Jak zwiększyliśmy współczynnik konwersji o 396,7% dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl dzięki analityce internetowej?

Analityka internetowa

Dla naszego klienta ubezpieczenia-inwestycyjne.com.pl w ramach usługi pozycjonowania zostały wprowadzone zmiany z zakresu User Experience przez naszych specjalistów z działu analityki internetowej.

analityka internetowa dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl

Terminem User Exeprience (UX) określa się wrażenia użytkownika, których doznaje podczas korzystania z produktu. Zmiany UX mają służyć poprawieniu funkcjonalności i użyteczności produktu, tak aby użytkownik czerpał jak najwięcej satysfakcji podczas jego używania. Poprzez takie zmiany dąży się do tego, aby poprawić konwersję, którą może być na przykład sprzedaż czy wypełnienie formularza.

Dzięki zrealizowanym działaniom dla tego klienta współczynnik konwersji (konwersją w tym przypadku było wysłanie zapytania poprzez formularz kontaktowy) wzrósł o 396,7%! Dowiedz się jakie zmiany wprowadzili nasi specjaliści, aby osiągnąć taki wynik! #wiemyjak

Prace nad zwiększeniem konwersji na stronie klienta

INIVICTUS Kancelaria Prawna ( http://www.ubezpieczenia-inwestycyjne.com.pl/) to firma zajmująca się odzyskiwaniem środków z polis na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Prowadzą zbiorowe i indywidualne postępowania przeciwko towarzystwom ubezpieczeniowym.

W wyniku analizy zachowania użytkowników na stronie klienta, dane wykazały nieprawidłowości i potrzebę zmian na podstronie kontakt. Aby wprowadzone zmiany w serwisie były skuteczne, nasi specjaliści przeprowadzili testy A/B. Jest to metoda, która polega na porównaniu ze sobą dwóch wersji czegoś: na przykład strony internetowej, reklamy czy mailingu, aby poznać tą lepszą. W odniesieniu do analityki internetowej testy A/B stosuje się w celu określenia czy wprowadzona zmiana pozytywnie wpływa na konwersje.

W wyniku przeprowadzonych testów na stronie klienta
WSPÓŁCZYNNIK KONWERSJI wzrósł o 396,7%

analityka internetowa dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl

Źródło: Optimizely

Uruchomienie testów A/B

Nasi specjaliści zmodyfikowali oryginalną podstronę kontakt w serwisie klienta, tworząc jej drugą wersję. Po uruchomieniu testów A/B połowie użytkowników wchodzących na tą podstronę wyświetlała się jej wersja oryginalna, natomiast drugiej połowie – wersja zmodyfikowana.

Wersja zmieniona w stosunku do wersji oryginalnej nie posiadała mapy, tekstu na górze strony, kolor napisu „Formularz kontaktowy” jak i przycisk „Wyślij wiadomość” zostały zmienione na zielony, aby były lepiej widoczne.

analityka internetowa dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl

Po zakończeniu testów, analiza wyników pokazała, że użytkownicy, którym wyświetliła się wersja zmodyfikowana, zdecydowanie częściej wysyłali zapytanie poprzez formularz kontaktowy. Testy A/B są doskonałym źródłem informacji o tym, jak użytkownicy odbierają naszą stronę. Ich poprawne wdrożenie i właściwe zastosowanie się do wyników pomoże w zaangażowaniu klientów i zwiększeniu konwersji.

#wiemyjak wykorzystać analitykę w pozycjonowaniu

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Data dodania: 15/12/2016   Autor: Agata Strzębska

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Damian pisze:

    Cześć, ciekawe case study. Zastanawiaja mnie dwie rzeczy:
    1. Dlaczego aktualnie na stronie widnieje stara wersja formularza kontaktowego?
    2. Czy możecie pokazać również ile było konwersji na wersję lub chociaż poziom istotności statystycznej z Optimizely?

  2. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Panie Damianie, wdrożenie zaproponowanych przez nas zmian jest po stronie klienta, nie mamy wpływu na czas ich wdrożenia. Jeśli chodzi o ilość konwersji na wersję, niestety klient nie udzielił nam pozwolenia na udostępnienie informacji o ilości zapytań, ale było ich wystarczająco, aby przeprowadzić test. Poziom istotności wynosił: p < 0,05. Pozdrawiamy!

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to