Obalamy mity o AdWords (Ads), czyli nie takie linki sponsorowane straszne jak o nich mówią

Zapewne niejednokrotnie słyszałeś o różnych mitach dotyczących AdWords. Większość z nich na szczęście mija się z prawdą. W tym artykule zestawimy ze sobą najważniejsze fakty oraz mity i rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości. Linki sponsorowane Google AdWords znane są już od dawna i tak naprawdę stały się jedną ze skuteczniejszych metod reklamy.

Obecnie specjaliści Google Adwords mają wiedzę, umiejętności i lata doświadczeń. Sam system również przeszedł niezliczoną liczbę zmian i rozwinął się wręcz niewiarygodnie. W 2018 roku Google AdWords zmieniło się w Google Ads i równocześnie zostały dodane nowe narzędzia, funkcje i opcje reklam, co pozwala na tworzenie jeszcze bardziej efektywnych kampanii marketingowych.

W tym artykule przekonamy Cię, że kampanie reklamowe Google są skuteczne i rzeczywiście się sprawdzają, co potwierdzają dane liczbowe z działań prowadzonych dla naszych klientów. Dodatkowo damy Ci kilka praktycznych wskazówek i rad co sprawi, że AdWords nie będą miały przed Tobą tajemnic.

AdWords Linki sponsorowane obalamy mity

Najwyższy czas, aby opowiedzieć wszystko o AdWords i jak to tak naprawdę z linkami sponsorowanymi jest oraz raz na zawsze zerwać z przestarzałymi opiniami.

1. W linki sponsorowane nikt nie klika – Mit

Wśród użytkowników wyszukiwarki Google panuje błędne przekonanie, że nikt nie klika w Adwordsy, bo to reklama!

Takie stanowisko prezentują osoby używające wyszukiwarki głównie do celów rozrywkowych, do znalezienia interesującego przepisu na obiad albo grup dyskusyjnych do wymiany własnych poglądów. Czyli użytkownicy niekupujący i niezamawiający za pośrednictwem Internetu. Jak pokazują statystyki – nie jest to typowa postawa wśród internautów.

Z badania Gemius „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” sporządzonego wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej w 2019 roku wynika, iż 62% polskich internautów dokonuje zakupów online. Większość z nich świadomie klika w reklamy w celu znalezienia i kupienia pożądanego produktu. Potwierdzają to poniższe dane, które pokazują miesięczną liczbę kliknięć w linki, w kampaniach prowadzonych dla naszych klientów:

miesięczna ilość kliknięć w kampanii AdWords

W ciągu 30 dni, reklamy pierwszego z naszych klientów zostały kliknięte 687 razy, czyli średnio 23 razy dziennie! Kliknięcia te uzyskały prawie 21% (CTR) wszystkich możliwych kliknięć po wyświetleniu wyników wyszukiwania w wyszukiwarce.

Miesięczna ilość kliknięć w kampanii AdWords

Dane zebrane podczas 31 dniowej kampanii kolejnego z naszych klientów pokazują wzrost liczby kliknięć i, co za tym idzie, liczby wyświetleń. Jego reklamy zostały kliknięte 1185 razy, czyli średnio 38 razy dziennie, a współczynnik kliknięć wynosi ponad 20%.

Miesięczna ilość kliknięć w kampanii AdWords

Ostatni przykład doskonale obala mit o nieklikaniu w reklamy przez użytkowników sieci! Kampania AdWords dla naszego klienta zebrała aż 2404 kliknięcia, więc jego linki sponsorowane były klikane w przybliżeniu aż 78 razy dziennie! Procentowy wskaźnik kliknięć (CTR) dla tej kampanii wynosi ponad 17%.

Jak jednoznacznie pokazują nasze dane, nie warto się obawiać linków sponsorowanych i można je śmiało wykorzystywać w swoich kampaniach sprzedażowych. Linki reklamowe stały się już częścią wyszukiwarki i służą do skutecznego wyławiania konkretnych informacji z głębin Internetu, czyli najczęściej dokonywania korzystnych zakupów. Nikt nie klika w linki sponsorowane? To mit!

2. Linki sponsorowane są tanie – Fakt

Przerażają Cię wysokie koszty, które będziecie musieli ponieść korzystając z Google Ads? Zupełnie nie ma się czego obawiać! Opłaty w kampanii linków sponsorowanych pobierane są za kliknięcia w reklamy, czyli wejścia na stronę internetową. Kwota jaką płacimy za takie kliknięcie zależy od kilku elementów. Najważniejsze to:

  • ilość kampanii prowadzonych dla tego samego słowa co nasza, czyli ile osób oprócz nas chce aby za pomocą tego samego słowa pojawiła się ich reklama,
  • jakość prowadzonej kampanii ocenianej przez system AdWords.

Jeśli kampania Adwords jest prowadzona wystarczająco długo, z należytą starannością i otrzymała wysoki Wynik Jakości Google Ads jako reklama to opłaty za kliknięcia będą coraz niższe i nawet za bardzo popularne frazy będziemy płacić niewiele za kliknięcia, przykłady poniżej:

Koszt słów kluczowych w kampanii AdWords

Kampania linków sponsorowanych daje możliwość edycji wszystkich parametrów kampanii:

  • może być prowadzona dla dowolnej liczby słów kluczowych, nawet dla jednego,
  • reklamy możemy emitować na dowolnie wybranym terenie, nawet w promieniu 6 km od konkretnego adresu,
  • możemy też wybrać w jakich godzinach będą wyświetlane reklamy, może to być nawet 30 min dziennie.

Jeżeli nadal nie masz pewności, przeczytaj od czego zależy koszt kampanii AdWords.

Dzięki tym elementom możesz tak ustawić swoją kampanię, aby opłaty były odpowiednie i jak najlepiej dostosowane do Twoich wymagań. Doświadczona agencja bez problemu dopasuje odpowiednią dla Ciebie formę reklamy biorąc pod uwagę Twój budżet i koszty kampanii linków sponsorowanych mogą Cię nawet zaskoczyć, oczywiście pozytywnie!

3. Linki sponsorowane „wyklika” konkurencja – Mit

Wraz ze stworzeniem systemu reklamowego AdWords, wśród reklamodawców, pojawiła się tendencja do niezdrowej konkurencji. Polegała ona głównie na złośliwym klikaniu w reklamy innych firm, tak by generować koszta i zużyć budżet na reklamy swoich przeciwników. Firma Google szybko wyszła na przeciw temu problemowi i stworzyła specjalny system filtrujący niepożądane zachowania użytkowników wyszukiwarki Google. Dziś „wyklikanie” budżetu konkurencji jest niemożliwe z dwóch powodów:

Zwrot za nieprawidłowe kliknięcia w kampanii AdWords

  • na Twoim komputerze są umieszczane pliki cookie, które pozwalają systemowi Google Cię identyfikować. Jak tylko algorytm Google wychwyci dziwne zachowanie – blokuje wyświetlanie reklam dla użytkownika o podejrzanych zamiarach. Takimi niepożądanymi działaniami są: regularne i/lub częste wpisywanie danego słowa kluczowego w wyszukiwarce; kilkukrotne kliknięcie w reklamę w krótkim czasie; powtarzające się schematy kliknięć oraz kilka innych. System AdWords filtruje tzw. „wrogie kliknięcia” zanim obciążą one Twój budżet reklamowy i nawet można zobaczyć ile takich prób było w stosunku do naszych reklam,
  • nawet jeśli ktoś znajdzie sposób na ominięcie systemu bezpieczeństwa Google, nie pozostajemy sami z problemem. Środki są zwracane, gdy ilość kliknięć w kampanii nienaturalnie wzrośnie. AdWords jest główny źródłem dochodu Google i dlatego też bardzo dba o reklamodawców, aby chcieli korzystać z reklam jak najdłużej. Zwrócone środki, oznaczone jako „Nieprawidłowe działania”, możemy zobaczyć w zakładce „Rozliczenia i płatności” na koncie AdWords.

Obecnie „wyklikiwanie” reklam jest wychwytywane tak szybko, że Twoje konto Google AdWords nie zostaje obciążone działaniami ze strony konkurencji. W sytuacji, gdy algorytm Google nie rozpozna wszystkich takich kliknięć – środki są zwracane na konto w niedługim czasie. Zatem przy obecnych systemach zabezpieczających, nie ma podstaw do obawy przed złymi działaniami konkurentów.

4. Linki sponsorowane są skuteczne – Fakt

Na pewno zastanawiasz się czy to faktycznie działa. Najlepszą miarą skuteczności, która nas interesuje, są nowi klienci, zamówienia, czyli po prostu zysk!

Oto wyniki kampanii pokazujące koszt wszystkich kliknięć oraz przychód z dokonanych w tym czasie zamówień osób, które weszły na stronę za pośrednictwem kampanii AdWords:

dochód z kampanii AdWords

Działania reklamowe prowadzone dla naszego klienta spowodowały 418 296 wejść na stronę, które kosztowały 86 837,05 zł. Łączna wartość zakupów dokonanych po wejściu na stronę za pomocą tych kliknięć wyniosła 3 412 602,98 zł, rachunek jest więc prosty – 3 325 765,93 zł to zysk dla przedsiębiorcy!

Oto kolejny przykład, w którym konwersją nie była sprzedaż, ale wypełnienie formularza kontaktowego na stronie:

Statystyka kliknięć i kosztów linków sponsorowanych

W kolejnym przykladzie klient uzyskał 4 255 wejść na stronę, za które łącznie opłaty wyniosły 5 454,79 zł. Za pośrednictwem tych kliknięć klient pozyskał 236 zapytań wysłanych od razu po wejściu na stronę. Kolejne 30 osób wysłało zapytania po zapoznaniu się z ofertą konkurencji. Zatem za pozyskanie 1 zapytania klient zapłacił około 20 zł., a średni przychód z podpisanej umowy to 1 500 zł. Wystarczy więc, że z puli 260 zapytań klient podpisał umowy z 4 klientami, aby zwróciły się koszty kampanii. Reszta to czysty zysk.

5. Kampania linków sponsorowanych i SEO wykluczają się – Mit

Wielu klientów uważa, że wystarczy jedynie odpowiednie pozycjonowanie (SEO), aby stać się lepiej widocznym w wyszukiwarce, zwiększyć swoją sprzedaż i osiągnąć sukces.

Jest to jeden z bardzo mylnych poglądów, który prowadzi do obniżania swojego dochodu ze strony internetowej. Google AdWords połączone z Pozycjonowaniem stron tworzą tzw. surround effect i nawzajem podnoszą skuteczność swojego działania. Dzieje się tak m.in z poniższych powodów:

  • wykorzystujemy efekt dostępności – lepiej oceniamy rzeczy, które widzimy częściej i mamy skłonność do wybierania już znajomych obiektów niż obcych. Mając dwa wyniki wyszukiwania, pokazujemy się potencjalnemu klientowi dwukrotnie częściej i budujemy tym zaufanie do naszego przedsiębiorstwa,
  • Liczba wyników wyszukiwania na jednej stronie jest ograniczona. Jeżeli zdecydujemy się na AdWords i Pozycjonowanie (SEO) jednocześnie – z pierwszej strony znika nasz kolejny konkurent.

Dlaczego warto łączyć AdWords z pozycjonowaniem? Ponieważ te dwie usługi łączy jeden wspólny cel – sprzedaż i nie potrzebujecie do nich dwóch różnych strategii marketingowych!

Czym byłaby teoria bez potwierdzenia w realnym działaniu? Poniżej zamieszczamy dane z kampanii w wyszukiwarce Google dla jednego z naszych klientów.

 

Statystyki z AdWords i pozycjonowania

W przeciągu 30 dni wzmocnienia działań w wyszukiwarce za pomocą Google AdWords, ilość zapytań wysłanych poprzez formularz wzrosła z 82 do 108 dla wyników organicznych (google/organic) oraz drugie tyle pozyskaliśmy z płatnej kampanii linków sponsorowanych (google/cpc). Widać również wzrost zapytań poprzez bezpośrednie wpisanie adresu witryny w przeglądarce internetowej (direct/none). Zatem w pierwszym miesiącu otrzymaliśmy łącznie 88 zapytań, a w drugim już 229.

Powyższe rezultaty są dobitnym argumentem przeciw mitowi o zbędności AdWords podczas pozycjonowania. Te dwie różne usługi, zsynchronizowane, dają jeszcze lepsze efekty niż stosowane osobno.

6. Linki sponsorowane są tańsze jeśli prowadzi kampanię Certyfikowana Agencja – Fakt

Wciąż masz wątpliwości? Warto zaufać certyfikowanej agencji!

Agencje zajmujące się marketingiem internetowym mogą brać udział w specjalnym programie organizowanym przez Google – Google Partners, dzięki któremu agencja może uzyskać status Certyfikowanego Partnera Google.

Status Partnera Google lub Partnera Google Premium potwierdza umiejętności i wiedzę pracowników w zakresie Google Ads, którzy zdobywają certyfikaty w Academy for Ads. Agencja z certyfikatem Google spełnia również wszelkie wymagania dotyczące wydatków związanych z kampaniami Adwords zapewniając sobie i swoim usługobiorcom wzrost przychodów oraz utrzymuje i powiększa grono swoich klientów. Taka agencja jest z całą pewnością godna Twojego zaufania.

Eactive od ponad 6 lat jest Certyfikowanym Partnerem Google, a w 2016 roku otrzymała tytuł Premium. Doświadczona agencja poprowadzi kampanię zawsze lepiej, skuteczniej i taniej! #wiemyjak to zrobić, bo mamy nie tylko wiedzę, ale i praktykę. Robimy to przecież codziennie.

Mity o AdWords

7. Linki sponsorowane to pewna inwestycja – Fakt

Jeśli swoją kampanię linków sponsorowanych powierzysz kompetentnej firmie, która wie jak najlepiej wykorzystać możliwości AdWords, to nie będziesz żałować tej inwestycji. Taka firma dobierze najlepsze słowa kluczowe do promocji oferty, podpowie co i dlaczego warto promować, będzie analizować rentowność kampanii itd.

Nie warto tkwić w utartych, zasłyszanych opiniach. Trzeba przekonać się samemu jak to naprawdę działa. Nie wolno zrażać się, jeśli sami prowadziliśmy kampanię i coś poszło nie tak, albo po prostu wybraliśmy nieodpowiednią firmę do prowadzenia kampanii Google Adwords. Należy zaufać profesjonalistom, których kompetencje i doświadczenie potwierdzają odpowiednie certyfikaty oraz rekomendacje zadowolonych klientów!

Inwestycja w linki sponsorowane jest pewną gwarancją dobrych efektów. Pokaż swój biznes w Internecie i uzyskaj nowych klientów – Google Adwords daje Ci teraz takie możliwości.

Mamy nadzieję, że nasz artykuł rozwiał Twoje wątpliwości i obalił mity na temat AdWords. Jeżeli jesteś już przekonany, że kampania linków sponsorowanych jest najlepsza do promowania Twojego biznesu – zapraszamy do kontaktu!

Doskonale wiemy jak prowadzić kampanie reklamowe w internecie, aby przynosiły Ci zyski. Przygotujemy dla Ciebie efektywną reklamę!

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.7/5 (150)

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Tomek.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Miłosz pisze:

    Artykuł wypuszczony w sierpniu 2019, na dzień dzisiejszy odnosząc się do pierwszego punktu mam wrażenie, że są one jeszcze bardziej naturalne. Obserwując przynajmniej moje kampanie średni CTR w porównaniu do ostatniego roku wzrósł :)

  2. Sławomir Węgliński EACTIVE #wiemyjak pisze:

    Panie Jacku, czy korzysta Pan z dopasowań słów kluczowych i wykluczeń fraz?
    Oba rozwiązania mogą pomóc w uniknięciu takich sytuacji. Jeśli po prostu dodamy frazy w kampanii, Google potraktuje je jako tak zwane luźne dopasowanie i reklamy będą wyświetlać się bardzo szeroko.
    Warto również rozważyć audyt kampanii, żeby wyeliminować ustawienia, które przepalają budżet.

  3. jacek nowak pisze:

    google ads to złodzieje… przykład – ktos wpisał ,,skup makulatury ,, – zaliczyło mi tą fraze jako ,,skup aut gdynia,,- 9zł..co ma piernik do wiatraka… fraza ,,komis samochodowy gdańsk ,, – zaliczone jako ,,skup aut gdansk 8,80zł ,, – najlepsze ze mam w słowach kluczowych fraze komis samochodów gdansk – tyle ze ustawione za 3,50zł – to lepiej podciagnac za drozsza fraze…złodzieje złodzieje

  4. Basia pisze:

    Z kliknięciem w reklamę Ads jest jak z wejściem do sklepu – daleko jeszcze do samej sprzedaży. Koszty kliknięcia jeśli są na niskim poziomie mogą być przydatne jako generowanie ruchu. I to wszystko.
    Po współpracy z dwoma agnecjami będącymi Partnerem Googla, wydaniu ponad 10 tys na sam budżet w przeciągu 3 miesięcy, nie mamy absolutnie żadnej sprzedaży z tego kanału (branża z sektora usług).
    Może w przypadku e-commerce Google Ads ma sens, ale coraz częściej mam wrażenie, że te wszystkie reguły Googla i stwierdzenia, że „Google dba”, „Google wyłapuje i chroni” są wielką bajką.

  5. Kamilka pisze:

    Założyłam firmę i chciałam sprzedawać swoje produkty, ale coś nie szło. Zastanawiałam się dlaczego i dopiero wtedy zaczęłam czytać o pozycjonowaniu, seo i reklamach Google Ads. Oczywiście sama nie byłam w stanie tego ogarnąć ;) i zgłosiłam się po poradę i pomoc do specjalistów i chyba faktycznie coś w tym jest, bo od kiedy moja reklama w Google działa, moja sprzedaż wzrosła, więcej osób wchodzi na moją stronę i wreszcie biznes zaczął się kręcić. To chyba nie jest takie straszne i skomplikowane jak się wydaje.

  6. Weronika pisze:

    Wiadomo, że każda działalność wiąże się z kosztami, a reklama też jest kosztem. Myślę, że warto zainwestować swoje środki w efektywną formę reklamy, a taką właśnie może być reklama w Google Ads. No i w tym wypadku trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo wynik widać dopiero po czasie. Taka reklama, zresztą jak każda dobra inwestycja, na pewno się zwraca.

  7. Monia pisze:

    Odpowiednio dobrane słowa kluczowe do reklamy Google i pozycjonowanie strony – to klucz do sukcesu w sprzedaży w Internecie. Przecież teraz jeszcze więcej osób kupuje produkty i szuka usług przez Internet. Niektóre usługi są tylko i wyłącznie internetowe… Jak ludzie mają was znaleźć na szarym końcu pozycji w Google? Trzeba zainwestować w swoją widoczność i powalczyć o klienta.

  8. Krzysiek.T pisze:

    Dobrze, że ktoś w końcu powiedział jak to wygląda! Linki sponsorowane serio mogą być skuteczne! To nieprawda, że nikt nie klika w reklamy. Na pewno sami nie raz klikaliście w pierwszy link w wyszukiwarce! Dokładnie tak działa reklama Google.

  9. Tomasz pisze:

    Można narzekać, że google to teraz same reklamy, no ale reklama jest przecież dźwignią handlu :) Kiedyś płaciło się słono za reklamę w tv czy w gazecie, a teraz można zapłacić Google. Świat się zmienił i zmienił się również charakter reklamy ;) Myślę, że nie ma co się bać i można inwestować w Adwordsy ;))

  10. Iza pisze:

    Jakoś nigdy nie byłam przekonana do kompanii linków sponsorowanych Adwords… Ale agencja seo, z którą współpracuję, mocno namawiała mnie do połączenia pozycjonowania mojej strony z płatną kampanią Google Ads. Firma przeprowadziła dokładną analizę przed rozpoczęciem kampanii, a ja dałam się się wreszcie namówić i muszę przyznać, że już po miesiącu zobaczyłam efekty! Z pewnością zwiększył się ruch na stronie, wzrosła też liczba zapytań. Zobaczę jak to będzie wyglądać w dłuższym okresie.

  11. Michał pisze:

    Linki sponsorowane są ok, kiedy prowadzi się swój biznes w sieci i chce się zwiększyć swoją widoczność i przebić konkurencję ;) Raczej warto dać się znaleźć potencjalnemu klientowi, a Google teraz to ułatwia!

  12. Katarzyna.k pisze:

    Kampania reklamowa za pośrednictwem Google Ads to naprawdę fajna sprawa, jeżeli się wie, co się robi i jak ją poprawnie ustawić. Chyba najlepiej zlecić to zadanie zaufanej firmie zewnętrznej i bezpiecznie zainwestować środki. Po jakimś czasie faktycznie widać wyniki naszych działań.

  13. Marcin pisze:

    No coz stwierdzenie ze agencja taniej poprowadzi kampanie Adwords to mit. Agencja bierze prowizje oprócz budżetu reklamowego. Miałem doświadczenia z dwoma agencjami i dopiero zacząłem wychodzić na swoje w Adwords gdy sam przejąłem wszystkie ustawienia. Agencje jeśli jest budżet poniżej 1000 zł to nawet palcem nie kiwną by optymalizować kampanie. Zdecydowanie u mnie Adwords wychodzi lepiej gdy sam je prowadzę.

  14. Adam pisze:

    „Linków sponsorowanych nie wyklika konkurencja” – takie samo stanowisko usłyszałem od Google, kiedy kontaktowałem się z nimi w tej sprawie. Osobiście uważam, że wyczyszczenie ciastek oraz całej historii w przeglądarce załatwia sprawę, chyba że blokowane są adresy ip w krótkim czasie w bardzo zaawansowanym stopniu. Tak czy inaczej jest to temat dyskusyjny i w moim przypadku raczej nie zauważyłem bardzo podejrzanych ruchów w tej kwestii.

  15. Tomek pisze:

    Najgorsze w adwords jest to ze nie nadaje sie on kompletnie do produktow i uslug niskomarżowych, koszty zeżrą czlowieka z butami, no chyba ze reklamujesz sie przy uzyciu reklamy wizualnej bo ta kieroweana na slowa kluczowe sprawdza sie i to doskonale w przypadku usług gdzie margines zysku jest bardzo duzy.

  16. Sandra Bejm pisze:

    Na samym początku kampanii reklamowej najważniejszym elementem jest konkretne sprecyzowanie celu. Doświadczony manager PPC wie, że tylko wtedy jego praca ma sens. System Adwords jest bardzo przydatnym narzędziem w pozyskiwaniu zainteresowania, poprzez dokładne targetowanie, można szybko dotrzeć do określonego typu klienta. Z własnego doświadczenia wiem, że najlepsze efekty marketingowe daje równoczesne stosowanie linków sponsorowanych oraz pozycjonowania. Jeżeli fundusze na to pozwalają, lepiej łączyć te dwie strategie.

  17. Jagoda Dynowska EACTIVE pisze:

    Panie Łukaszu,

    w artykule opisujemy wydatki i zyski w kampanii AdWords i dokładnie tak jak napisaliśmy w tekście, 13 537,66 zł to zysk z kampanii po odliczeniu kosztów na kliknięcia. To oczywiste, że przedsiębiorca regularnie ponosi inne koszty związane np. z prowadzeniem firmy, jednak artykuł nie miał na celu dokładnej analizy ekonomicznej biznesu, tylko obrazowego przedstawienia wydatków i zysków w samej kampanii reklamowej AdWords.

  18. Łukasz pisze:

    Kto pisał ten artykuł? Jak ktoś twierdzi, że wartość konwersji minus koszt kliknięć to zysk firmy to świadczy tylko o braku znajomości podstawowych zasad ekonomii. W przypadku firm handlowych sprzedających dajmy na to sprzęt RTV podany w artykule przykład spowodował by dołożenie do interesu.

  19. Janusz pisze:

    Ja na początku też nie uzyskiwałem satysfakcjonujących wyników z reklam adwords, ale próbowałem samodzielnie metodą prób i błędów, co nie było łatwe. Teraz wiem już o wiele więcej, ale jednak zlecam zewnętrznie i jest naprawdę ok – mi się to opłaca.

  20. Jagoda Dynowska EACTIVE pisze:

    Wszystko zależy od tego w jaki sposób prowadzona jest kampania – jeżeli jest to robione niewłaściwie, faktycznie reklama może okazać się nieopłacalna. Bardzo istotne jest odpowiednie prowadzenie kampanii i optymalizowanie jej w taki sposób, aby osiągnąć jak najwyższy wskaźnik ROI. W AdWords powinno się też kontrolować wszystkie czynniki i w razie potrzeby na bieżąco zmieniać elementy kampanii, aby przynosiła zyski. Oczywiście wymaga to odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.

  21. Jan pisze:

    Niestety reklama adwords to najbardziej nieopłacalna reklama, przynajmniej w Polsce, wystarczy spojrzec na stawki kliknięć oraz ROI

  22. Heniek pisze:

    A u mnie z dnia na dzień wzrósł koszt za linki sponsorowane o 30% (ok. dwóch tysięcy zł). Nie spowodowało to żadnego zwiększenia sprzedaży. Oczywiste jest więc, że to wyklikiwanie. Na dwa tysiące zł Google oddało mi raz 0,70 groszy!!. Czyli wychwyciło :-)
    Teraz ja ruszam z wyklikiwaniem i bedziemy się tak bić a Google się cieszy bo ,,nahapie,, się kasy. I po co im z tym walczyć???