Przekierowanie numeru według Google

Pozwalają mierzyć połączenia telefoniczne generowane przez rozszerzenia połączeń i reklamy „tylko połączenie”. Reklamodawcom zapewniają dostęp do takich danych jak czas połączenia, rozpoczęcia rozmowy i jej zakończenia, jak „na tacy” przedstawiają numer kierunkowy dzwoniącego. Numery przekierowań Google to sposób, by poznać pełną wartość reklam Google w sieci wyszukiwania, a finalnie podejmować skuteczne działania celem pozyskania nowych klientów.

Czy w trakcie robienia zakupów online ważne jest dla Ciebie, by móc skontaktować się ze sprzedawcą drogą telefoniczną? Jeśli tak, to należysz do grupy 61 proc. użytkowników urządzeń mobilnych, którzy możliwość tę uznali za niezwykle ważną. Nic dziwnego, że Google udostępniło swoim partnerom funkcjonalność mierzenia takich połączeń pozwalając na ich śledzenie poprzez przekierowanie numeru.

Czym jest numer przekierowania Google?

Wprowadzenie w maju 2015 roku do naszego kraju numerów przekierowań telefonicznych z reklam pozwoliło mierzyć konwersję z numerem przekierowań Google i korzystać z raportów o statystykach połączeń.

Czym jest ów numer przekierowania Google? To dynamicznie przydzielany numer przez Google, zastępujący ten oryginalny. Niestety, w Polsce, podobnie jak w Belgii, Irlandii, Włoszech i Szwajcarii niedostępne są lokalne numery przekierowania Google (dostępne jedynie w Australii), jednak te obecne przybierają równie przyjazną formę – 800-xxx-xxx.

Przekierowanie i śledzenie połączeń w praktyce

Wyobraź sobie następującą sytuację. Od czasu uruchomienia rozszerzenia połączeń Google zaczynasz obserwować większą liczbę telefonów do firmy. Naturalnie, chcesz zrozumieć ten rodzaj ruchu, by skupić się na działaniach, które przyniosą Ci jeszcze lepszy efekt. By tak się stało, wystarczy, że zaznaczysz „numer przekierowania telefonu Google”.

Wykonując przekierowanie połączeń zyskujesz dostęp do wielu cennych informacji. Dzieje się tak w związku z przekształceniem numeru przez Google czyli zmianą na taki z przekierowaniem. W ten sposób kliknięcie w numer przez użytkownika doprowadzi do przekierowania połączeń co zaowocuje możliwością zebrania przydatnych danych. Dowiesz się między innymi czy telefon do Twojej firmy został odebrany, poznasz kod kierunkowy osoby dzwoniącej oraz czas trwania ewentualnej rozmowy. #wiemyjak

Konwersja z połączeń telefonicznych

Jeśli chcesz zmierzyć konwersję z numerem przekierowań Google, musisz mieć świadomość, że możesz skorzystać z dwóch opcji:

  • konwersje z wykorzystaniem rozszerzeń połączeń „tylko połączenie”,
  • konwersje z witryny internetowej.

Pierwsza z opcji dotyczy sytuacji, gdy użytkownik skorzysta z numeru widocznego przy reklamie, bądź kliknie w opcję „zadzwoń” widoczną w przypadku korzystania z urządzeń mobilnych.

Druga możliwość ma miejsce wówczas, gdy użytkownik wprowadza numer telefonu ręcznie bądź klika na smartfonie czy tablecie w widoczny numer. Rzecz jasna mamy na myśli numer przekierowania Google.przekierowanie numeru

Jak uruchomić śledzenie połączenia?

Po pierwsze potrzebujesz konta AdWords, w którym musisz skonfigurować przynajmniej jedno rozszerzenie połączeń. Następnie, w kodzie witryny umieść kod śledzenia konwersji oraz fragment kodu JavaScript zastępujący numer do firmy numerem przekierowania telefonu Google. I to tyle.

Kiedy warto? Jaki zysk?

Numer przekierowania Google daje mnóstwo korzyści reklamodawcom. Przede wszystkim pozwala na śledzenie połączenia – w ten sposób możesz zobaczyć czy Twoje reklamy działają na użytkowników, zachęcają ich do wykonania telefonu prosto z Twojej strony. Znając szczegółowe dane na temat połączeń możesz między innymi optymalizować stawki.

Kiedy warto skorzystać z tej funkcjonalności AdWords? Ta opcja jest dla Ciebie, przede wszystkim jeśli działasz w branży turystycznej, usług lokalnych lub finansowych. Dlaczego akurat wtedy? Z prostego powodu – w przypadku tych działalności klienci często konsultują swój wybór za pomocą rozmowy telefonicznej.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem