Konwersje AdWords (Ads)

Konwersja zachodzi, gdy użytkownik kliknie reklamę, a następnie zachowa się w oczekiwany przez nas sposób np. dokona zakupu, wyśle zapytanie, czy pozostawi dane kontaktowe. Konwersje AdWords (Ads) są bardzo ważne. Inwestując w kampanię na Google Ads właśnie na te konwersje liczymy. Możemy traktować je jako wskaźnik, który poinformuje nas o efekcie danej kampanii reklamowej bądź działań, które celowo prowadziliśmy. Jak jeszcze wykorzystać konwersje w AdWords? W jaki sposób je monitorować i na co zwracać uwagę? O tym w artykule. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Jak zmierzyć konwersję w Google Ads

Do czego służą konwersje w AdWords (Ads)?

  • Badanie korelacji między elementami kampanii (słowa kluczowe, reklamy itd.) a celami biznesowymi, stawianymi przed Google AdWords. Wiemy dokładnie, które frazy i reklamy przyciągają skuteczniej potencjalnych klientów. Z taką wiedzą, łatwiej podejmować decyzje o podziale i wysokości budżetu reklamowego przeznaczanego na osiągnięcie konkretnych celów.
  • Maksymalizowanie ROI (zwrotu z inwestycji). Konwersje pomagają ustalić skuteczność poszczególnych reklam, słów kluczowych itd. Dzięki temu wiemy, które słowa kluczowe Ads nadal rozwijać, a które jednak warto wstrzymać, ponieważ nie generują zadowalającego zwrotu z inwestycji. Dzięki konwersji AdWords widać również, jakie teksty reklam działają lepiej, co znowu pomaga przy ciągłym ulepszaniu przekazu kierowanego do potencjalnych klientów. Wszystko to składa się na nieprzerwane podnoszenie zwrotu z inwestycji (ROI) w kampanii Ads.
  • Śledzenie konwersji z różnych urządzeń. Konsumenci wyszukują oferty na smartfonach, tabletach, laptopach itp. Dzięki zainstalowaniu kodu konwersji AdWords widzimy, na jakich urządzeniach użytkownicy zachowywali się pożądanie w kontekście naszych celów biznesowych. Być może okaże się, że nie docenialiśmy ruchu z jakiegoś urządzenia i warto wzmocnić na nie działania AdWords. Dużo firm ignoruje ruch mobilny, co jest częstym błędem, patrząc na dane ze śledzenia konwersji AdWords. Zobacz nasze wskazówki dotyczące Google AdWords – jakie dane śledzić.

Mierzenie konwersji w AdWords (Ads)

Mierzenie konwersji AdWords jest bardzo proste. Na samym początku pobieramy mały kod HTML/JavaScript z konta AdWords i wklejamy do kodu strony, która jest utożsamiana z konwersją. Przykładowo: prowadzimy sklep online, a jedną z naszych konwersji jest zakup produktu – wklejamy kod na stronie z podziękowaniem za zakup i w ten sposób dowiemy się, jakie słowa kluczowe, reklamy, kampanie itd. generują najwięcej zakupów. Sprawdź również, jak Google Analytics mierzy konwersję. Same dane o zliczonych konwersjach, można śledzić bezpośrednio na koncie AdWords, co jeszcze bardziej ułatwia całą sprawę. Są też sytuacje, które nie wymagają tego typu działań, by Google śledziło konwersję, którą byśmy chcieli. Przykładem jest tutaj śledzenie połączeń telefonicznych z reklam typu: „tylko połączenie”. Wtedy korzystasz z numeru Google, służącego do przekazywania połączeń, a w tej sytuacji pobranie przez użytkownika aplikacji z Google Play czy inne lokalne działania są monitorowane automatycznie.

 

Mimo starań Google by konfiguracja, mierzenie i optymalizacja konwersji była jak najłatwiejsza, to dla osób niezajmujących się Google AdWords zawodowo, sprawa może okazać się dość skomplikowana. Jeśli chcesz dokładnie śledzić konwersję i na jej podstawie podejmować racjonalne decyzje biznesowe, wyślij niezobowiązujące zapytanie, a nasi specjaliści doradzą najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Artykuł  zaktualizowany

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Iza pisze:

    Jak ja bym chciała, żeby konwersje były wyższe… Nie miałam świadomości, że na to akurat powinnam zwracać uwagę. Musze nad tym popracować. Koniecznie.