Jak reklamować aplikacje mobilne za pomocą Google AdWords (Ads)?

Ponad półtora miliona aplikacji mobilnych w sklepie Google Play i miliardy pobrań robią wrażenie. Nic więc dziwnego, że rynek aplikacji mobilnych rośnie w siłę. Coraz więcej twórców, coraz więcej aplikacji i coraz większa trudność, by przebić się z wartościową aplikacją do klienta. Na szczęście istnieje sposób, by wyróżnić się pośród miliona konkurencyjnych rozwiązań. Z pomocą przychodzi system Google Ads (AdWords). Dlatego jeśli chcesz, by Twoja aplikacja została pobrana, pomyśl o przygotowaniu kampanii promocyjnej. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to usiądź wygodnie, zaparz ulubioną herbatę i zapoznaj się z naszymi wskazówkami. #wiemyjak

Zalety reklamy aplikacji mobilnych

POZNAJ naszą ofertę na reklamy Google Ads

Smartfony zastąpią komputery?

Od kilku lat mówiło się, że świat urządzeń mobilnych wyprze ten tradycyjny, urządzeń desktopowych. Statystyki zresztą mówią same za siebie. „Smartfonizacja” jest niezwykle szybko postępującym trendem – z każdym kolejnym miesiącem wydłuża się czas spędzany przed urządzeniem przenośnym, rośnie również liczba zapytań w mobilnej wersji Google. Co ciekawe, to smartfon jest pierwszym urządzeniem po jakie sięga polski użytkownik, gdy chce wyszukać konkretną informację, a nie komputer. Nie dziwi więc, że aplikacje „rosną” niczym grzyby po deszczu, ich liczba, czy to w Google Play, czy App Store, regularnie się powiększa. Jednym ze sposobów, by na tak konkurencyjnym polu przebić się do odbiorców, jest skorzystanie z dobrodziejstw AdWords (Google Ads).

Trafiaj do nowych i starych użytkowników

Pamiętasz, jak w pierwszej klasie podstawówki, mama uczyła Cię tabliczki mnożenia? Zapewne mówiła, że musisz nauczyć się „na blachę”. Mi wspominała, że muszę znać ją perfekcyjnie, bym nawet w nocy, gdy mnie obudzi, udzielił prawidłowej odpowiedzi na jej pytanie. Takim elementem „marketingowej tabliczki mnożenia” powinno być hasło, że jak coś jest dla wszystkich, jest dla nikogo. Nie inaczej jest w przypadku promocji aplikacji mobilnych. Zanim zaczniesz działania, zastanów się do kogo chcesz trafić ze swoim przekazem. System Ads umożliwia kierowanie kampanii dla reklamy aplikacji zarówno do nowych użytkowników, jak i tych obecnych. Zobacz, jak tworzyć Reklamy w Google Ads.

Jak zwiększyć liczbę instalacji aplikacji mobilnej?

Jak wspomniałem wyżej, jednym z celów kampanii dla reklamy aplikacji mobilnej może być zwiększenie liczby instalacji. By tego dokonać do tej pory wystarczyło skorzystać z kampanii typu „Instalacje aplikacji mobilnej”. Teraz Google wprowadziło zmiany.

Jak zachęcić użytkowników do korzystania z aplikacji?

Kampanie typu „Zaangażowanie w aplikację mobilną” pozwalały na dopasowanie reklamy do osób, które wcześniej ściągnęły Twoją aplikację. Korzystając z nich mogliśmy zwiększyć szansę, że klienci nadal będą z niej korzystać, a także zwiększyć ich zaangażowanie. We wrześniu 2018 nastąpiło wycofanie reklam angażujących w aplikację. Od 17 września 2018 r. nie można tworzyć nowych reklam angażujących w aplikację. Od 1 października 2018 r. Google przestał wyświetlać reklamy tego typu i zaczął usuwać je z naszych kont. Co ważne – nadal będziesz mieć jednak dostęp do danych historycznych związanych z tymi reklamami. Co w zamian? Google oferuje „Uniwersalne kampanie promujące aplikacje”.

W jakich miejscach możesz się zareklamować?

Ads, jako, że należy do giganta z Mountain View, firmy Google, pozwala na promocję aplikacji mobilnej w najistotniejszych usługach właściciela największej wyszukiwarki internetowej na świecie. Dlatego możesz reklamować się w samej witrynie Google, w sklepie Google Play, na stronach partnerów, w sieci reklamowej czy w drugiej największej wyszukiwarce na świecie – YouTube. Czyli na dobrą sprawę wszędzie, gdzie istnieje realna szansa, że będziesz zauważony. Przeczytaj, jak monitorować Konwersje Google Ads.

Śledź wyniki, wyciągaj wnioski, poprawiaj skuteczność

Pamiętaj, że każda dobra kampania wymaga optymalizacji. „Uniwersalne kampanie promujące” można na trzy sposoby optymalizować:

  • skupienie się na pozyskiwaniu większej liczby instalacji,
  • skupienie się na zwiększeniu liczby działań w aplikacji,
  • skupienie się na zwiększeniu wartości działania w aplikacji.

Skuteczna reklama aplikacji wymaga sporo pracy. Pamiętaj aby śledzić ilość instalacji aplikacji i aktywność w nich. Warto określić typ użytkowników, jakich chcesz pozyskać, na podstawie bieżącego celu aplikacji. Koncentruj się na danych zgodnych z Twoim celem biznesowym. Pamiętaj o starannym i kontrolowanym wprowadzaniu zmian. Wszystko po to by poprawić skuteczność reklamy.

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Artykuł zaktualizowany

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem