x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Google AdWords: opłaty

Opłaty w Google AdWords opierają się na nieco innym modelu rozliczeń niż reklama w telewizji oraz prasie. W tradycyjnych mediach zazwyczaj płacimy z góry ustaloną kwotę za emisję reklamy w konkretnych blokach reklamowych, przez określony czas. W prasie zazwyczaj mamy do wyboru konkretną stronę i miejsce – zależnie od decyzji, gdzie ulokować naszą reklamę, zapłacimy inną cenę. W Google AdWords reklamodawca rozlicza się z Google dopiero po wejściu użytkownika w interakcję z reklamą. Dla różnych rodzajów reklam Google udostępnia nieco inne systemy rozliczeń.

Reklama tekstowa w wyszukiwarce i Google Shop

reklama w wyszukiwarce1

Tekstowe reklamy AdWords oraz te wyświetlane za pomocą Google Shop są rozliczane za pojedyncze kliknięcia. Oznacza to, że reklamodawca nie płaci za wyświetlanie swoich reklam i produktów. W tym przypadku ponosimy koszt dopiero, gdy użytkownik wyszukiwarki Google wejdzie na naszą stronę poprzez reklamę.

Koszt kliknięcia (CPC) jest naliczany w czasie rzeczywistym w obrębie aukcji, do której przystępują poszczególni reklamodawcy. Jeśli chcemy by nasze reklamy były widoczne po wpisaniu słowa kluczowego, np. wiertarki wrocław, ustalamy ile chcemy zapłacić za jedno kliknięcie i algorytm Google porównuje naszą propozycję z innymi konkurentami. By ograniczyć nieco wpływ deklarowanej stawki za kliknięcie i tym samym dać jednakową szansę małym i dużym firmom, algorytm Google przy ustalaniu ostatecznej ceny za kliknięcie bierze pod uwagę również jakość konta AdWords.

Na jakość reklam tekstowych w wyszukiwarce składają się:
– oczekiwany CTR reklamy na podstawie danych historycznych
– dotychczasowy CTR dla wyświetlanego URL reklamy
– jakość strony www, na którą kierujemy reklamy
– trafność reklamy i wyszukiwania
– trafność geograficzna
– urządzenie (telefon, tablet, desktop itd.)

Wynik jakości Google Shop zależy głównie od jakości pliku danych (tzw. data feed) oraz jakości strony docelowej.

Reklama w sieci reklamowej Google (GDN)

Reklamy w sieci reklamowej Google, to najczęściej statyczne grafiki, animacje oraz reklamy tekstowe. Poniżej przykład reklamy banerowej.

baner adwords

Tego typu reklamy są rozliczane na dwa sposoby i reklamodawca może wybrać, z którego skorzysta:
1. Rozliczenie za każde tysiąc wyświetleń reklamy (CPM). Koszt jest naliczany co tysiąc wyświetleń grafik, animacji czy też reklam tekstowych.
2. Rozliczenie za kliknięcia (CPC). Koszt jest naliczany za każde kliknięcie w reklamę przez użytkownika.

Dzięki możliwości wyboru, reklamodawca wybiera tę opcję, która jest dla niego korzystniejsza finansowo.

Oczywiście w sieci reklamowej Google również opłaty maleją, gdy nasza kampania odznacza się wysoką jakością. Tutaj najważniejszymi czynnikami są:
– trafność reklam i słów kluczowych w grupie reklam w stosunku do witryny, na której wyświetlamy swoje reklamy
– historyczna skuteczność reklam na stronie w sieci reklamowej oraz na podobnych stronach
– trafność strony www, na którą przekierowują nasze reklamy

Reklama w AdWords dla wideo (sieć reklamowa i YouTube)

Reklamy AdWords dla wideo oraz w serwisie YouTube oferują opcje opłat, które pasują do charakteru takiego przekazu. Mówimy tutaj o koszcie obejrzenia, który jest naliczany w inny sposób zależnie od miejsca wyświetlania reklam.

In-Stream: są to reklamy, które widzimy przed włączeniem się docelowego filmu (można je pominąć przyciskiem po 5 sekundach). W tym przypadku płacimy za reklamę, gdy użytkownik zobaczy przynajmniej 30 sekund lub całość reklamy. jeśli trwa krócej niż pół minuty.

reklam instream

True View In-Display: reklamy w sieci reklamowej Google, w które użytkownik musi kliknąć by rozpocząć oglądanie (np. reklamy w wynikach wyszukiwania YouTube). Tutaj płacimy za samo rozpoczęcie oglądania reklamy przez użytkownika.

reklama in1 display

Obsługa reklam w Google

Powyższe koszty dotyczą jedynie płatności Google za kliknięcie/wyświetlenie/obejrzenie reklamy. Jeśli chcemy by działania reklamowe były profesjonalne, należy wziąć pod uwagę zlecenie ich odpowiedniej agencji. Zazwyczaj koszt obsługi kampanii, to zaledwie mały procent budżetu reklamowego, który zwraca się dzięki uzyskiwaniu niższych stawek CPC/CPM/CPV poprzez profesjonalne prowadzenie kampanii w agencji.

Obecnie dominuje kilka sposobów rozliczeń między agencjami a klientami:
1. Stała opłata za prowadzone działania – niezależnie od budżetu i wielkości kampanii.
2. Określony procent od budżetu na reklamę – im więcej wydajemy na samą reklamę, tym więcej płacimy agencji za obsługę.
3. Rozliczenie na podstawie konwersji – określony procent od sprzedaży bądź określona stawka za pojedynczą konwersję, np. zapisanie się na newsletter.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jaki koszt kampanii jest optymalny dla Twojej działalności, możesz skorzystać z bezpłatnej i niezobowiązującej wyceny. Wyślij zapytanie poprzez formularz kontaktowy.

Doradzamy i dobieramy odpowiednią reklamę w Google AdWords, dostosowaną do potrzeb klienta. Sprawdź co możemy Ci zaoferować.

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

Napisz do nas

Komentarze

Dodaj komentarz