Jak zwiększyliśmy współczynnik konwersji o 15,56% dla Ogroland.pl dzięki analityce internetowej?

Dla naszego klienta Ogroland.pl w ramach usługi pozycjonowania stron została przeprowadzona analiza strony www przez naszych specjalistów z działu analityki internetowej. Wykazała ona potrzebę zmian pod kątem użyteczność (UX) witryny. Dzięki wprowadzonym przez nas zmianom, współczynnik konwersji wzrósł o 15,56%!

analityka internetowa dla ogroland.pl

Mianem UXUser Experience – określa się wrażenie użytkownika, jakiego doświadcza podczas korzystania z usługi czy produktu, na przykład podczas dokonywania zakupów w sklepie internetowym. Dowiedz się, jakie problemy wykryli nasi specjaliści oraz jakie zastosowali rozwiązania! #wiemyjak

Analiza strony klienta

Ogroland.pl to firma zajmująca się sprzedażą systemów ogrodzeniowych oraz produkcją koszy gabionowych. Współpracują w tym zakresie z jedną z najbardziej znanych marek na całym świecie. W swojej ofercie łączą najnowsze rozwiązania technologiczne z solidnym wykonaniem, dzięki czemu gwarantują produkty najwyższej jakości.

Analiza za pomocą Google Analytics oraz HotJar wykazała, że użytkownicy mają problem z menu na stronie klienta. Menu witryny to jeden z jej najważniejszych elementów. Poprawnie zbudowane daje odbiorcom możliwość poznania struktury strony i bezproblemowego dotarcia do poszukiwanych informacji.

W menu na stronie klienta informacje poszukiwane przez użytkowników zamiast znajdować się na konkretnych, dedykowanych podstronach, umieszczone były w różnych częściach witryny, co sprawiało, że odwiedzający byli zdezorientowani.

Zastosowane rozwiązania w celu poprawy użyteczności strony

Nasi specjaliści zredukowali liczbę kategorii oraz je uporządkowali, czyniąc menu bardziej użytecznym i intuicyjnym dla użytkowników. Dzięki tym zmianom użytkownicy sprawniej poruszają się po witrynie, co wpłynęło na wzrost zaangażowania w konsumowanie treści na stronie klienta. Potwierdzeniem skuteczności wprowadzonych zmian jest przede wszystkim wzrost współczynnika konwersji, który w tym przypadku oznacza wysłanie formularza kontaktowego.

Po miesiącu od wdrożenia zmian:

WSPÓŁCZYNNIK konwersji wzrósł o 15,56%

LICZBA przeglądanych stron w czasie sesji wzrosła o 14,25%

ŚREDNI CZAS trwania sesji wzrósł o 33,91%

analityka internetowa dla ogroland.pl

Źródło: Google Analytics

Przedstawiony przykład pokazuje jak bardzo istotna jest kwestia użyteczności naszej strony. Warto zatem testować i analizować jak użytkownicy odbierają naszą stronę. Taka wiedza pozwoli nam dostosować stronę zgodnie z potrzebami naszych odbiorców, co przełoży się na zaangażowanie klientów i wzrost konwersji.

#wiemyjak wykorzystać analitykę w pozycjonowaniu

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

28/09/2017
Agata Strzębska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
Weź udział