Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Jak zwiększyć współczynnik konwersji na blogu – 6 sposobów

Każdy, kto kiedykolwiek zajmował się pozycjonowaniem stron, wie, że mierzenie i badanie danych z blogów jest skomplikowane i wymaga specyficznych i elastycznych metod. Blogi, nawet te z wartościową dla użytkowników treścią, odznaczają się dużym współczynnikiem odrzuceń. W tym wpisie podpowiemy, jak zwiększyć współczynnik konwersji na blogu oraz jak interpretować dane, analizując wyniki treści blogowych. #wiemyjak

Jak zwiększyć współczynnik konwersji na blogu

Najczęstszym powodem problemów z analizowaniem współczynnika odrzuceń jest to, że czytelnicy wchodzą na daną stronę, czytają wpis – otrzymują informacje, których potrzebują – i wychodzą ze strony z nabytą wiedzą. Wysoki współczynnik odrzuceń często jest wskaźnikiem niezadowolenia klientów z treści prezentowanych na stronie. Jednak w przypadku podstron blogowych brak interakcji nie oznacza, że potencjalni klienci nie znaleźli na stronie tego, czego szukali. Wręcz przeciwnie.

Dlaczego w takim razie optymalizacja współczynnika konwersji jest ważna na blogu?

Wysoki współczynnik odrzuceń bloga zawyża łączny wynik całego serwisu, dlatego warto go zoptymalizować. Często zdarza się tak, że wpisy blogowe na chwytliwe tematy zyskują podobną ilość odwiedzin, co koszyk czy podstrony kategorii. Dobrym przykładem jest jeden z wpisów blogowych naszego klienta – Galante.pl, który zajmuje się sprzedażą prezentów na każdą okazję. Wpis na blogu: Co oznacza napis na portfelu genuine leather? zyskał bardzo wiele odsłon i jest aktualnie 5 najczęściej odwiedzaną podstroną na serwisie.

Wyniki - wpis blogowy - galante
Źródło: Google Analytics

Jeśli wiemy, że nasz blog firmowy generuje dużą ilość odsłon, powinniśmy zadbać o to, aby potencjalni klienci pozostali na stronie i podjęli z nią interakcje. Jest na to kilka sposobów, które prezentujemy poniżej.

Warto również zapoznać się z najnowszymi trendami w projektowaniu bloga, o których pisaliśmy w naszym artykule: 5 wskazówek tworzenia bloga wg trendów UX/UI na 2020 rok

Zachowanie prostoty projektowania

Prostota w projektowaniu ma wpływ na współczynnik konwersji i współczynnik odrzuceń na stronie, dlatego należy pamiętać o zachowaniu kilku zasad projektowych, które pomogą nam zoptymalizować te wskaźniki:

  • we wpisach blogowych powinna znajdować się duża ilości światła, czyli tzw. white space, aby użytkownicy mogli czytać teksty komfortowo, nie męcząc przy tym oczu;
  • warto dodać oddzielanie jak największej (oczywiście w granicach rozsądku) ilości akapitów od siebie chwytliwymi i jasnymi nagłówkami z informacją o tym, co możemy przeczytać w danym artykule;
  • font powinien być czytelny i dobrany odpowiednio do długości tekstu – nagłówki i tytuły mogą być pisane bardziej finezyjnymi szeryfowymi czcionkami, jednak tekst musi by ‘lekki’ dla naszych oczu.

Angażowanie użytkownika na wysokości pierwszego ekranu

W optymalizowaniu współczynnika konwersji na blogu ważną rolę odgrywa above the fold content, czyli cała treść, która znajduje się na pierwszym ekranie serwisu nad tzw. foldem – zagięciem strony.

Na pierwszym ekranie powinny znajdować się elementy, które mają prowadzić do interakcji użytkowników ze stroną. Mogą to być podlinkowane dane kontaktowe, banery oferujące specjalne promocje, czy przyciski CTA. Te elementy powinny znajdować się w widocznych miejscach, aby angażować użytkowników na najwcześniejszym etapie przeglądania strony – przy projektowaniu tego typu rozwiązań warto kierować się zasadą: jeżeli chcemy mieć pewność, że użytkownicy zobaczą dany element, trzeba go umieścić na pierwszym ekranie.

Screen - wpis blogowy - eactive

Optymalizacja współczynnika konwersji to prawidłowe CTA

CTA (call to action) buttons to wezwanie do działania w graficznej formie przycisku. Po kliknięciu tego elementu dzieje się akcja – np. zapisanie do newslettera, dodanie przedmiotu do koszyka, czy pobranie pliku. Jest to jeden z najprostszych sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji – umieszczenie w tekście przycisków, które będą generować interakcję, której skutek będzie miał korzyść dla użytkowników – np. pobrania darmowego e-booka po zapisaniu się na listę mailingową.

Co zrobić, żeby przyciski na stronie były skuteczne?

Przede wszystkim muszą być widoczne i odróżniać się od reszty serwisu. Powinny kontrastować z tłem strony, występować w kolorach, które się wyróżniają, jednak zarazem są spójne z kolorystyką serwisu. Warto mieć na uwadze, że nie zawsze musi być to kolor czerwony czy pomarańczowy – estetyka jest tutaj mimo wszystko nadrzędnym wyznacznikiem.

Niezależnie od tego, na jaki kolor się zdecydujemy, przyciski powinny mieć odpowiedni rozmiar – aby użytkownicy ich nie pominęli. Jednak i w tym przypadku warto zachować rozsądek i kierować się zasadami estetyki – przyciski nie powinny zajmować połowy strony, czy też wyłaniać się ze wszystkich możliwych zakamarków serwisu.

Nie umieszczamy ich pod każdym akapitem, aby użytkownicy nie poczuli się zmuszeni do działania. Dwa przyciski, które prowadzą do różnych interakcji, nie powinny być umieszczone obok siebie. Rozmieszczając elementy na stronie, powinniśmy zdefiniować jeden jasny cel, który chcemy osiągnąć i nakierować na niego klienta.

Wyświetlanie powiązanych artykułów

Dodawanie modułu z podobnymi/powiązanymi artykułami sprawdza się bardzo dobrze w sklepach internetowych, gdzie pod wybranym produktem zostaje dodany listing z podobnymi do niego. Tak samo działa to w przypadku wpisów blogowych – warto dodawać linki do podobnych wpisów, które mogą się spodobać użytkownikom, aby budować ich zaangażowanie i zaufanie. Dzięki temu zyskamy także dodatkowe kliknięcia, które obniżą współczynnik odrzuceń na serwisie, a także zwiększą wiarygodność witryny w oczach botów Google.

Screen - powiązane artykuły - eactive

Proponowane produkty, czyli optymalizacja współczynnika konwersji na całej stronie

Jest to wyjątkowo ważne w przypadku blogów firmowych, które działają przy sklepach internetowych. W przypadku takich wpisów można w nich linkować konkretne produkty oferowane w sklepie. Produkty mogą być umieszczone w tekście, lub na końcu wpisu – ważne, aby były połączone z treścią tekstu tak, żeby użytkownik widział sens w takim rozwiązaniu i nie poczuł się bezpodstawnie zmuszany do zakupu.

Poniżej przykład zastosowany na blogu serwisu Galante.pl. We wspomnianym wyżej wpisie Co oznacza napis na portfelu genuine leather? widzimy linkowanie portfeli skórzanych, do których odnosi się tekst, a także dwóch innych skórzanych produktów. Takie rozwiązanie zostało zastosowane, ponieważ istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy wyszukujący frazę genuine leather będą zainteresowani produktami ze skóry.

screen-proponowane-produkty-galante
Źródło: galante.pl

Komentarze i social media, czyli jak łatwo zwiększyć współczynnik konwersji

Kolejna wskazówka jak zwiększyć współczynnik konwersji na blogu. Najprościej i najbardziej organicznie można uzyskać zwiększenie konwersji poprzez zwiększenie zaangażowania użytkowników na stronie. Kolejnymi sposobami na osiągnięcie tego celu jest włączenie możliwości dodawania komentarzy na stronie bez rejestracji i zakładania konta, oraz zachęcanie użytkowników do komentowania.

W tym punkcie warto także wspomnieć o umożliwieniu użytkownikom szybkiego udostępniania wpisów w social mediach – np. na Facebooku i Twitterze. W przypadku blogów firmowych nie można nie wspomnieć o rosnącej popularności LinkedIn jako platformy do komunikacji biznesowej. Dlatego warto dodać na swoim blogu przycisk do szybkiego udostępniania, zwłaszcza na tym serwisie.

Ocena artykułu:
5/5 (3)

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak