Jak zwiększyliśmy ruch organiczny o 86,07% dla klienta rysztof.pl dzięki content marketingowi?

Analityka internetowa

Zespół naszych specjalistów z działu content marketingu zaplanował i przeprowadził akcję marketingową dla klienta rysztof.pl w ramach usługi pozycjonowania stron, w wyniku której ruch organiczny na stronie wzrósł o 86,07%! Poznaj szczegóły akcji i inne efekty, które osiągnęliśmy! #wiemyjak

content marketing dla rysztof.pl

Plan akcji marketingowej

Rysztof.pl to sklep internetowy oferujący wysokiej jakości artykuły pościelowe oraz tekstylia domowe, takie jak: kołdry, poduszki, pościel, ręczniki i dywaniki łazienkowe. W swojej ofercie posiadają także produkty przeznaczone dla alergików. Oprócz działalności internetowej prowadzą również sklepy stacjonarne.

Dla klienta została zaplanowana akcja marketingowa mająca na celu zwiększenie świadomości marki rysztof.pl oraz pozyskanie nowych użytkowników na stronę. W ramach akcji została przeprowadzona promocja marki na Facebooku oraz nawiązana współpraca z blogerkami, polegająca na opublikowaniu artykułu sponsorowanego promującego markę. Dodatkowo, aby zwiększyć zasięg, wpisy na blogu zostały również udostępnione w kanałach social media zaangażowanych we współpracę blogerek.

Promocja marki na Facebooku

Promocja na Facebooku polegała na reklamie marki poprzez tradycyjne posty dodane w wyselekcjonowanych wcześniej grupach na Facebooku zrzeszających osoby zgodne z cechami użytkowników, do których skierowana jest oferta klienta. Na etapie planowania przyjęliśmy, że powinny być to osoby dbające o zdrowie swoje i swoich bliskich, panie domu dbające o wystrój wnętrz jak również alergicy, z uwagi na dostępność antyalergicznych produktów na stronie klienta.

Biorąc pod uwagę powyższe cechy a także kryterium liczebności, tak aby posty trafiły do możliwie najszerszego grona osób, wybraliśmy 20 grup tematycznych na Facebooku. Następnie przez okres 16 dni dodawane były w nich posty promujące markę klienta.

W czasie od 14.08 – 10.10.2017 r. odnotowaliśmy

110 przejść z Facebooka na stronę klienta,

z czego 101 osób było nowymi użytkownikami.

Współpraca z blogerkami

Na podstawie analizy tematyki prowadzonych blogów, ruchu i zasięgu w social media, zostały wybrane trzy blogerki których grupa docelowa prowadzonego bloga była zgodna z grupą docelową klienta. Wszystkie blogi zaangażowane we współpracę są blogami parentingowymi, w tym jeden poświęcony tematyce alergii u dziecka. W ramach współpracy blogerki promowały markę oraz poleciły konkretne, różne produkty z oferty sklepu rysztof.pl we wpisie sponsorowanym.

Na pierwszym z blogów promocja produktu oraz link do sklepu zostały umieszczone w już istniejącym, popularnym wpisie. Wpis ten został udostępniony w tym czasie również na Facebooku, dzięki czemu trafił do większego grona odbiorców. Po aktualizacji wpisu i ponownemu udostępnieniu na Facebooku, liczba jego polubień (poprzez specjalną wtyczkę widoczną pod każdym wpisem na blogu) wzrosła dwukrotnie, a z wpisem zapoznało się 3500 czytelników.

Kilkanaście dni później, w podobnym czasie pojawiły się wpisy na dwóch kolejnych blogach, a kilka dni po tym zostały również udostępnione na Facebooku. Wpis na drugim z blogów wygenerował 2497 odsłon, zaś z trzecim z wpisem zapoznało się 2033 czytelników.

Efekty przeprowadzonej akcji marketingowej

Dzięki przeprowadzonej akcji

RUCH ORGANICZNY wzrósł o 86,07%

liczba NOWYCH UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 79,78%

PRZYCHODY wzrosły o 365,27%

 

content marketing dla rysztof.pl

Poniżej znajduje się porównanie liczby wejść z okresu od rozpoczęcia kampanii do dnia wykonania raportu (linia niebieska) z okresem o tej samej długości, poprzedzającym rozpoczęcie akcji marketingowej (linia pomarańczowa). Zarówno działania marketingowe na Facebooku jak i wpisy blogowe i ich popularyzacja na łamach Facebooka przyczyniła się do znacznego wzrostu liczby wejść na stronę klienta.

content marketing dla rysztof.pl

Wnioski

Dzięki akcji marketingowej z wykorzystaniem grup na Facebooku i przy współpracy z blogerkami osiągnęliśmy założone cele. Po raz kolejny w działaniach dla naszego klienta dowodzimy, że prawidłowo dobrana grupa docelowa i wartościowy content to niezbędne elementy, jeśli chcemy być widoczni w sieci. Podstawą do wniosków o sukcesie powyżej opisanej kampanii jest przede wszystkim zauważalna korelacja pomiędzy naszymi działaniami marketingowymi, a wzrostem liczby zakupów, konwersją pochodzącą z bezpośrednich wejść na strony produktowe, które były przez nas promowane oraz zwiększeniem ruchu na stronie klienta.

Zamów bezpłatną wycenę content marketingu. #wiemyjak

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Data dodania: 16/11/2017   Autor: Agata Strzębska

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Mateusz pisze:

    Hmm poważnie to sukces 100 wejść z FB przez 2 miesiące. ? Spamując po grupach ? Czy może coś zle rozumiem… ?

  2. Gratuluję wyniku.

  3. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Panie Mateuszu, promocja na Facebooku to tylko część podjętych przez nas działań w ramach akcji marketingowej. Efektów akcji nie można rozpatrywać bez jej drugiej części, czyli współpracy z blogerkami. Całość działań przyniosła zadowalające efekty, dlatego dzielimy się nimi w formie case study. Chciałabym też zaznaczyć, że case study nie służy prezentowaniu tylko sukcesów. Jeżeli ma być użyteczne dla innych czytelników, powinno zawierać rzetelny opis analizowanego przypadku, co też wykonaliśmy. Pozdrawiamy:)

  4. Gość pisze:

    Mateusz, tak na prawdę liczy się zadowolenie klienta z kampanii. Jeśli się opłacała to najważniejsze. Nie istotne czy było 100 wejść z FB czy 10.000. Nieistotne też czy były to akcje w grupach na FB czy fb ads. Jeśli wzrosła sprzedaż i klient zadowolony to gratulacje dla agencji :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to