Dlaczego współpraca z blogerami się opłaca?

eactive-wspolpraca-z-blogerami

Czy współpraca z blogerami jest czymś w co warto zainwestować czas i środki? Dzisiaj każdy może prowadzić bloga. Narzędzia wykorzystywane do tworzenia internetowych dzienników są na tyle intuicyjne i proste, że nauka ich obsługi nie zajmuje zbyt dużo czasu. Dobranie odpowiedniej grafiki, dokonanie formatowania tekstu czy publikacja nowych materiałów także nie sprawia większego problemu. By stać się popularnym twórcą nie tylko trzeba umieć bloga prowadzić. W dzisiejszych czasach liczy się pomysł i umiejętność wyróżnienia się. W sieci istnieje wiele stron poświęconych gotowaniu, ale tylko niektóre z nich są chętnie odwiedzane przez internautów. Prowadzenie popularnej witryny internetowej daje możliwość pozyskania sponsorów, ale także nawiązania relacji z przedsiębiorcami, którzy coraz częściej interesuje współpraca z blogerami. Co z takiego partnerstwa mogą uzyskać obie strony? Dlaczego firmy decydują się zainwestować w promocję na blogach? #wiemyjak

Blogerzy kształtują opinie innych osób

Przeprowadzone badanie Blogerzy w Polsce 2013 wskazuje, że twórcy internetowych dzienników stają się liderami opinii. Są oni pozytywnie odbierani przez określone grupy internautów. Użytkownicy korzystają z rad blogerów i nierzadko uznają ich za ekspertów z danej dziedziny. 36% respondentów przyznało się, że blogi stanowią dla nich źródło istotnych informacji, które brane są pod uwagę w momencie podejmowania decyzji zakupowych. 39% badanych stwierdziło, że pod wpływem wpisu na blogu zrezygnowało z kupna określonego produktu.

Użytkownicy najczęściej podejmują decyzje zakupowe w oparciu o doświadczenia blogerów, jeśli chcą nabyć produkt nowy, o wyższej wartości, którego wcześniej nie użytkowali. Bardzo często internauci oglądają recenzje np. sprzętów elektronicznych czy kosmetyków, które są zaprezentowane w formie krótkich filmików. Vlogerzy (bo tak nazywają się osoby tworzące treści za pomocą video) prezentują rzeczywiste użycie danego produktu – na portalu YouTube możemy zobaczyć efekt tuszu do rzęs, podkładu czy wodoodporność nowego smartfona. Najczęściej recenzje powstają pod wpływem natchnienia danego twórcy; nie są więc sponsorowane przez producentów, a dzięki temu użytkownik może poznać rzeczywiste właściwości danego produktu.

Współpraca z blogerami niesie wiarygodność

Blogerzy, którzy są już popularnymi twórcami, najczęściej cieszą się opinią wiarygodnych osób. Internauci nie zarzucają im, że prezentowane recenzje są zwykłym lokowaniem produktu – przedstawieniem wyłącznie pozytywnych cech danego wyrobu. W związku z tym, skoro dany bloger , cieszący się w sieci uznaniem i sławą, rekomenduje zakup danego laptopa, to dlaczego nie mielibyśmy mu wierzyć? Chętnie nabędziemy dany produkt, znając wszystkie jego wady i zalety.

Współpraca z blogerami zwiększa także wiarygodność samego producenta. Skoro sławny twórca zdecydował się przedstawić dany produkt, to oznacza, że jest on godny uwagi i warto rozważyć jego zakup. Gdyby sam producent zaprezentował wyrób w taki sam sposób jak bloger – podając jego wady i zalety – internauci i tak spodziewaliby się, że przedsiębiorca zataił przed nimi kilka, niewygodnych dla niego faktów.

Unikalność treści i marketing szeptany

Współpraca z blogerami to także możliwość pozyskania wartościowych oraz unikalnych treści. Każdy twórca ma swój własny styl i charakterystyczny dla siebie sposób zaprezentuje dany produkt. Bardzo często w sieci można spotkać porównania wyrobów z uwzględnieniem i wyszczególnieniem ich mocnych, jak i słabych stron. Dzięki temu klient może zapoznać się z cechami kilku produktów jednocześnie.

Blogerzy mają także wpływ na działania związane z marketingiem szeptanym. Opisując produkt na swojej stronie, przekazują o nim wartościowe informacje dla potencjalnych użytkowników. Każda kolejna osoba zapoznając się z postem na blogu, może skorzystać z doświadczeń na temat użytkowania danego produktu. Dzięki temu niskim kosztem można informować potencjalnych klientów o sprzedawanych produktach, czy świadczonych usługach.

Dostęp do określonej grupy docelowej

Blogerzy mają swoich odbiorców. A mówiąc konkretniej, posiadają ściśle określone grono internautów, którzy na bieżąco zapoznają się z publikowanymi treściami. Definiując użytkowników danej strony i podejmując współpracę z blogerem, można dotrzeć ze swoimi produktami do tych osób, na których nam najbardziej zależy. Przy czym przedsiębiorca nie dba samodzielnie o interakcje z potencjalnymi klientami, którzy tego typu działania mogą przyjąć z nieufnością. To bloger troszczy się o podtrzymywanie zainteresowania swoich fanów.

Nie wymuszaj niczego na blogerze!

Współpraca z blogerami przyniesie Ci najwięcej korzyści, jeśli nie będziesz ingerować w publikowane treści. Nie możesz narzucać formy postów ani dyktować dokładnej treści, którą przekaże twórca swoim fanom. Użytkownicy zauważą tego typu działania i stracą zaufanie do danego blogera. A ty będziesz postrzegany jako ten, który narzuca innym swoje zdanie.

Jakie korzyści osiągają blogerzy, współpracując z firmami? Próbki produktów, dofinansowanie, zapłatę za zamieszczenie reklamy na prowadzonej stronie. Jeśli twórcy zależy na zachowaniu wiarygodności, powinien wciąż dokonywać spontanicznych testów różnych produktów. Dzięki temu utrzyma opinię niezależnego blogera.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Łukasz pisze:

    Problem pojawia się gdy prowadzi się blog o tematyce AGD. Mniejsze blogi tematyczne już nie są aktualizowane ( pewnie dla tego że znudziło się ), duże serwisy jak najbardziej nawiążą współpracę ale ceny za link jak za złoto. Pamiętam kiedyś kupiłem od jakiejś firmy niby linki tematyczne, okazały się dnem.

    Pozdrawia

    P.s.
    Dobry blog prowadzicie można się sporo nauczyć :)

  2. Marcin Marć pisze:

    Czy możecie podzielić się informacją jakie narzędzie mogą być pomocne przy współpracy z blogerami jak buzzstream, etc? Czy po prostu wykorzystujecie przeglądarkę i exela?

    • Klaudia Witek EACTIVE pisze:

      Panie Marcinie, my przy współpracy z blogerami korzystamy z naszej wewnętrznej aplikacji BlogNet, nie wykorzystujemy innych narzędzi jak buzzstream :)