem jest nieprawidłowa pisownia funkcjonująca jako część znaków towarowych, nazw marek czy produktów, która konsekwentnie występuje w takiej formie w witrynie i aplikacji.

Odpowiednie wymogi dotyczyć będą także reklam graficznych i multimedialnych. Muszą być one dopasowane do ich rozmiaru, ale i nie mogą na przykład nadmiernie migać lub błyskać. Dźwięki, jak i obrazy wideo powinny być domyślnie wyłączone, jednak, ogólnie rzecz biorąc, są dozwolone.

Brak użycia wielkich liter

Google nie lubi także nieprawidłowego użycia dużych liter – nadmiernego ich stosowania, czy na przykład używania dużych liter naprzemiennie z małymi. Wyjątkiem jest wykorzystywanie dużych liter w zakresie znaków towarowych, nazw marek i produktów, a także w powszechnie używanych skrótach czy kodach kuponów.

Brak użycia symboli

Google może też odrzucić Twoje reklamy z uwagi na użycie w nich niedozwolonych symboli. Nie spodobają mu się wykrzykniki w nagłówku, ale i tekście reklamy, powtarzane znaki interpunkcyjne, symbole, cyfry, litery używane poza swoim normalnym znaczeniem (np. ,,@” zamiast ,,a”), wielokropki. Wyjątkiem będą oczywiście znaki i symbole użyte w zakresie znaków towarowych czy nazw marek, a także symbole używane w powszechnie akceptowalny sposób – np. symbol ,,*” jako oznaczenie standardu hotelu.

Dlaczego powinieneś dostosować się do wymogów Google?

Realizowanie wymogów reklam AdWords jest bardzo ważne. Google chce pomóc reklamodawcom docierać do potencjalnych klientów i odbiorców, jednak musi mieć na uwadze również ich potrzeby oraz komfort. Właśnie dlatego, opracowując zasady reklamowe AdWords, bierze pod uwagę wiele różnych czynników, które my powinniśmy spełniać. Niewątpliwie warto mieć je na uwadze, bo, jak wiemy, niestosowanie się do zasad Google’a może sprawić, że reklama zostanie odrzucona, w gorszym wypadku Google zawiesi naszą domenę bądź nieodwracalnie zawiesi nasze konto.

To trochę tak jak w przypadku samego pozycjonowania – jeśli chcemy, by nasz serwis był wysoko widoczny w wyszukiwarce, musimy maksymalnie dostosować się do kryteriów kalifornijskiego potentata. Niestosowanie pewnych reguł i zasad może natomiast skutkować karami takimi jak filtr (obniżenie pozycji niektórych słów, fraz czy nazw własnych) lub ban (usunięcie z wyszukiwarki).

Przygotujemy dla Ciebie skuteczną reklamę biorąc pod uwagę wszelkie wymogi Google.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja wpisu: 14/07/2016 oraz aktualizacja: 29/03/2018

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Grzesiek pisze:

      Kwestie redakcyjne reklam AdWords to jedno, a stworzenie dobrych tekstów reklamowych i skutecznych reklam, które faktycznie dotrą do właściwych odbiorców to drugie. Trzeba pamiętać o wielu elementach, żeby stworzyć naprawdę dobrą reklamę…