x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Przekierowanie numeru według Google

Pozwalają mierzyć połączenia telefoniczne generowane przez rozszerzenia połączeń i reklamy „tylko połączenie”. Reklamodawcom zapewniają dostęp do takich danych jak czas połączenia, rozpoczęcia rozmowy i jej zakończenia, jak „na tacy” przedstawiają numer kierunkowy dzwoniącego. Numery przekierowań Google to sposób, by poznać pełną wartość reklam Google w sieci wyszukiwania, a finalnie podejmować skuteczne działania celem pozyskania nowych klientów.

Czy w trakcie robienia zakupów online ważne jest dla Ciebie, by móc skontaktować się ze sprzedawcą drogą telefoniczną? Jeśli tak, to należysz do grupy 61 proc. użytkowników urządzeń mobilnych, którzy możliwość tę uznali za niezwykle ważną. Nic dziwnego, że Google udostępniło swoim partnerom funkcjonalność mierzenia takich połączeń pozwalając na ich śledzenie poprzez przekierowanie numeru.

Czym jest numer przekierowania Google?

Wprowadzenie w maju 2015 roku do naszego kraju numerów przekierowań telefonicznych z reklam pozwoliło mierzyć konwersję z numerem przekierowań Google i korzystać z raportów o statystykach połączeń.

Czym jest ów numer przekierowania Google? To dynamicznie przydzielany numer przez Google, zastępujący ten oryginalny. Niestety, w Polsce, podobnie jak w Belgii, Irlandii, Włoszech i Szwajcarii niedostępne są lokalne numery przekierowania Google (dostępne jedynie w Australii), jednak te obecne przybierają równie przyjazną formę – 800-xxx-xxx.

Przekierowanie i śledzenie połączeń w praktyce

Wyobraź sobie następującą sytuację. Od czasu uruchomienia rozszerzenia połączeń Google zaczynasz obserwować większą liczbę telefonów do firmy. Naturalnie, chcesz zrozumieć ten rodzaj ruchu, by skupić się na działaniach, które przyniosą Ci jeszcze lepszy efekt. By tak się stało, wystarczy, że zaznaczysz „numer przekierowania telefonu Google”.

Wykonując przekierowanie połączeń zyskujesz dostęp do wielu cennych informacji. Dzieje się tak w związku z przekształceniem numeru przez Google czyli zmianą na taki z przekierowaniem. W ten sposób kliknięcie w numer przez użytkownika doprowadzi do przekierowania połączeń co zaowocuje możliwością zebrania przydatnych danych. Dowiesz się między innymi czy telefon do Twojej firmy został odebrany, poznasz kod kierunkowy osoby dzwoniącej oraz czas trwania ewentualnej rozmowy. #wiemyjak

Konwersja z połączeń telefonicznych

Jeśli chcesz zmierzyć konwersję z numerem przekierowań Google, musisz mieć świadomość, że możesz skorzystać z dwóch opcji:

  • konwersje z wykorzystaniem rozszerzeń połączeń „tylko połączenie”,
  • konwersje z witryny internetowej.

Pierwsza z opcji dotyczy sytuacji, gdy użytkownik skorzysta z numeru widocznego przy reklamie, bądź kliknie w opcję „zadzwoń” widoczną w przypadku korzystania z urządzeń mobilnych.

Druga możliwość ma miejsce wówczas, gdy użytkownik wprowadza numer telefonu ręcznie bądź klika na smartfonie czy tablecie w widoczny numer. Rzecz jasna mamy na myśli numer przekierowania Google.przekierowanie numeru

Jak uruchomić śledzenie połączenia?

Po pierwsze potrzebujesz konta AdWords, w którym musisz skonfigurować przynajmniej jedno rozszerzenie połączeń. Następnie, w kodzie witryny umieść kod śledzenia konwersji oraz fragment kodu JavaScript zastępujący numer do firmy numerem przekierowania telefonu Google. I to tyle.

Kiedy warto? Jaki zysk?

Numer przekierowania Google daje mnóstwo korzyści reklamodawcom. Przede wszystkim pozwala na śledzenie połączenia – w ten sposób możesz zobaczyć czy Twoje reklamy działają na użytkowników, zachęcają ich do wykonania telefonu prosto z Twojej strony. Znając szczegółowe dane na temat połączeń możesz między innymi optymalizować stawki.

Kiedy warto skorzystać z tej funkcjonalności AdWords? Ta opcja jest dla Ciebie, przede wszystkim jeśli działasz w branży turystycznej, usług lokalnych lub finansowych. Dlaczego akurat wtedy? Z prostego powodu – w przypadku tych działalności klienci często konsultują swój wybór za pomocą rozmowy telefonicznej.

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

Napisz do nas

Komentarze

Dodaj komentarz