Wybory prezydenckie w mediach społecznościowych

2_tura_wyborownbspw_mediach_spolecznosciowych-485x2015W polskiej polityce gorąco jest już od dłuższego czasu, a temperaturę zdecydowanie podnosił wyścig o urząd prezydenta RP. Kandydaci walczyli o poparcie wykorzystując dostępne środki masowego przekazu, a w szczególności internet. W końcu w dzisiejszych czasach popularność w internecie może być miarą sukcesu – w tych wyborach bez wątpienia znaczącą rolę odegrały media społecznościowe. Który z kandydatów wykorzystał potencjał nowych mediów? Gdzie toczy się najwięcej dyskusji? Przyjrzyjmy się wynikom analizy NapoleonCat.

Na ten moment dane z ponad połowy komisji wyborczych wyraźnie wskazują na przewagę Andrzeja Dudy (poparcie 51,78%). Kandydat prowadzi także w mediach społecznościowych (całkowita suma internautów śledzących jego oficjalne profile wynosi 213,8 tys.) Z najnowszych analiz platformy NapoleonCat wynika, że między 10 a 21 maja Duda zyskał 76,3 tys. nowych fanów na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie, tym samym wyprzedzając Bronisława Komorowskiego, którego profile powiększyły się o 28,6 tys. nowych sympatyków. Facebook okazał się głównym kanałem komunikacyjnym – u obu kandydatów najwięcej fanów zgromadziło się właśnie na Facebookowych profilach.

Jeśli chodzi o zsumowane interakcje i aktywność fanów na poszczególnych profilach, to u Komorowskiego działo się zdecydowanie więcej – 749,4 tys. interakcji w stosunku do 464,4 tys. u Andrzeja Dudy. Na korzyść Dudy przemawiają natomiast zmiany na YouTube; zyskał dość imponującą liczbę nowych wyświetleń (809,5 tys.). Komorowski wyraźnie przoduje jeśli chodzi o najważniejsze klipy wyborcze kampanii i przy klipie „Pewnie nas nie znacie” zanotowano 616,7 tys. wyświetleń (klip ten nie znalazł się jednak na oficjalnym kanale obecnego prezydenta).

Infografika przygotowana przez NapoleonCat jest wynikiem analiz mediów społecznościowych i obrazuje wszelkie zmiany, które zaszły na oficjalnych kanałach kandydatów w internecie, z uwzględnieniem liczby śledzących. Dane dotyczą okresu 10-21 maja, a szczegółowe informacje znajdują się na stronie NapoleonCat.

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Piotr pisze:

    Ostatnio natrafiłem na ciekawy artykuł, iż cisza wyborcza w dobie internetu jest mrzonką i będzie w przyszłości łamana jeszcze bardziej zuchwale.
    Podobno Snapchat przeżył niezwykłą nawałnice.
    A Wy co o tym myślicie? Social Media zabiły cisze wyborczą?

  2. Jagoda Dynowska EACTIVE pisze:

    W tym przypadku należy sobie zadać pytanie, jakie działania na portalach społecznościowych są już złamaniem ciszy wyborczej. Okazuje się, że według PKW złamaniem prawa będzie np. opublikowanie na Facebooku zdjęcia kandydata, a nawet polubienie jego profilu. Jeśli pojedyncze lajki są przekroczeniem granicy, można przypuszczać, że cisza złamana była wielokrotnie. Na jednym z portali społecznościowych internauci próbując obejść ciszę posłużyli się skojarzeniami kulinarnymi porównując A. Dudę do budyniu, a B. Komorowskiego do bigosu – pod podanymi cenami tych produktów kryły się wyniki sondażowe ;)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem