Jak obniżyliśmy koszty kliknięć w reklamy Google Shopping o więcej niż 20%?

Reklama Google Shopping to podstawa dla każdego e-commerce. Obrazek, cena, link do sklepu to prosta droga do tego, by wygenerować jakościowy ruch na stronie sklepu.  Często zastanawiacie się, czy to musi tyle kosztować? Przedstawię Wam sposób, który pozwolił nam obniżyć koszty za kliknięcie o ponad 20%. #wiemyjak

                    #wiemyjak obniżyć koszty kliknięć w reklamach Google Shopping?                     Napisz do nas.

Jak obniżyć koszty za kliknięcie w Google Shopping

Nowe możliwości – nowe porównywarki cen

Do niedawna Google był monopolistą we własnej wyszukiwarce. To nie spodobało się Komisji Europejskiej, która nałożyła na Google karę w wysokości 2,4 miliarda $. Dodatkowo Google musiał wpuścić do PLA inne porównywarki cen, czyli Comparision Shopping Services (CSS). Pojawiły się zatem nowe możliwości tworzenia własnych CSS. Jako szef Performance Marketingu w EACTIVE zdecydowałem się na stworzenie również  porównywarki cen dla EACTIVE – sklepeactive.pl

CSS EACTIVE – sposób na obniżenie kosztów za reklamy

Wykorzystanie dedykowanego CSS –  sklepeactive.pl pozwoliło nam na obniżenie kosztów za kliknięcia w reklamy Google Shopping  dla naszych klientów o ponad 20%. Z naszego CSS mogą korzystać zarówno klienci, którym obsługujemy kampanie, jak również sklepy, które chcą skorzystać jedynie z samej porównywarki i obniżenia wydatków na reklamy.

Jak działa własny CSS?

Porównywarka cen zbiera na swojej witrynie artykuły różnych sklepów. Nie można jednak przez nią dokonać zakupu a jedynie przekierować ruch na stronę danego e-commerce. Reklamy Google Shopping z wykorzystaniem własnego CSS nie różnią się niczym od innych reklam Google Shopping. Jedyne co je odróżnia to napis przez EACTIVE zamiast przez Google.

CSS PLA

Średni spadek CPC  o 22%

Wśród naszych klientów, którzy korzystają z reklam Google Shopping w połączeniu z CSS EACTIVE, notujemy średni spadek CPC o 22% względem standardowej kampanii w Google.

Poniżej wykres prezentujący spadek średniego CPC w momencie odpalenia kampanii z CSS sklepeactive.pl

CSS - większe konwersje

Dzięki tańszemu pozyskaniu kliknięć na tych samych pozycjach co wcześniej możemy również zyskać proporcjonalnie więcej konwersji.

Podsumowanie

Warto korzystać z kampanii, które wykorzystują CS, bo kupujemy ten sam ruch, ale za mniejsze kwoty. Bądź przed konkurencją i skorzystaj z nowych możliwości.

Chcesz obniżyć koszty kliknięć w reklamach Google Shopping?

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
5/5 (5)

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Piotr.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Paweł Heczko pisze:

    O! i to jest pomysł na który wpada niewiele firm zajmujących się pozycjonowaniem sklepów. A do dobrego wdrożenia droga jeszcze dłuższa. Świetny case dla managerów ecommerce, oby więcej tak imponujących wdrożeń od Eactive ;)

  2. Piotr pisze:

    Mam nadzieje ze konkurencja bedzie sie powiekszac regularnie.

  3. Marek pisze:

    Kurcze no….. super artykul z wlasciwymi pomyslami. Dziekuje za informacje. Porzadne SEO.

  4. Gabi pisze:

    Hej. Ciekawy post. Nawet nie wiedziałem, ze Google dostał tak wysoką karę!

    No ale na biednego nie trafiło ;)
    Pozdrawiam