x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

AdWords godziny wyświetlania

Jedną z zalet Google AdWords jest możliwość ustawienia godzin, w których reklamy będą emitowane. Opcja ta pozwala lepiej dostosować kampanię AdWords do cyklu dniowego i tygodniowego potencjalnych Klientów.

Wiele dostępnych nam statystyk pokazuje, że praktycznie każdy produkt/usługa jest wyszukiwany i kupowany w innym, specyficznym czasie. Przykładowo pizza z dowozem jest zamawiana częściej podczas weekendu, usługi dla firm (b2b) cieszą się największą popularnością w poniedziałki i wtorki, a szkolenia najlepiej sprzedają się w dni deszczowe. Każdy produkt/usługa jest zaprojektowany dla konkretnej grupy docelowej, która ma tendencję do określonych zachowań konsumenckich. Dlatego też promocja produktu powinna być jak najlepiej dopasowana do naszych najważnieszych/największych grup docelowych. Dzięki harmonogramowi reklam, jesteśmy w stanie dostosować przekaz do konkretnych godzin wyświetlania reklam.

Omówmy to na krótkim przykładzie.

Prowadzimy pizzerię, która jest czynna od poniedziałku do niedzieli, w godzinach 10:00 – 23:00. Na podstawie zbieranych w firmie danych o zamówieniach, jesteśmy w stanie ocenić jakie godziny oraz dni są dla nas „najgorętsze” w cyklu tygodniowym.

Przy reklamie skierowanej na reakcję bezpośrednią (zakup pizzy zaraz po wejściu na stronę i zobaczeniu oferty) od razu wiemy, że nie warto wyświetlać się w godzinach, gdy nasza pizzeria jest nieczynna. Tym samym oszczędzamy swój budżet na kliknięcia i jednocześnie unikamy frustracji potencjalnych Klientów, którzy wchodzą dzięki reklamie na stronę niemogącą zaspokoić ich potrzeby. Po negatywnym kontakcie z naszą stroną, szansa na powrót Klienta w przyszłości jest niewielka.

Gdy mamy już ustalone ramowe godziny wyświetlania reklam, przechodzimy do analizy zamówień w naszej pizzerii. Okazuje się, że wzmożoną ilość zamówień notujemy od poniedziałku do piątku, w godzinach 17:00 – 21: 00 oraz w weekendy, w godzinach 13:00 – 23:00.

Przechodzimy do optymalizacji godzin wyświetlania reklam AdWords:

Optymalizacja godziń wyświetlania reklam pod kątem natężęnia zamówień w czasie.

Z pewnością warto skuteczniej eksponować swoją ofertę w czasie, gdy potencjalni Klienci są najbardziej zainteresowani złożeniem zamówienia. W związku z tym, możemy podnieść proponowane stawki CPC np. o 10% by podnieść pozycje reklam w ważnych dla nas godzinach emisji reklam AdWords.

Optymalizacja treści reklam pod kątem cyklu dnia potencjalnych Klientów.

Pizza występuje w wielu sytuacjach i kontekstach życia ludzi. Od zamawiających pizzę na obiad, przez zmęczonych ludzi po całym dniu pracy kupujących pizzę z dowozem, po zgłodniałych imprezowiczów i nie tylko. Warto dostosować treść reklam i ofertę do poszczególnych godzin i dni tygodni, aby wpasować się w sytuację, w której znajdują się nasi potencjalni Klienci. Poniżej przykładowe teksty warte zamieszczenia zależnie od godzin i dni emisji reklam.

A) Od poniedziałku do piątku, godziny 12:00 – 16:00
– Zamów smaczną pizzę na obiad.
– Zamów na konkretną godzinę (ważne dla osób zamawiających jedzenie do biura).
– Zamów z dostawą lub odbierz w drodze z pracy.

B) Od poniedziałku do piątku, godziny 17:00 – 23:00
– Zamów smaczną pizzę na kolację.
– Darmowa dostawa do domu (dla zmęczonego dniem Klienta będzie to duży plus).

C) Weekendy, godziny 13:00 – 17:00
– Zamów pizzę na obiad.
– Odpocznij od gotowania i zamów pizzę.
– Darmowa dostawa pod drzwi.

D) Weekendy, godziny 19:00 – 23:00
– Zamów imprezową pizzę.
– Sprawdź specjalne menu dla imprezowiczów.
– Zniżki przy zamówieniu powyżej x pizz.

Dzięki przystosowaniu się do zachowań konsumenckich (w tym przypadku godziny wyświetlania reklam AdWords oraz emitowane treści), zdecydowanie zwiększamy szansę na powodzenie swojego biznesu. Przykład pizzerii jest dość prosty i zapewne nie oddaje do końca złożoności problemu we wszystkich firmach. Dlatego też zapraszamy do kontaktu podczas, którego pomożemy dobrać najlepsze rozwiązania dla Twojej biznesu.

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

Napisz do nas

Komentarze

Dodaj komentarz