Jak zwiększyliśmy ilość transakcji o 48,65% w sklepie internetowym METAL–GUM dzięki analityce internetowej?

analityka internetowa dla metal-gum.pl

Zespół naszych specjalistów analityki internetowej wprowadził na stronie www naszego klienta METAL–GUM zmiany w zakresie user experience w ramach usługi zwiększania widoczności. User experience (UX) to inaczej doświadczenie użytkownika – wrażenie, które odnosi podczas korzystania z danego produktu czy usługi. W wyniku zrealizowanych działań, ilość transakcji w sklepie klienta wzrosła o 48,65%. Przeczytaj case study i poznaj szczegóły!

METAL- GUM to sklep internetowy oferujący gotowe zadaszenia nad drzwi, okna czy balkony. W ramach współpracy nasi analitycy internetowi przeanalizowali stronę www klienta oraz zaproponowali zmiany, które miały na celu zwiększenie użyteczności oraz funkcjonalności witryny dla użytkowników. #wiemyjak

analityka internetowa dla metal-gum.pl

Żródło: Google Analytics

Po wdrożeniu zmian w maju 2016 roku:

  • ILOŚĆ transakcji wzrosła o 48,65%,
  • WSPÓŁCZYNNIK konwersji e-commerce wzrósł o 47,20%,
  • UNIKALNE zakupy wzrosły o 42,50%,
  • ILOŚĆ kupowanych produktów wzrosła o43,75%.

Analiza witryny oraz dane dotyczące strony wykazały potrzebę zmian w takich obszarach jak: strona główna, podstrona kontakt oraz w koszyku zakupowym.

Strona główna w pierwotnej wersji zawierała wiele niepotrzebnych elementów, które rozpraszały uwagę użytkownika, zamiast dostarczyć mu niezbędnych informacji. Zmiany na stronie głównej miały na celu zwiększenie przejrzystości całego sklepu. W jej pierwotnej wersji przewijane banery oraz tło odwracało uwagę użytkownika od istotnych punktów, w związku z tym tło zostało zmienione na białe, natomiast banery usunięte. Menu zostało skrócone i pozbawione niepotrzebnych kategorii. Oprócz tego w górnej części strony pojawiło się logo sklepu, wyszukiwarka oraz numer kontaktowy, który po kliknięciu na urządzeniach mobilnych od razu pobiera numer na telefon. Aby wyróżnić wezwanie do działania jakim jest przycisk „Dodaj do koszyka”, jego kolor został zmieniony z niebieskiego na pomarańczowy.

Na zaktualizowanej podstronie „Kontakt” pojawiło się logo sklepu oraz został przeniesiony znajdujący się wcześniej na osobnej podstronie formularz kontaktowy.

Najwięcej zmian nastąpiło w koszyku zakupowym. Na wszystkich etapach należało poprawić nawigację użytkownika, tak aby sprawnie przeprowadzić go do ostatniego kroku – finalizacji zamówienia:

  • Po dodaniu produktu do koszyka zakupowego brakowało widocznego przycisku, przenoszącego użytkownika do następnego etapu ścieżki zakupowej. Aby łatwo było go dostrzec jego kolor został zmieniony z niebieskiego na pomarańczowy, a nazwa z „Zamawiam” na „Dalej”.
  • W następnym kroku „Dane do wysyłki” niebieski kolor przycisku Podsumowanie” również zastąpiono pomarańczowym. Ta sama modyfikacja nastąpiła także w ostatnim etapie, czyli w zakończeniu ścieżki zakupowej. Dodatkowo przycisk zwiększono a nazwę zmieniono na „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.

Kompleksowa analiza przeprowadzona przez naszych specjalistów pozwoliła na wprowadzenie zmian, dzięki którym witryna klienta stała się bardziej funkcjonalna, przejrzysta oraz intuicyjna. Wzrost ilości transakcji w sklepie internetowym dowodzi, że cel został zrealizowany, a zastosowane ulepszenia pozytywnie wpłynęły na wrażenia użytkowników i sprawiły, że proces zakupu jest teraz wygodny i przystępny.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Data dodania: 29/06/2016   Autor: Agata Strzębska

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to