Narzędzia content marketingu, z których warto skorzystać

Content marketing jest coraz częściej stosowany przez firmy, posiadające swoje strony internetowe. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy poszukują i doceniają te serwisy, na których mogą pozyskać wartościową wiedzę. Z drugiej strony także Google przyjaźniej patrzy na witryny, na których znajdują się ciekawe i unikalne treści. Aby ułatwić sobie codzienną pracę, warto skorzystać z narzędzi content marketingu. Przyczyniają się one do efektywniejszego poprowadzenia kampanii w internecie. Na jakie aplikacje należy zwrócić uwagę? #wiemyjak

Narzędzia content marketingu

Narzędzia content marketingu służące do poszukiwania inspiracji

Tworząc kampanię content marketingową, na początku poszukuje się idei, pomysłu, który można byłoby przekazać użytkownikom. Oczywiście największą skarbnicą pomysłów jest nasza wyobraźnia. Można jednak również skorzystać z kilku narzędzi content marketingu, pozwalających znaleźć inspirację. Należą do nich m.in.:

  • Google Trends – to narzędzie przygotowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę codziennie zbiera dane dotyczące tego, czego szukają użytkownicy. Na tej podstawie tworzone są trendy, ukazujące obszary cieszące się zainteresowaniem internautów. Dzięki temu narzędziu content marketingu możemy sprawdzić, co jest na topie w sieci i wykorzystać to w tworzeniu własnych kampanii,
  • Socialcrawlytics – to narzędzie content marketingu pozwala na sprawdzenie, jakie są najpopularniejsze wpisy na danej witrynie. Prowadząc np. sklep z akcesoriami do kuchni, można dostrzec, co interesuje użytkowników. Jeśli będą to np. garnki do kuchni indukcyjnej, można stworzyć krótki poradnik dotyczący efektywnego gotowania na tego rodzaju płytach kuchennych.
  • Buzzsumo – pozwala przejrzeć najpopularniejsze tematy artykułów, które przewijają się w mediach społecznościowych. To także można wykorzystać do prowadzonych kampanii content marketingowych.
  • Printerest – serwis kojarzy się ze zdjęciami i grafiką, ale jest także wykorzystywany jako narzędzie content marketingu. Jeśli w wyszukiwarce dostępnej w portalu wpiszemy frazę „content marketing” otrzymamy wyniki wskazujące na to, co jest aktualnie związane z prowadzonymi kampaniami. Dzięki temu możemy poznać, jakie przedsięwzięcia są podejmowane przez konkurencję i uniknąć skopiowania ich pomysłów.

Narzędzia content marketingu pomocne przy tworzeniu treści

Posiadając już pomysł na kampanię, należy zastanowić się, w jaki sposób zaprezentowana zostanie treść. Oczywiście mamy do wyboru różne formy jej przekazu – tekst pisany, obraz, video czy audio. Nie zawsze należy wykorzystywać wszystko na raz – musisz zastanowić się, do kogo skierowana jest kampania, w jaki sposób dani użytkownicy korzystają z twojej strony internetowej (ze zwykłego komputera a może z urządzeń mobilnych) oraz czego oczekują. Prowadząc sklep AGD, warto wzbogacić go o filmiki prezentujące produkty. Natomiast w przypadku portalu informacyjnego, który wiele osób czyta w drodze do pracy czy tramwaju, wprowadzenie wszystkich treści w formie audio czy video nie będzie raczej pozytywnie odebrane przez użytkowników.

Narzędzia content marketingu, które warto wykorzystać do tworzenia treści, to m.in.:

  • Prezi.com – serwis pozwala na tworzenie dynamicznych prezentacji multimedialnych. Prezentacje można odtwarzać online – wystarczy zamieścić link na stronie. Można połączyć, treść, obraz, muzykę i video w jednym. Dostępna jest wersja darmowa, jak i płatna, która zawiera o wiele więcej możliwości do zaprezentowania przekazywanych treści,
  • Audacity – przyda się dla osób, które są zwolennikami przekazywania treści w formie audio. Aplikacja jest prosta w obsłudze, pozwala na szybką edycję plików muzycznych, tworzenie podcastów. Można z niej korzystać całkowicie za darmo,
  • Banki zdjęć – tworząc infografikę lub grafikę uzupełniającą publikowany artykuł, koniecznie skorzystaj z banków zdjęć, np. z fotolia lub iStock,
  • PiktoChart – proste w obsłudze narzędzie content marketingu, które służy do tworzenia infografiki, różnego rodzaju raportów, bannerów czy także prezentacji. Jest intuicyjne w obsłudze i po zapoznaniu się z krótką instrukcją, każdy poradzi sobie z obsługą tej przydatnej aplikacji,
  • PlaceIt.net – aplikacja służy do nakładania na dowolne zdjęcia różnych obiektów – np. komputera, komórki, filiżanek z kawą lub herbatą.  Tworzone zdjęcie automatycznie dostosowuje się do rozmiarów nośnika, na którym będzie później wyświetlane.

Zintegrowane narzędzia content marketingu do dystrybucji treści

Stworzoną treść możesz opublikować na poszczególnych serwisach społecznościowych. Jeśli przygotujesz określoną grafikę, będziesz musiał zalogować się na konto w portalu Facebook, Printereście, Google + czy na Instagramie. Jeśli obsługujesz wiele profili lub dodajesz bardzo dużo wpisów to może Ci to zająć sporo czasu. Czasami lepiej jest wykorzystać narzędzia content marketingu, które pozwalają na dystrybuowanie treści w wielu serwisach jednocześnie.

Warto zwrócić uwagę na serwis Buffer.com oraz Hootsuite.com. Logujesz się w jedno miejsce i ustawiasz portale społecznościowe, z których korzystasz. Następnie planujesz, co ma zostać opublikowane w serwisach w danym czasie. Pracujesz z jedną witryną, a udostępniasz treści na kilku portalach jednocześnie.

Narzędzia content marketingu służące do analizy opublikowanych treści

Pamiętaj, że samo przygotowanie treści i jej opublikowanie to nie wszystko. Musisz analizować, czy twoje pomysły trafią do użytkowników. Korzystaj więc z narzędzi content marketingu służących do raportowania. Wybierz np. Google Analytics, który jest darmowym narzędziem. Pokaże ruch na twojej stronie oraz popularność poszczególnych artykułów. Dzięki niemu będziesz wiedział, czy to, co publikujesz, w ogóle interesuje internautów. Może się okazać, że co prawda użytkownicy wchodzą na poszczególne podstrony serwisu, ale w ogóle nie zapoznają się z zamieszczoną tam treścią. Wtedy będziesz musiał zmienić założenia swojej kampanii. I stworzyć coś nowego.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz